Psykake Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Vel, det dør vel en del mennesker i året av vanlig influensa også. Jeg tar det helt med ro hvert fall. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Media kan krisemaksimere så mye de vil, verden kommer ikke til å gå under. Det dør flere av helt vanlig influensa hvert år enn det kommer til å dø av dette. Helt korrekt Slenger meg på denne jeg og. Det dør langt flere av andre sykdommer, saken er vel at disse gjerne bor i fattige land/er fattige i rike land. Hører ingen syte over antallet som dør over f.eks. tuberkolose Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Vel, det dør vel en del mennesker i året av vanlig influensa også. Jeg tar det helt med ro hvert fall. Det dør ca. 1500 folk av vinterinfluensa i Norge hvert år Det som er litt urovekkende er at det er unge og friske mennesker som oftest stryker med av svineinfluensaen, ikke bare babyer og eldre. Men som sagt tviler jeg på at dette blir en pandemi som sender verden 50 år bak i tid, svineinfluensa er jo bare en hardbarka form av vinterinfluensa. Og vi nordmenn er veldig robuste når det gjelder influensa/forskjølelses sykdommere. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg kan ikke si at jeg stresser så mye over denne mediafesten. I vår tidsalder skal det veldig mye til for at dette blir noe mer enn en måned med mediehysteri og livredde mennesker. Ingen nordmenn kommer til å dø av denne sykdommen, så jeg tar det helt med ro. La oss slappe av og nyte sommeren som kommer istedet Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg kan ikke si at jeg stresser så mye over denne mediafesten. I vår tidsalder skal det veldig mye til for at dette blir noe mer enn en måned med mediehysteri og livredde mennesker. Ingen nordmenn kommer til å dø av denne sykdommen, så jeg tar det helt med ro. La oss slappe av og nyte sommeren som kommer istedet Jaaa, sommer Lenke til kommentar
ShakyLuigi Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Angående svineinfluensaen så føler jeg at Dagens Røsth fra Østlandets blad, beskriver situasjonen ganske bra: "Influensafrykten sprer seg gjennom media. Dessverre finnes ingen kur!" Harr, harr! Lenke til kommentar
Ueland_InnleggNO Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 http://www.nettavisen.no/imagecache/parame...y_7086153x4.jpg Det bildet sier det jo ganske bra per dags dato. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 ^Haha. Den var fin ja. Beskriver ganske godt mine tanker rundt hysteriet. Lenke til kommentar
Erik Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 http://www.nettavisen.no/imagecache/parame...y_7086153x4.jpg Det bildet sier det jo ganske bra per dags dato. Haha. Genial! Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Nå begynner det å bli latterlig. Svineinfluensaen skaper konspirasjonsteorier Er det kanskje al-Qaida som står bak? Har det islamistiske terrornettverket som organiserte angrepene mot USA 11. september 2001, nå sammensverget seg med mexicanske narkotikabaroner for å spre sykdom og død? Gi meg styrke. Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Nå begynner det å bli latterlig. Svineinfluensaen skaper konspirasjonsteorier Er det kanskje al-Qaida som står bak? Har det islamistiske terrornettverket som organiserte angrepene mot USA 11. september 2001, nå sammensverget seg med mexicanske narkotikabaroner for å spre sykdom og død? Gi meg styrke. Det er bare sykt ^_^. Heldighvis stiller dagbladet seg kritisk til historiene. At noen i det hele tatt får seg selv til å tro på det Hvis noen skulle lagd et biologisk våpen må de klare å lage noe farligere enn en litt hard influensa. Uansett har jeg sluttet å lese dagbladet på alle måter. De overdriver alt og er altfor tabloid-avis. Det eneste de kan stille sterkt med er gode tegneserier Lenke til kommentar
- FuzioN Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Liker ikke influensaer, unødvendige alle sammen. Jeg hater den vanlige influensaen, den er jævlig! Lenke til kommentar
Error Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Og der var svineinfluensaen i Danmark (1 smittet.) Likevel føler jeg ikke at det er en så stor trussel. Link Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Det er også 1 bekreftet og 11 mistenkte tilfeller i Sverige ifølge wikipedia. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Hmm.. Svineinfluensaen mindre aggressiv enn fryktet Influensatypen H1N1 har den siste uken ført til krigsoverskrifter og alarmberedskap verden over. Og hvems feil er det? De meksikanske helsemyndighetene annonserte samtidig at smittetallene de har meldt tidligere, kan være sterkt overdrevet. I tillegg er denne influensatypen mindre smittefarlig enn tidligere antatt. Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 2. mai 2009 Del Skrevet 2. mai 2009 Som vanlig demper hypen seg etter noen dager og alt blir mindre farlig en antatt. . Mange sier at dette var slik spanskesyken startet, men det er også akkurat samme mønster som med fugleinfluensaen. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det er det samme medie hysteriet hver gang en ny sykdom dukker opp, dommedags profetier og alt som hører med. Så skjer ingenting og mediene nevner den aldri igjen. Likevel ser få ut til å lære av dette. Det blir nok som ungen som ropte ulv en eller annen gang, men innen da er jeg nok død og begravet. Eller så kommer man kanskje med noen mer overbevisende argumenter for å være redd noe man ikke kan gjøre stort med. Det er som medisinene man skal ta, selv om man er frisk. Pengeglupske tullinger hele gjengen. Og angående konspirasjons teorier, må si den er bra dårlig. Det finnes allerede ferdig utviklede biologiske våpen som er svært dødelig og det eneste som trengs er å dyrke de fram og bruke de i ett angrep. Dette derimot er bare en av de mangfoldige influensa sykdommene som finnes, denne hos svin, som har blitt overført til mennesker også har journalister laget det vanlige sirkuset. Det finnes sykdommer som herjer på idag som er mye verre enn dette, likevel så blir det aldri noen medie overskrifter. Rart det der. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Som 28 Dager Senere så fint sier det: "Well, I think Bill's got a point. If you look at the whole life of the planet, we... you know, man, has only been around for a few blinks of an eye. So if the infection wipes us all out, that is a return to normality." Lenke til kommentar
Cee_T Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Helseministeren i Mexico sier nå at H1N1 "flu epidemic" er i en avtagende fase. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå