Gå til innhold

Til Wii haterne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

oh kul tråd.. min bakgrunn; spillt alt som er å spille av pc spill siden tidenes morgen, gikk over til konsoll/ps3 60gb for 1,5 år siden og har kjøpt det meste som er verdt å kjøpe til ps3.

Fikk meg Nintendo Wii for 6 dager siden så jeg har bare førsteinntrykk å komme med, er usikker på hva jeg mener;

1. Jeg visste grafikken var dårlig, men at den på de fleste spill ikke når opp til knærne på feks God of War på PS2 hadde jeg absolutt ikke forventet. Oppløsningen er flaut lav på både teksturer og modeller, noe som får de fleste spill til å se så vanvittig "rugged" ut. Zelda er et kroneksempel på dette...

2. I går satt vi 3 stykker og spillte Mario Kart, minnene fra barndommen var gode hos alle 3, vi er forresten 23-25år nå. Men vi ble skuffet, joda det var jo litt morro, men det var vel mest nostalgien som gjorde at vi orket å spille 7-8 "mesterskap", ingen singleplayer som er verdt å snakke om, og egentlig fint lite å snakke om i multiplayer og.. alt for lite skills og mye flaks.. Super Smash Bros Brawl fallt i litt bedre jord, men tok liksom ikke av.

Det var først når vi fyrte opp gratisspillet RagDoll Kung fu til ps3 at stemningen gikk i taket, gratissspill med grafikk som blåser alt på wii rett av banen, kombinert med sjefs fysikk og gameplay :)

Skal ikke si for mye negativt, dama elsker Super Mario Galaxy, jeg gleder meg til å spille mer Zelda, MadWorld var faktisk hysterisk morsomt den timen jeg har spillt det. Mario Strikers Charged Football er virkelig å anbefale i Multiplayer osv.. Skal også få testet Metroid og Little Kings Story til uken.

Som en av mine kompiser sa i går; "Spillene er jo litt kule, men i forhold til ps3 blir det rett og slett for simpelt/barnslig". Han har forøvrig ingen konsoller eller pc -spill :p

Til slutt vil jeg vel si at jeg aldri ville brukt masse penger på wii + spill, dette har jeg tenkt lenge, og etter å ha fått en Wii gratis forsterker dette seg.. jeg har så langt fått inntrykk av at den har veldig lite å komme med sammenlignet med Xbox360 og PS3. Vi får se om de kommende ukene med Wii-spilling får meg til å endre mening.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...