Gå til innhold

geforce eller radeon


kripet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

er det ikke litt bortkastet å betale 1255 for et kort me kun 64 mb ram ?

hadde det vært 128 mb så hadde jeg hengt meg på og anbefalt radeon kortet, men i dette tilfellet stemmer jeg for gf4 ti 4600

Lenke til kommentar
er det ikke litt bortkastet å betale 1255 for et kort me kun 64 mb ram ?

hadde det vært 128 mb så hadde jeg hengt meg på og anbefalt radeon kortet, men i dette tilfellet stemmer jeg for gf4 ti 4600

 

er vel egentlig lite man får igjen for 128 mot 64 mb ram, selv om det høres dobbelt så bra ut, men det er jo det som er hele meninga for å lure folk som tror det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

så lenge båndbredden er stor nok til å utnytte minnet så begynner det å bli en fordel med mer minne, spes nå når doom3 står på ventelisten, er kjekt med litt ekstra for å håndtere textures.

skal han ha kortet en stund så blir 64mb for lite..

Lenke til kommentar
Hei

 

Ti4200 128mb DDR-ram billig og bra. Bedre ytelse enn fx5200 og muligens og ATI 9600.

Ja bortsett fra i DX9 da... :roll:

 

Jeg hadde gått for det beste Radeon kortet jeg hadde hatt råd til personlig. Er lei av juksinga til Nvidia. GF4 Mx er søppel så ligg unna de korta. GF4 Ti er bra kort men ærlig talt det er gårsdagens teknologi! Du bør opp på GFFX 5600 eller Radeon 9500/9600 før det er verdt å bruke penger på.

Lenke til kommentar
Et greit alternativ er vel 9600np men 128MB?

Er ikke mye dårligere enn 9500, og BETRAKTELIG bedre enn MX og FX5200

 

Plukke opp for1050-1150 kr, for eksempel dette

 

Er i tillegg vifteløst og dermed stille (i hvertfall C3D. Tror de andre er det og)

 

nice det, vet du om noen andre vifteløse kort? har lett og lett men finner aldri noen. men det virka jo ganske greit da, men har ikke no erfaring med C3D da men..

Lenke til kommentar

du har 2 valg;

 

enten 9100 som har den prisen du ønsker og har mye ram

9600/9200 er ikke aktuelle for kostnadsbevisste brukere

 

eller gå for 9500/9700/9800 :p

 

hvis du ikke skal spille krevende spill så kan du gå for 9100 men som sagt over; 9500 gir veldig mye for pengene og er verd de ekstra kronene du spanderer

ca 1350 for 9500/128 og 1650 for 9500pro

 

sjekk prisguiden for modellene jeg har nevnt

 

ps Sapphire Radeon 9100 128 MB koster 670

Lenke til kommentar
hvis du skal ha dette kortet en stund må du for all del gå for et ATI Radeon 9500 (pro), hvis du skal spille spill som er basert på dx9 har ikke gf4 så mye å stille opp med i forhold til det kortet

 

Når de spilla med direct x9 kommer er både radeon 9500 og ti 4200 osv uttdaterte og for trege til å utnytte directx9. Doom kommer helller ikke til å bruke directx 9 (nesten) så du får spilt det like bra med ti4200 el radeon 9500/600 etc.

Lenke til kommentar
hvis du skal ha dette kortet en stund må du for all del gå for et ATI Radeon 9500 (pro), hvis du skal spille spill som er basert på dx9 har ikke gf4 så mye å stille opp med i forhold til det kortet

 

Når de spilla med direct x9 kommer er både radeon 9500 og ti 4200 osv uttdaterte og for trege til å utnytte directx9. Doom kommer helller ikke til å bruke directx 9 (nesten) så du får spilt det like bra med ti4200 el radeon 9500/600 etc.

Og dette vet du fordi du jobber i alle spillselskaper

og vet hvordan alt ligger ann i hele verden?

 

Du vet at det er noe som heter "skalerbarhet"?

 

Ærlig talt!

 

Half-Life 2 for eksempel kan man fint kjøre med et Radeon 9500 Pro.

 

Poenget er om man hele tiden skal kunne kjøre alle spill med alt på

max og høy oppløsning, så må man bytte skjermkort fortere enn

noe annet. Jeg ville helt klart valgt 9500 Pro overfor Ti4200 pga. DX9

muligheten.

 

Dessuten bruker Doom3 OpenGL, ikke "nesten" DX9.

Lenke til kommentar
hvis du skal ha dette kortet en stund må du for all del gå for et ATI Radeon 9500 (pro), hvis du skal spille spill som er basert på dx9 har ikke gf4 så mye å stille opp med i forhold til det kortet

 

Når de spilla med direct x9 kommer er både radeon 9500 og ti 4200 osv uttdaterte og for trege til å utnytte directx9. Doom kommer helller ikke til å bruke directx 9 (nesten) så du får spilt det like bra med ti4200 el radeon 9500/600 etc.

 

hmm... Splinter Cell, Rainbow Six 3 Ravenshield, U2 og Star Wars Galaxies er spill som allerede går på dx9 teknologien.. Og å si at radeon 9500 er utdatert og for treg til å utnytte dette er noe av det verste jeg har hørt... Hadde et c3d9500pro før mitt saph9800pro, så jeg vet hva det kortet er godt for.. når det gjelder ti4200 velger jeg å ikke komme med noen kommentar, siden jeg ikke har noe erfaring med det!

Lenke til kommentar

hmm... Splinter Cell, Rainbow Six 3 Ravenshield, U2 og Star Wars Galaxies er spill som allerede går på dx9 teknologien..

 

Hvor har du dette ifra? Bortsett fra SW Galaxies så bruker ingen av de spillene DX9 funksjoner så vidt jeg vet, og jeg tviler på SW Galaxies gjør noe på DX9 hardware som ikke er mulig på DX8 hardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...