Gå til innhold

vann "forsvinner" fra vanntanken - normalt?

Anbefalte innlegg

Har dette utstyret i vannkjølingssystemet mitt:

Eheim 1048 vannpumpe

Magnum kjøleribbe på cpu og gpu

Blackice Exstrem 1 eller 2 (husker ikke helt).En 120mm vifte.

En blå gjennomsiktig plast-tank, trolig dårlig

Har hatt utstyret i ca 50 dager, og la plutselig merke til at halvparten av vannet i vanntanken var borte (ca 1dl).

Er dette normalt?

Det eneste tenkelige stedet at forsvinner vann er fra vanntanken. Han jeg kjøpte utstyret av sa at selv syntes han tanken var elendig, men han hadde tatt på noe fyllgreier somm skal gjøre den sikrere for lekkasje.

Når jeg vender på den og rister så virker den tett, men er veldig i tvil.

Bør jeg kjøpe ny tank/ lage en? Eller er det ikke så farlig siden det er såpass lite vann som forsvinner? Har tatt et lite håndkle rundt den for sikkerhets skyld.

Ønsker tips og råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen generelle grunner til at man har lite vann igjen:

[*] Lekkasje - som du har vært inne på

[*] korken til vanntanken ikke skrudd ordentlig til - og gitt mulighet til fordamping av kjølevæsken (dog ikke særlig mye)

[*] Hvis du ikke luftet skikkelig når du monterte vannkjølingen din - så har du i ditt tilfelle vært så heldig at all luften fanget i systemet etterhvert har endt opp i vanntanken

Prøv følgende: fyll opp igjen - og se etter vannlekasje. Helst demonter kjøleanlegget og test det separat - ellers kan det bli dyrt hvis du gir fuktighet mulighet til å komme i kontakt med elektronikkomponentene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...