Joachim_F Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Six Days in Fallujah står uten utgiver etter mye negativ oppmerksomhet. Les mer Lenke til kommentar
Tangeter Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Støtende og smakløst? Så de har altså prøvd spillet før det har kommet ut? Så typisk de skjøre Amerikanerne. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Det var sikkert ikke nok proamerikansk propaganda på menyen. Lenke til kommentar
Morten_H Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 forståeligt at dei ikkje syns noe om spillet siden dei har bare dårlige minner ifra iraq krigen, men ettersom dei ikkje trenger å kjøpe spillet eller å se på det. så trenger dei vel ikkje å klage så voldsomt av det. det var da vel ikkje så mye klagger når cod 4 blei lagt? Lenke til kommentar
joneoverland Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 gleda meg faktisk en del til dette.. kjipe greier.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Om jeg mekker sammen et spill om krigen i Irak hvor spilleren følger en vellykket operasjon og en hel-amerikansk tropp vil jeg tørre å påstå at det ikke hadde vært noe problem å skaffe utgivere. Men med en gang spillet faktisk viser seg å være kritisk til ikke bare Amerika, men også kanskje krigen i seg selv, nei da blir det stengt ned. Etter min mening er det nettopp denne slags spill som burde bli gitt ut, fremfor alle de hjernedøde skytespillene som har en tendens til å flyte ut fra det samme landet. Edit: Ble dobbelpost. Endret 27. april 2009 av Lakus Lenke til kommentar
Generalen_InnleggNO Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Var det ikke slik at de hadde kommunisert med opprørere under utviklingen av spillet også? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Stakkars amerikanere som "ufrivillig" ble dratt inn i Irak-krigen. Det er synd på dem. Det er forøvrig STOR forskjell mellom en krig som er ti år gammel, og en som er femti. Det lever da fortsatt veteraner som deltok i 2. verdenskrig... Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 http://www.escapistmagazine.com/articles/v...ed-M-for-Mature Spennende artikkel som tar utgangspunkt i blandt annet dette spillet. Skal videospill bare være morsomme? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Støtende og smakløst? Så de har altså prøvd spillet før det har kommet ut? Så typisk de skjøre Amerikanerne. Skjøre? Disse soldatene var der og sloss for livet for fem år siden, og det sitter hundrevis av berørte familier igjen også som mistet sine kjæreste, og du synes de er de skjøre fordi DU ikke får sitte i godstolen og spilt et dataspill om det? Wow. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Eg synst dette er ganske feigt gjort av utgiverene... Kva er det med dette spillet som er så mye verre enn alle andre skytespill?? fordi nesten 100 marine-soldater blei drept ? :rolleyes: spill der ein dreper "slemme" terrorister (Y) spill der "snille" amerikanerer blir drept (N) Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Støtende og smakløst? Så de har altså prøvd spillet før det har kommet ut? Så typisk de skjøre Amerikanerne. Skjøre? Disse soldatene var der og sloss for livet for fem år siden, og det sitter hundrevis av berørte familier igjen også som mistet sine kjæreste, og du synes de er de skjøre fordi DU ikke får sitte i godstolen og spilt et dataspill om det? Wow. De som er soldater (meg selv inkludert, starter mitt tredje år i juni - har vært på oppsetting for Afghanistan flere ganger) vet hva de gjør, det vet hva de går til. Det er 100% frivillig. Hvorfor er akkurat dette spillet så støtende? Hvorfor er da ikke Call of Duty 4 utsatt for den samme kritikken? Er det fordi utvikler Infinity Ward ikke har skrevet "Irak" på kartet hver gang det zoomer inn til det krigsrammede midtøsten-landet spillet foregår i - men som vi alle *vet* at Irak-krigen er en tung inspirasjonskilde for? Jeg synes det er utrolig hyklersk av disse menneskene å sutre fordi det kommer ut et spill om en hendelse som er fem år gammel. Det kom ut filmer om 2. verdenskrig fem år etter den var ferdig, det kom ut filmer om 9/11-hendelsen noen måneder etterpå. Det finnes filmer og spill basert på omtrent hver eneste krig som noen sinne har funnet sted. Hvorfor er det så galt å lansere et spill om en hendelse som skjedde for fem år siden, og ikke en som hendte for femti år siden? Er menneskene som døde for femti år siden mindre verd? Er menneskene som døde for fem år siden mer verd? Utifra det utvikler sier, har et antall amerikanske soldater - som deltok i Fallujah-krigingen - hjulpet til med utviklingen av dette spillet. Jeg ser for meg at det er en haug med mødre som sitter og jamrer om alt og ingen ting til vanlig som har klaget på dette spillet - helt sikkert også mange mødre som ikke har sønner i striden, men som bare føler det strider mot deres overpatriotiske overbevisning. Det er forståelig at noen folk vil klage over et slikt spill, men det er derimot ikke forståelig at spillet skal bli tatt ut av produksjon for det. Det blir nesten som de nynazistene som fortsatt går rundt og benekter Holocaust. Jeg håper en utgiver med mer baller plukker opp dette spillet, for så lenge det er et teknisk bra, og historisk korrekt spill, så fortjener det å bli utgitt. Som det ble nevnt ovenfor her også, disse folka som ikke vil se spillet, trenger altså ikke å se det heller. De MÅ ikke se det, om de virkelig ikke ønsker det. For oss andre er det en fin måte å lære litt mer om historien på en måte som bøker ikke kan. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Uff. Jeg gledet meg virkelig til dette spillet. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Støtende og smakløst? Så de har altså prøvd spillet før det har kommet ut? Så typisk de skjøre Amerikanerne. Skjøre? Disse soldatene var der og sloss for livet for fem år siden, og det sitter hundrevis av berørte familier igjen også som mistet sine kjæreste, og du synes de er de skjøre fordi DU ikke får sitte i godstolen og spilt et dataspill om det? Wow. De som er soldater (meg selv inkludert, starter mitt tredje år i juni - har vært på oppsetting for Afghanistan flere ganger) vet hva de gjør, det vet hva de går til. Det er 100% frivillig. Hvorfor er akkurat dette spillet så støtende? Hvorfor er da ikke Call of Duty 4 utsatt for den samme kritikken? Er det fordi utvikler Infinity Ward ikke har skrevet "Irak" på kartet hver gang det zoomer inn til det krigsrammede midtøsten-landet spillet foregår i - men som vi alle *vet* at Irak-krigen er en tung inspirasjonskilde for? Jeg synes det er utrolig hyklersk av disse menneskene å sutre fordi det kommer ut et spill om en hendelse som er fem år gammel. Det kom ut filmer om 2. verdenskrig fem år etter den var ferdig, det kom ut filmer om 9/11-hendelsen noen måneder etterpå. Det finnes filmer og spill basert på omtrent hver eneste krig som noen sinne har funnet sted. Hvorfor er det så galt å lansere et spill om en hendelse som skjedde for fem år siden, og ikke en som hendte for femti år siden? Er menneskene som døde for femti år siden mindre verd? Er menneskene som døde for fem år siden mer verd? Utifra det utvikler sier, har et antall amerikanske soldater - som deltok i Fallujah-krigingen - hjulpet til med utviklingen av dette spillet. Jeg ser for meg at det er en haug med mødre som sitter og jamrer om alt og ingen ting til vanlig som har klaget på dette spillet - helt sikkert også mange mødre som ikke har sønner i striden, men som bare føler det strider mot deres overpatriotiske overbevisning. Det er forståelig at noen folk vil klage over et slikt spill, men det er derimot ikke forståelig at spillet skal bli tatt ut av produksjon for det. Det blir nesten som de nynazistene som fortsatt går rundt og benekter Holocaust. Jeg håper en utgiver med mer baller plukker opp dette spillet, for så lenge det er et teknisk bra, og historisk korrekt spill, så fortjener det å bli utgitt. Som det ble nevnt ovenfor her også, disse folka som ikke vil se spillet, trenger altså ikke å se det heller. De MÅ ikke se det, om de virkelig ikke ønsker det. For oss andre er det en fin måte å lære litt mer om historien på en måte som bøker ikke kan. 100% frivillig.. det er mange måter å se på frivillighet på. I hvert fall for mange amerikanske soldater. Når valgene kanskje ikke er så mange så.. Og veit hva man går til? Det tror jeg virkelig ikke man alltid gjør. Eller ganske sjelden heller. Og litt forskjell på 3 års tjeneste i Norge og det som foregikk i Fallujah. Dette er jo litt på siden, men du startet innlegget ditt med egen erfaring som en slags "tyngde" og da ville jeg kommentere det. Du svarer på langt mer enn mitt poeng var. Jeg er ikke imot at et slikt spill utgis overhodet. Så for meg trenger du ikke rettferdiggjøre en slik utgivelse (slik mesteparten av besvarelsen din handlet om). Men mitt poeng til han jeg svarte opprinnelig er at jeg ikke oppfatter amerikanere jevnt over som skjøre. Snarere tvert i mot. Det er heller vi her hjemme på berget som er det i større grad. Men jeg forsvarer likevel de soldatene som var der sin rett til å uttale seg, likeså de falne og skadedes familier. Og så var det til slutt utgiver som valgte å stoppe spillet for nå. Ellers..Call of duty 4 og manglende kritikk...jeg oppfatter ikke det som så veldig realistisk, selv om det skildrer moderne krigføring. (Men gud bedre som morsomt det er å spille). Nå forsto jeg at dette nye spillet om Fallujah skulle være realistisk og det kan jo være det som noen kicka på. Samt nærheten i tid. Det er ikke hyklersk å sutre om det. Folk som var der eller mistet noen der har all rett til det, som sagt. Men kanskje UTGIVER er hyklersk hvis han har utgitt andre spill om andre konflikter men ikke dette. Men igjen, hvis utgiver føler at dette spillet vil de rett og slett ikke tjene penger på fordi anti-følelsene er så store, kanksje pga realisme og nærhet i tid, allerede før spillet kommer ut, så er det vel det som det kommer ann på mer tror jeg. Økonomi. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 De jobber fremdeles med spillet President for Atomic Games, Peter Tamte, has said "[Atomic Games] were informed on Thursday night that Konami had decided to pull out of Six Days in Fallujah. This caught us by surprise. Development of the game had been progressing very well and on schedule. We would very much like the opportunity to complete the game." We're hoping to speak to Atomic Games in more detail about the game, but until then we can rest assured they will be actively searching for a new publisher, despite coming under heavy criticism from the public. http://www.incgamers.com/News/16138/Atomic...xDaysInFallujah Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tja, jeg ville ikke klaget på venner og familie til de som falt i slaget for å si at de ikke liker at dette spillet lages, de mistet jo tross alt noen de elsket i det slaget. At andre ikke klager når spill der deres venner/familie falt får være deres problem. At utgiver trekker seg derimot er uforståelig, at det er på spissen må de nesten forstå, men å trekke seg på grunn av noe slikt viser mangel på ryggrad. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Tar denne her ifra et forum: Actually, i know of a lot of "war vets" who play war games all the time, specifically the "Project Reality" mod. Hell my step-dad who was in Desert Storm came and helped me learn how to snipe in the game (had to deal with bullet drop mainly) =/ In all honesty, war has been glorified well before video games were invented. I mean, if you think about it, it's been glorified since the first war ever. Empires were created and war was thought of as a way of a boy becoming a man, a hero. Truth be told, you need to get the political correctness stick you people have shoved so far up your *** and learn that life is the way it is, and get over it. This video game is just as if it were a visual representation of a book. It actually probably will give players a more in depth view of it. I'm sorry if you see gamers as the brain-dead idiots some of them are, but there are still some of us who like a good gut-wrenching story. I mean, hell, when i played Call of Duty 2: Big Red One, i forgot the guy's name cause i haven't played it since i was in 8th grade (i'm graduating as of this year) but one of the characters died in it. I think his name was Brooklyn, or his nickname at least. This guy was a fictional character, that i knew for about 3 hours. He died, and I felt horrible. I felt like it was a story to be told. We all know war is bad. Well, at least most of us do. I would never go to war... i'd probably even run away if the draft was ever reinstated. Maybe something terrible happened to your grandfather while he was fighting. That doesn't mean he didn't do his duty for his country. We don't glorify the murder, nor the killing. Even some gamers have a feeling of duty, even if it is fake. But thats what video games do. They allow us to do things we feel we might actually not be able to do in real life. Not to say we're all like that, but to say that we need to stop the glorifying of war is like saying that we need to stop breathing. So long as humanity exists, there will be war. Not because we can't make peace, but because there will always be someone to disagree. There will always be an extremist (which, again, is a relative term), and there will always be blood. Murder will be apart of our world until the coming of Armageddon. So why not glorify it? Along with that, Atomic Games has always been known for hardcore warfare games that give a very accurate depiction of war. This isn't a Call of Duty game. This is a game that strives to show how Fallujah was, or might have been. So please, realize that some of us play some types of video games like Books. We get into it, analyze the characters, and try to learn something out of it. Thats why I will always love the metal gear solid series... it's so.. complex, but simple. Lenke til kommentar
mhm._InnleggNO Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tja, jeg ville ikke klaget på venner og familie til de som falt i slaget for å si at de ikke liker at dette spillet lages, de mistet jo tross alt noen de elsket i det slaget. At andre ikke klager når spill der deres venner/familie falt får være deres problem. Men spill fra Vietnamkrigen, 2. Verdenskrig og Gulfkrigen, det er det ingen problemer med? Er fortsatt mange gjennlevende etter disse krigene (kanskje ikke så mange gjennlevende fra 2. Verdenskrig som spiller mye data men). Mange som har mistet mennesker de var glade i pga blind vold også. Skal man kutte ut å lage GTA av den grunnen? Lenke til kommentar
Morten1987 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) "Mange som har mistet mennesker de var glade i pga blind vold også. Skal man kutte ut å lage GTA av den grunnen?" Hysj! <_< trenger ikke å gjøre det verre, er allerede nok hykleri rundt dette spillet. Endret 8. mai 2009 av Morten87 Lenke til kommentar
Couchpotato Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Enig med de fleste i denne tråden. Hadde gledet meg max til å spille amerikanske soldater som skyter på og massakrerer hauger av irakiske sivile, bruke kjemiske våpen og nyte synet av de sytti prosentene av alle bygninger som ble jevnet med jorden i angrepet på denne byen som er (var) på størrelse med Trondheim. Håper Konami snart lager et spill om Gaza-angrepet også, der man styrer en israelsk soldat i Abrams-tank og Apache-helikopter plaffende løs på sivile fanget i et helvete av ruiner, skrikende kvinner og barn og flyvende legemsdeler. Det blir sikkert tøft. Kanskje kan vi også kan håpe på et Auschwitz-spill, der man f.eks. styrer en SS-soldats hverdag med alle problemene han møter i forbindelse med den organisatoriske styringen av leiren, henrettelser, den daglige rengjøring av ovner etc. Vi kan bare håpe. Og til alle disse hykleriske og kvasimoralistiske spielverderberne som lykkedes med å sette en stopper for Fallujah-spillet: Vet dere ikke hva det vil si å ha det gøy eller? Cheer up, duh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå