Gå til innhold

Tips til artikkel om spillavhengighet

Paisley

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i morgen heldagsprøve i norsk hvor vi skal skrive en artikkel. Jeg har tenkt å skrive om spillavhengighet, og lurte på om noen kunne kommet med tips til hva jeg kan ha med, ting som kjennetegner avhengigheten osv?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe å begynne med halv ni på kvelden! :p

Dokumentaren er jo fin og egne opplevelser kan kanskje brukes så fremt du har noen.

Føler du deg sikker på at du kan skrive en god artikkel da? Du bedømmes nok mer for hvordan artikkelen din er som artikkel enn hvordan innholdet er.

Lenke til kommentar

Den har jeg sett, og har mange gode tanker rundt hva jeg kan ta med fra programmet i artikkelen. :)

Noe å begynne med halv ni på kvelden! :p

Dokumentaren er jo fin og egne opplevelser kan kanskje brukes så fremt du har noen.

Føler du deg sikker på at du kan skrive en god artikkel da? Du bedømmes nok mer for hvordan artikkelen din er som artikkel enn hvordan innholdet er.

Hehe, sånn går det når andre ting prioriteres.

Ja, jeg føler jeg er godt egnet til å skulle skrive en artikkel om akkurat dette emnet, og jeg mener at jeg har gode nok kunnskaper i norsk faget til å skrive en god artikkel. Er mer innholdet, tips til skildring o.l som jeg er interessert i. :)

Lenke til kommentar

Du burde skrive om at avhengighet finnes i forskjellige grader, og at det er viktig å skille mellom disse. Også husk å ta med at enkelte blir veldig fortere hekta en andre :) Jeg skrev en artikkel om dette selv for en stund siden og fikk veldig bra tilbakemelding

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Tusen takk! Har også tenkt å skrive litt om at de som spiller spill i dag ikke nødvendigvis er de som sitter på et klamt gutterom i mørket, men at i dag spiller alle. Foreldre som smugspiller på barnas ds, jentegjengen som synger singstar, og guttegjengen som spiller fifa. Spilling i alle alder. :)

Lenke til kommentar
Tusen takk! Har også tenkt å skrive litt om at de som spiller spill i dag ikke nødvendigvis er de som sitter på et klamt gutterom i mørket, men at i dag spiller alle. Foreldre som smugspiller på barnas ds, jentegjengen som synger singstar, og guttegjengen som spiller fifa. Spilling i alle alder. :)

Bra! Noe læreren min syns var veldig bra var når jeg skrev noe lignende som dette: " Jeg ser enkelt og greit ikke den praktiske forskjellien på å sitte 3 timer på facebook(som enkelte gjør) og smugtitte på andres profiler enn å spille et spill med venner."

Lenke til kommentar

Skrev en 8 siders artikkel om dataspillavhengighet, og trakk frem gradene ved avhengighet, gradene ved spilling, world of warcraft som synderen og litt om samfunnets kulturelle syn på avhengighet. Kan sikkert poste denne et sted på forumet når jeg får den tilbake. :) Gikk faktisk kjempebra, og det var mye stoff å finne. Takk også til dere som kom med tips i denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Gratulerer :) 8 sider på en kveld? Det var ikke dårlig, eller hadde du faktisk skrevet noe på forhånd?

Og ja, post gjerne oppgaven her!

Nei, nei. Jeg hadde heldagsprøve dagen etter, og trengte kilder og tips til hva jeg skulle ha med. Selve teksten skrev jeg på skolen, under tentamen, og brukte vel en 5 timer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...