Gå til innhold

FPS Lagg


Anbefalte innlegg

pcen min:

 

XP 1800+

512MBRam

Asus G4 4400

120GB

Asus A7V333 hovedkort

 

 

problemet mitt er lagg i spill. Det er FPS lagg som jeg ikke blir kvitt. Dette problemet oppsto for ca. en mnd siden. Det som skjer er at når jeg f.eks spiller Unreal 2 går spillet helt knirkefritt frem til 10-15 sekunder så stopper alt opp en bitteliten stund (FPS'en går ned til ~0) og så fortsetter spillet fint igjen før det samme skjer og så fortsetter det slik. Før så var ikke dette et problem og jeg kunne spille alle spill helt fint på pcen uten noen form for lagg.

 

Hva kan problemet være? Hvis det er til noe hjelp så har jeg nok av plass på pcen (30 av 80GB er brukt...) og den nyeste driveren til grafikkort osv er lasta ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker, desverre. Men jeg har det samme problemet selv, ihvertfall et lignende. Her er det harddisken som er årsaken, den begynner å arbeide helt uten videre i stykker, slik at alt stopper opp en liten periode.

Eneste jeg og andre har kommet frem til er at harddisken er defekt på en eller annet måte, er mye ledig plass her også, ikke det som er problemet.

 

Får håpe at det ikke er harddisken som er ødelagt hos deg også, men det ville du sikkert ha merket hvis den bruker lang tid på å kopiere osv... Test hd'en med et benchmark prog, så kan du se om det er den som er "da evil shit" :shrug:

 

gl hf

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker på meg som det enten er virtuelt minne som swappes ut til disk eller at det er et program som plutselig begynner å jobbe på disken.

Det kan være anticirus-scanning, Office indexering eller mye annet.

 

Har du mye ledig fysisk minne?

Er det noen spesielle prosesser som går som du ikke kjenner igjen?

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på taskmanager og tar printscreen av kjørende programmer og limer inn her i forumet som en .jpg bildefil så kan folk se hva som går i bakgrunnen.

 

Hvis disken din er satt til "automatisk filopprydding" eller "automatisk defragmentering" eller noe annet "automatisk trøbbel", så kan jo dette være problemet.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...