Gå til innhold

Svineinfluensaen!

Loeftw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: Også 2 mennesker i Skottland har påvist svineinfluensa. Det har kommet til Nord-Europa...

WAT

Jepp, de er jo isolert på sykehus i Skottland, men fortsatt vet man ingenting om inkubasjonstiden. Så man får se, kanskje har de smittet mange hundre uten å vite det selv.

Lenke til kommentar
Det minner meg om en film jeg så om en fyr som kom på ett fly fra Australia med en sykdom, så ble alle som var ombord smittet. Så klarte han ene fyren og få seg ut av flyplasen når det landet og smittet mange folk som smittet andre :p

Haha, ja 28 days later, 28weeks later, Iam legend... You name it! mange filmer med nettop dette som tema :D Dawn of the dea etc, etc :D

Men vi i Norge er så trygt sikkert med hangarer fulle av medisin, vi overlever alt. Problemet er U-land og NIC-land. Se på Mexico, hvorfor er det så mange døde? Jo fordi de har ikke de resurssene vi har. Vi har 1,5mill doser Tamiflu på lager som snart går ut på dato etter fugleinfluensa krisen i fjor. Dessuten er det ca. et halvt år før vaksinene kommer. Og hvis det først blir oppdaget smitte i Norge blir den knekt ved rota. Beinhard antibiotika kur gjør nok susen for Ola Normann.

Lenke til kommentar
Som du sier, her i Norge har vi vaksinen klar så vi trenger ikke å frykte noe spesielt. Det skal likevel sies at det er litt skummelt!

Men, husk på fugleinfluensaen. Det skulle bli den værste pandemien på flere hundre år, og så langt har vel litt i overkant av 100 personer verden over mistet livet.

Første jeg tenkte på, aner ikke hvor mange jeg har dissa fugleinfluensaen.

Lenke til kommentar
Som du sier, her i Norge har vi vaksinen klar så vi trenger ikke å frykte noe spesielt. Det skal likevel sies at det er litt skummelt!

Men, husk på fugleinfluensaen. Det skulle bli den værste pandemien på flere hundre år, og så langt har vel litt i overkant av 100 personer verden over mistet livet.

Første jeg tenkte på, aner ikke hvor mange jeg har dissa fugleinfluensaen.

Vel, disse fugleforjkjølelsen er du ikke alene om (haha). Virker bare som om dette er smulen mer alvorlig enn hanekamper i Asia. Her opererer vi med evt. tusenvis smittede.

Lenke til kommentar

"You play as Lars B. Hellesylt, a boy who became the bravest warrior in the 21. century. An epidemy has killed 3/4 of the worlds population, almost 5 billion humans, and you are isolated in Norway, North-Europe. The human rase are dying, and you are the only one who can lead the humanity forward. Unfortunately, you will need a woman to do this, a healthy woman. Those are rarities in these days. While you travel through the world, looking for someone to pair up with, the virus comes up notch in the heel. You can never feel safe.."

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...