Gå til innhold

Til Wii haterne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er da minst 10 toppspill til Wii, det syns i hvert fall jeg er mer enn nok.

10 toppspill er ikke veldig mye. Men for all del, de toppspillene er jo virkelig gode også da.

Wii er en god konsoll, men den kan ganske enkelt ikke tilby like mye som Xbox 360 og Playstation 3.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at maskinen er dårlig eller at spillene til maskinen suger. Jeg sier at for min del er Wii totalt uvirkelig at jeg noensinne vil kjøpe pga den har ingen spill som passer for meg. Jeg har aldri spilt Zelda og har aldri sett det store i de nye Mario spillene. Metroid Prime kan jeg klare meg uten og skytespill ellers tar jeg på andre konsoller. Onlinefunksjonaliteten til Wii er også såpass langt bak Sony og Microsoft sine løsninger at jeg ikke tror jeg ville spilt online på Wii selv om jeg hadde hatt en. Stikkord: Friendcodes.

Så jeg kan vel rimelig trygt si at Wii ikke passer for mitt bruk. Hater jeg den? Absolutt ikke, det finnes flere gradienter enn "Like" - "Hate".

Lenke til kommentar

Så det at du ikke har spilt zelda før, er en grunn til ikke å spille zelda nå? Skytespill på wii er forøvrig noe helt annet enn skytespill på xbox og ps3, av naturlige grunner.. Det funker jævlig bra!

Jeg er også skuffet over at det er så få bra spill, men det er ingenting galt med maskinen!

Jeg gleder meg ihvertfall vilt til motion pluss, med tennis og golf blant annet.

Lenke til kommentar

Jeg har jo selvfølgelig prøvd Wii og den magiske motion-sensor kontrollere, men de hele appellerer ikke til meg like fullt som det kanskje gjør til deg. Å stå å spille virtuell golf eller tennis synes jeg ikke er moro, og jeg synes skytespillene som bruker motion sensor teknologien faktisk ikke strekker seg opp til skytespillene på Sony og Microsoft sine konsoller. Jeg har aldri prøvd Zelda fordi jeg har kommet frem til at det er liten sannsynlighet for at jeg vil like dem. Hvordan? Ved å se, høre og lese de flere tusen forskjellige meningene om spillene.

Jeg har aldri sagt at det er noe galt med maskinen, jeg har sagt at maskinen, med spillene side, ikke appellerer til meg.

Det at det er så mange Wii-haters der ute er nok noe mange Wii eiere tror, men det er nok noe som i rimelig stor grad ikke stemmer. Det er som å bli kalt Fanboy av X360 eller PS3 fans, bare at Wii kjemper mot dem begge og dermed er alle sammen "Wii-haters" fordi de ikke liker maskinen eller spillene. Det er iallefall min teori. Om den stemmer eller ikke er egentlig revandes likegyldig for min del, ettersom jeg har begrunnet min mening.

Lenke til kommentar

Er vel ingen som "hater" Wii er det vel? Dem har vel isåfall mer problemer en dem vil innrømme...

Synes Wii har tatt seg opp veldig jeg siden den kom i salg, det er endel bra spill ute nå som er egnet for litt eldre spillere. Men synes personlig Nintendo har gått to skritt bakover med tanke på hardwaren i Wii...

Er tillogmed flere spill utviklere som har gått ut å sagt det er å ta flere skritt bakover med tanke på hvor bra spill faktisk er idag på dem andre maskinene.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Wiien min, og unngår å sammenligne den med PS3 eller 360 rett og slett fordi de er så forskjellige.

Kunne godt tenkt meg å ha en av dem i tillegg til wiien uten at jeg hadde likt den noe mindre. Også er jeg alt for glad i de standard nintendogreiene (først og fremst mario kart :love: ) til å ikke ha en Wii. Er man ikke opptatt av å spille hverken mario- eller zeldaspill er det vel neppe like stas, så at det kanskje ikke appellerer til alle er jo greit nok.

Endret av Paddehatt
Lenke til kommentar

Det er faktisk veldig mangen som hater Wii

Dem er nok missunnelig fordi Galaxy ruler alle spillene uansett sjanger.... Og det vanlige folk sier om Wii som kommer fra dem andre leirene er: Ikke noen bra spill, å veive hendene som en gjøk er ikke min greie, Wii Sports er bånn, skytespill fungerer ikke på Wii...

One game to rule them all!! Det mener jeg Super Mario Galaxy gjør med tanke på det er fullblodsingelplayerspill!!!

Jeg har PS3/Wii/360 og jeg liker dem alle!!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

De som hater Wii vil nok få problemer med å forklare meningene deres da det er ganske irrasjonelt å hate en spillkonsoll. Og det er uheldigvis mange irrasjonelle gamere der ute. Det finnes folk som kritiserer Wii for å ha dårlige spill samtidig som de kritiserer den for at de tradisjonelle spillene selger dårlig. Where's the logic?

Jeg kan dog forstå hvorfor folk ikke liker konsollen. Den har hatt en del problem siden den ble lansert.

Nå tenker jeg spesielt på hvor trege tredjepartutgiverene var til å utvikle skikkelige spill til maskinen. Nintendo's lagrings- og onlinesystem har heller ikke vært noe å skryte av. Lagringsystemet ble riktignok fikset for noen få måneder siden, men det tok Nintendo 2 år(!) før de fikk ut fingeren.

Personlig tror jeg at 09 vil bli et meget godt år for Wii. Det er ganske mange lovende spill på vei og MotionPlus vil forhåpentligvis fikse wiimoten for godt.

Lenke til kommentar

fatter ikke hvorfor folk hater Wii.

den er jo en utrolig bra konsoll.

har hatt masse gøy når jeg spiller for meg selv eller når jeg har besøk og de vil spille.

du trenger ikke slik mega grafikk som på f.eks ps3 x-boks 360 eller på pc for at spillene skal være bra.

gameplay nummer en.

så kommer grafikken.

Lenke til kommentar

Denne tråden henvender seg til de som "Hater" Wii, men det har ikke vist seg noen som hater Wii på noen helst måte enda. Og likevel snakker dere som om det er en hærskare av mennesker som lever og ånder for å hate den. Det lukter litt rart synes jeg. Om den virkelig hadde vært så hatet av så mange ville vel tråden vært rimelig full?

Lenke til kommentar

Jeg hater ikke Wii, er bare mer glad i PS3 og 360. Kjøpte nylig No More Heroes, var kult det, så ser frem til en hyggelig tid med Wii, etter jeg er ferdig med Gears 2, Fable 2, Halo 3, Prince of Persia, Lost Odyssey, Blue Dragon, Mass Effect, Killzone 2, Haze(Totalt undervurdert! er akkurat det samme som Halo 3) LittleBigPlanet osv, har nok av spill som venter på meg. Når folk nevner gameplay, så driter dem seg ut. Nesten alle spill på Wii som har godkjent gameplay er fra Nintendo. For eks GTA IV, gameplay og grafikk på topp! Trenger jeg si mer? Eller Killzone 2, gameplay, lyd og grafikk. Klarer Wii dette? Neppe, det eneste dem kan er gameplay, når den ikke støtter optisk lyd, eller 1080p så sier det sitt. Hvorfor skal jeg droppe gameplay, lyd og grafikk om jeg kan få alt på en maskin? Istede for å kun satse på gameplay?

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett enig i alt som blir sagt i den tråden her. Jeg har riktignok ikke spillt Super Mario Galaxy enda, men det er et av titlene jeg ser frem til å spille i fremtiden. Det spillet jeg har hatt det mest moro med på wii så langt er Super Smash Bros Brawl, og det er ingen grunn til at det spillet ikke kunne kommet ut på xbox360, med støtte for Xbox LIVE, bedre grafikk, bedre lyd, og achievements for de som liker det (Det gjør vi vel alle ;)), og det hadde endt opp som et enda bedre spill (hovedsaklig pga xbox LIVE).

Lenke til kommentar

Jeg har rundet Galaxy (60stjerner) og eier Brawl. Galaxy var et helt greit spill, vannbrettene var elendig og det var like før kontrollen fikk kjenne veggen. Likte Mario 64 mye bedre. Brawl er faktisk utrolig gøy om man har venner/familie å spille med. Men alene med latterlig dårlig online løsning, så holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar

Du har gått glipp av en stooor del av SMG dersom du stoppet etter bare 60 stjerner. Jeg skjønner for øvrig ikke hvordan noen kan mislike kontrollene i SMG. Det eneste spillet mangler på den fronten er skikkelig kamerastyring.

GTA4 fortjener for øvrig mye mer kritikk når det gjelder kontrollsystem. Det er et genialt spill, men kontrollene er ikke mye å skryte av(spesielt etter man har spilt SR2).

Denne tråden henvender seg til de som "Hater" Wii, men det har ikke vist seg noen som hater Wii på noen helst måte enda. Og likevel snakker dere som om det er en hærskare av mennesker som lever og ånder for å hate den. Det lukter litt rart synes jeg. Om den virkelig hadde vært så hatet av så mange ville vel tråden vært rimelig full?

Jeg tviler på at de verste trollene tør å poste i en slik type tråd.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Jeg tviler på at de verste trollene tør å poste i en slik type tråd.

Det er nå så sin sak, men her er det jo ingen. Wii er rett og slett ikke en hatet konsoll, men en konsoll som kanskje ikke blir sett på som en fullverdig konkurrent til Xbox 360 og Playstation 3. Grunnene kan jo være, som tidligere nevnt, blant annet at de andre konsollene har mer eller mindre alt Wii har, og de har også gjort det bedre. Eneste jeg kan se som Wii har over de andre konsollene er måten en styrer spillene på. Det er også en helt klar trend i at spill som ser bedre ut blir likt bedre, og en kan jo ikke akkurat si at mange av titlene på Wii kan hamle opp med de fleste titler hos konkurrentene.

Nintendo har satt seg i sin egen bås. Sony og Microsoft kjemper sin krig, mens Nintendo står på siden og leker krig med seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har en Wii selv. Mario Galaxy var fantastisk, selv om det ikke nådde helt opp til Super Mario 64. Brawl hadde vært mye gøyere med "ordentlig" onlinefunksjonalitet. Zelda ga jeg opp etter noen få timer. Og Mario Kart mangler det samme som Brawl. Resi 4 var derimot perfekt på Wii.

Etter at PS3 havnet under Tven, har ikke Wii-en blitt brukt bortsett fra når kusiner har vært på besøk. Og sånn tror jeg det er for mange. Utrolig gøy i starten med mange gode spill og ny kontrollmetode - kjipt ganske fort fordi Wii Music er ikke det man ser på som et knallspill.

10 toppspill på drøye tre år er langt under mål. 10 toppspill i året, da snakker vi - da snakker vi faktisk om PS3 og 360.

Sony og MS er de store gutta som fjernet støttehjulene fra sykkelen og steiler for å konkurrere om hvem som er tøffest. Wii er lillebror som trives godt på trehjulssykkelen og som vinner på sjarm.

Nintendo vant krigen om flest solgte konsoller i denne generasjonen - men tapte flere generasjoner gamere istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...