Gå til innhold

Til Wii haterne

Anbefalte innlegg

EPIC WALL OF TEXT INCOMING

Skjul
Det ER en del som hater Wii, men det er ikke uten grunn. Det er ikke veldig mange, men det har kommet tydelig fram at det er flere som hater den, enn 360 og ps3. Vi har for eksempel den påstanden om at Wii er et virus, som spillutviklere og forumpostere har frådet om.

Påstanden går ut på at det er mange folk som kjøper den, og kanskje et spill til den, men så blir den bare stående. Mangel på gode spill er hovedsaklig problemet, eller, mangel på spill som appellerer til akkurat kjøperen vi snakker om blir vel mer riktig å si. Grunnen til denne "spilltørken" er at Wiis maksinvare tydeligvis ikke er særlig sterkere enn xboxen(1) sin, da det rent teknisk ikke er noen spill på Wii presterer mer enn et par fra forrige generasjon. Og når det store salgspunktet til The conduit blir at de skal utnytte maskinvaren, men likevel så ser spillet eldgammelt ut (andre wii spill ser også mye bedre ut), så blir det rett og slett trist. Vi har også det at kontrollen ikke passer til visse spillsjangre, som for eksempel slossespill og beat-em-ups. Her blir det som regel til at gameplayet handler om tilfeldig veiving med hånden. I andre spill dog så er den svært underholdende og velfungerende, for eksempel i fps som nevnt tidligere. Wii kontrollen har en unik evne til å få deg til å leve deg mye mer inn i spillet, noe som gjør alt mer underholdende.

Samtidig er jo selvfølgelig konsollen ganske dyr tatt alt i betraktning, det er også utstyret og spilla. Du finner for eksempel mange enkle og gode spill i butikken, men de er rett og slett ikke verdt 600kr, siden du kan finne lignende spill på XBLA or psn store. Som sagt er Online delen også retarded, selv om det er ganske lagfritt i forhold til xbox live. Mangelen på gode kommuniseringsmuligheter gjør at kan du føle seg alene og isolert når du spiller wii. Sist men ikke minst, så føler mange at spillfokuset av nintendo selv har vært helt feil, og mange føler seg forrådt av dem når de ser spill som Wii music dukke opp i butikken. Sist men ikke minst så selger den som varmt vetebrød (virus fenomenet), og som oftest er det helt feil spill som selger bra.

Likevel, selv om jeg er enig i de fleste utsagn folk kommer med så liker maskinen veldig godt, og er ikke en av dem som lar maskinen stå og tørke ned (har ca like mange spill til wii som til 360). Det er nok av gode spill der ute til å rettferdiggjøre et kjøp av maskinen, så lenge spilla appellerer til deg. Your loss hvis de ikke gjør det. I forhold til hva du får på 360 og ps3 så er wii spilla ofte mer originale også. Det gjelder bare å styre unna de dårlige spilla, som det er bøtter og spann av, de fleste multiplatform spill, da utviklere tydeligvis ikke orker å prøve å tilpasse seg og tyne teknologi som er utgått på dato (selv om det alltid ER mulig å lage penere spill). Så du trenger egentlig en PS3 eller 360 også, en konsoll som kan spille de mainstream spilla.

Nå spilte jeg den dog mest når den var helt fersk, Zelda:TP var en av mine beste spillopplevelser som jeg brukte mye tid på, men den brukes jevnlig fortsatt. Super smash bros brawl er spill som spill som fortsatt spilles regelmessig med kamerater, wii er tross alt kongen av lokal flersplillerspill.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har gått glipp av en stooor del av SMG dersom du stoppet etter bare 60 stjerner. Jeg skjønner for øvrig ikke hvordan noen kan mislike kontrollene i SMG. Det eneste spillet mangler på den fronten er skikkelig kamerastyring.

GTA4 fortjener for øvrig mye mer kritikk når det gjelder kontrollsystem. Det er et genialt spill, men kontrollene er ikke mye å skryte av(spesielt etter man har spilt SR2).

Kanskje jeg går glipp av mye, men det var så kjedelig at jeg ikke tok meg tiden til mer. Om det var meg du siktet til ang kontrollen, så var det på grunn av de elendige vannbrettene.

Morsomt at du mener GTA IV har dårligere kontroll enn Saints Row 2, har selv begge. Løsningen til Rockstar er bedre, løpe med L1 eller R1 om jeg ikke husker helt feil, blir bare tull.

Lenke til kommentar

Vil påstå at jeg synes Mario galaxy ble litt " grindy" etterhvert^^ Veldig godt og gjennomført spill, men likevel kjedet jeg meg i flere segmenter, noe som gjør at jeg får lyst til å slå meg selv. Det kan være fordi jeg tvang meg selv til å få alle stjernene med en gang. Kontrollen i seg selv er upåklagelig og fungerer perfekt, for selve mario kan ting kanskje bli litt simpelt noen ganger.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Veldig, veldig, veldig mange spill passer ikke til Wii kontrollen. Ihvertfall flerparten av spillene jeg eier ville funke dårlige på konsollen.

Og jeg gikk av en eller annen grunn veldig fort lei Wiien, som nevnt før så er Super Mario Galaxy det eneste spillet jeg har følt for å spille på nytt.

Lenke til kommentar

Samtidig har vi spill som ikke kunne ha vært gjort særlig bra på 360 og ps3

For å ta noen eksempler, pek og klikk-spillsjangeren, ta Zack and wiki . Resident evil 4 wii edition har også et mye mer fungerende sikte enn res 5. Metroid prime 3 har også veldig godt sikte. Som jeg sa før så lever du deg mer inn med wii kontrollen, og for eksempel no more heroes, som er en simpel brawler (som fungerer), er svært underholdende. Minispill blir langt mer underholdende på wii, spill som wario ware smooth moves har bevist det. Likevel er du "nødt" til å ha en annen maskin også, siden du ikke får mainstream spill til den og ellers nok online spill. Og det er synd at uviklere er kneblet av maskinvaren og den litt labre teknologien til fjernkontrollen.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg må bare gjenta det jeg har sagt om 09. Folk som har fått et dårlig inntrykk av spillutvalget frem til nå vil garantert bli positivt overrasket over spillene som vil komme ut år.

Morsomt at du mener GTA IV har dårligere kontroll enn Saints Row 2, har selv begge. Løsningen til Rockstar er bedre, løpe med L1 eller R1 om jeg ikke husker helt feil, blir bare tull.

Jeg hadde null problem med knappeplasseringen til enten SR2 eller GTA4. Problemet mitt med GTA4 er måten hovedpersonen beveger seg på. Han føles svært robot/tanks-aktig ut. Siktesystemet til SR2 er også langt mer tilfredstillende.

Det hadde for øvrig vært artig om GTA kom ut til Wii. Rockstar har med Chinatown Wars bevist at de kan innovere når det gjelder kontrollsystem og interaktivitet, så det hadde vært spennende å se hva de hadde fått til på Wii.

@ Gormers: Støtter den. Det handler bare om å bruke wiimoten skikkelig. DS hadde det samme problemet en god stund etter den kom. Når MotionPlus kommer vil utviklerene ha få unnskyldninger når spillene deres har dårlige kontroller.

Lenke til kommentar

Jeg fikk skaffa meg No More Heroes helt nytt for 123kr :)

Skal hamstre så mangen Wii spill så mulig

Jeg vil ha 10-15 spill på hver konsoll jeg har :D

Så ikke noe Wii hat fra min side. Har faen meg spilt 20 timer siden jeg kjøpte Wiien sist uke!! Og det er 15 timer Galaxy og 5 timer Wii Sports!!! Wii here I come :lol:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Kan dere som hater Wii, argumentere hvorfor? Jeg blir så drita lei av folk som sier at Wii suger uten argumenter. Greit nok, det har ikke den supre grafikken. Noen mener at det er alt for få toppspill. Det er da minst 10 toppspill til Wii, det syns i hvert fall jeg er mer enn nok.

Hvilken 10 spill snakker du om, eneste spillene jeg har likt til wii var Zelda og mario.

Lenke til kommentar
Jeg føler meg pisset på av Nintendo. Gi oss noen skikkelige Donkey Kong/Zelda/Super Mario spill i stedet for kjedelige enkle babyspill.

Kommende spill som vil bli utgitt av Nintendo:

Legend of Zelda (action-adventure)

Pikmin 3(RTS)

Sin & Punishment 2(shootemup)

Another Code R(adventure)

Excitebots(racer)

Punch-out!!(sport)

Kirby Wii(platformspill)

Wiimakes:

Metroid Prime 1 og 2(first person adventure)

Donkey Kong Jungle Beat(platformspill)

Chibi Robo(adventure?)

Spill som kanskje eller kanskje ikke kommer til USA/Europa:

Takt of Magic(RPG)

Dynamic Slash(RPG)

Det er bare spillene som er annonserte hittil. Retro Studios(Metroid Prime 1-3), Monolithsoft(Baten Kaitos), SMG-teamet og Sakurai's team har ennå ikke avslørt hvilke spill de arbeider med.

Nintendo har massevis av spill på vei. Iallefall sammenlignet med de spillene som kommer fra Microsoft.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Jeg føler meg pisset på av Nintendo. Gi oss noen skikkelige Donkey Kong/Zelda/Super Mario spill i stedet for kjedelige enkle babyspill.

Rart det der...akkurat slike spill du nevner jeg synes er kjedelige enkle babyspill. Derfor er jeg glad det er spill som :

Broken Sword: The Shadow Of The Templars - Director's Cut

Resident Evil 4: Wii Edition

The House Of The Dead: 2 & 3 Return

No More Heroes

Metroid Prime 3: Corruption

Sam & Max: Season One (1)

Resident Evil: The Umbrella Chronicles

MadWorld

Secret Files: Tunguska

Okami

Secret Files 2: Puritas Cordis

Disaster: Day Of Crisis

For å ta noen...remake nr 1099 av et av Nintendo sine gammle spill er ivertfall jeg dritt lei av og det er vel så nærme babyspill jeg kommer. Mario var morro når jeg var 13år og det begynner å bli skummelt lenge siden.

EDIT: MEN...når det er sagt så er jeg glad at Nintendo med Wii nå har faktisk et mye brede valg av spill! I starten var det utrolig mye barnevennlige spill ute som ikke appelerte i det hele tatt til den litt eldre gamer der ute. Men nå leverer Wii masse til begge grupper synes jeg, vurderer STERKT å skaffe en Wii igjen.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Grunnen mange hater wii er selvsagt på grunn av alle dritt spillene som blir utgitt. Selv jobber jeg på gamestop og må daglig riste på hodet når jeg ser de mange grusomme wii spillene som finnes. Wii er en spennende konsoll, med en del tøffespill, problemet ligger i at 95% av wii spillene er casual, shovelware shit

Lenke til kommentar

Har Wii, blir brukt innimellom =) Ferdig med Zelda: TP, men Mario Galaxy er ikke ferdig da...

Little King`s Story ble kjøpt for litt siden, dette var bra =) Brawl har jeg ingen å spille med (kjedelig alene i lengden) =(

Nå venter jeg på Fragile: Farewell Ruins of the Moon hvis det noengang kommer - Spillverket Videoer, litt gameplay på 01:20 (tatt med stoppeklokke, er ca 1/4 uti videoen) =P

Jeg har ingenting imot Wii, men ja det er ikke veldig mange bra spill ute som frister ordentlig :unsure:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...