Gå til innhold

Svineinfluensaen!

Loeftw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er diare en av symtomene?

Fra VG:

En del pasienter har rapportert diaré og oppkast. Fra Mexico meldes det om symptomer som ligner alvorlig lungebetennelse. I likhet med sesonginfluensa kan svineinfluensa forverre en underliggende kronisk sykdom.

Men det må da være lov å ha litt løs mage uten å gå helt fra konseptene.

Lakus: Mindre farlig enn vanlig influensa?

- Vi må tenke på at svineinfluensaen har en høyere dødelighet enn den vanlige. Globalt er den i dag 0,6 prosent, seks ganger høyere enn ved vanlig influensa som har en dødelighet på under 0,1 prosent. Dersom vi får den ned på 0,3 prosent, er det fortsatt 1 av 600 som vil dø, sier Andersen.
Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Hvor mange her i Norge tror du kommer til å dø av svineinfluensaen på dette stadiet? Utenom gamle og småbarn blir nok ikke det så mange. Dessuten er vel mange av disse tallene inkludert and som Mexico osv hvor innbyggerne gjerne bor nesten oppå hverandre og de færreste har rimelig legehjelp lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Unge og tilsynelatende friske personer har dødd av influensa AH1N1, selv om det imidlertidig er svært få.

Selv om jeg føler at vi som er unge og friske ikke har noe å bekymre oss for, vil jeg ikke lure meg selv, for vi er definitvt ikke ute av faresonen, dette gjelder jo også andre type A influensaer.

Jeg tror heller at folk burde bli flinkere til å se seg om før de går over veien, eller ikke prater i mobilen når man kjører en bil - Enn å dra til legen hver gang man nyser.

Større sjanse for at jeg klarer å drepe meg selv, enn at griseforkjølelsen skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Kjekt å tenke på at jeg blir immun, men, mine foreldre er nok mer bekymret enn meg :p

Hadde noen leger her tidligere i dag; i full mundur! Munnbind, legefrakker overtrukket med plast.

Mine blodprøver skulle visstnok vise hva AN1H1 viruset gjorde på friske kropper.

Folkens, jeg føler meg frisk. Har 37,9 i feber. Haha, mediehysteri FTW. Hva gjør man ikke for å selge aviser?

3.000+ dødsfall i Norge. Tja, hvis dette er den beryktede svineinfluensaen så prøver jeg heller fugleinfluensaen. Kanskje til og med SARS?

Folkens, dette preller av som mygg i 350 km/t må en jernvegg.

Jeg flirer inne i mitt eget hode.... jaja, jeg dør nok ikke :p

Endret av Erlend_E
Lenke til kommentar
Godt å høre at du har det bra Erlend, omstendighetene tatt i betraktning. God Bedring.

Jo, tusen takk ;) Men jeg klarer meg. Det eneste "kjipe" er at man blir helt asosial, derfor må jeg ty til dere med å holde meg nettop sosial ;>

Lenke til kommentar

No er vel ikkje Hellas blant dei landa som er nevnt som i "faresone". Sjølv har eg akkurat fått vite at eg skal til USA om ei drøy veke :p

Uansett, dette er jo no rekna som ein pandemi, og det er fint lite du kan gjere anna enn å passe på å ha god (hånd)hygiene for å unngå smitte. Forsåvidt akkurat det same som gjelder ved vanleg influensa :)

Lenke til kommentar
Men å si at den er "mindre farlig" er vel litt feil.

Dødelighet på 0,01 - vanlig influensa har 0,02. 8D

De av oss som jobber i helseforetak står forresten først i køen for vaksinasjon. Hur hur.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...