Gå til innhold

Trenger Sci-Fi dose!


Anbefalte innlegg

Jeg savner Sci-Fi. Markedet er total dominert av Fantasy med orcs og elvs. Jeg er dritt lei av det.

 

Har noen tips over bra Sci-Fi spill med en innlevelsesrik verden? Som Mass Effect, men ikke et ren FPS som Riddick spillene....Jeg tenker på Sci-Fi RPG/ARPG type spill.

 

Fins det noen sikkelig Sci-Fi RPGer der ute? Har dere noen anbefalinger? Ikke MMORPGer takk, jeg vil ha sikkelig handling og eventyr.

 

Det kan godt være gammle eller nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

space rangers 2 burde du prøve. Tror nesten jeg må innstallare det igjen nå som jeg tenker meg om.

 

Du ser ovenfra og styrer det lille skipet ditt rundt i en DIGER levende verden (univers) og kan gjøre AKKURAT det du vil.

Masse humor, lite twitch bassert og utrolig mye spennende å gjøre.

 

Hovedsaklig rpg, men man kan også drive med litt rts, text bassert rpg, og andre mini spill. Masse sjel, kanskje ikke dypeste historie, men du får virkelig følelsen av å reise rundt i et universe, ala følelsen i Firefly serien, hvis du har sett den, og hvis ikke, se den...

Lenke til kommentar

Setter pris på forslagene så langt.

 

For å sette mer lys på hva jeg er ute etter, så er det rpg. Med det så ser jeg for meg noe ala Mass Effect, Fallout 3 osv. Ikke RTS (selvom Dawn of War 2 så ufattelig kult ut).

 

 

Det som hadde vært noe om det fins noe Sci-Fi RPG ala Neverwinter Nights eller Diablo II stilen....fins det i det hele tatt? Har sett på Space Siege, men den ble for kjedelig og føltes mer som en arcade spill.

 

Altså spill der du utryster din character med items, setter inn stats, og med en fengende fortelling og verden.

 

Virker som jeg må reinstallere Mass Effect eller KOTOR.... :unsure:

 

 

BioShock har jeg spilt, men dette er et story drevet FPS, ikke et RPG

Dead Space har jeg på 360, og faller i det samme katagori som BioShock

X3 såg kult ut, men er ikke det jeg er på jakt etter.

Armageddon Empires nei takk.

Deus Ex/2 VELDIG bra spill. Takk, men har spill dem.

 

RTS trenger jeg ikke, her spiller jeg Sins of a Solar Empire.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

www.gog.com

 

Kjøp Fallout 1 &/eller 2

 

Hvis du bare har spilt nr 3?

 

Sjekk uansett hva dem har der, er mange gode klassikere!

 

Har ikke det nye Riddick spillet kommet også nettopp?

 

EDIT: Ellers så kan jeg nevne at jeg ha X3, og ønsker virkelig(!) at jeg kunne sette meg dypt inni det. Er vel et av de mest avanserte som finnes.

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Alltids smart å legge ved de spillene innenfor nevnt kategori du allerede har testet. Ellers så finner man vel minimalt med slike spill og når man har nevnt Fallout, Kotor og Mass Effect så må man begynne å lete etter nålen i høystakken.

 

Mulige alternativer: Vampire: Bloodlines, Anachronox(om det er bra vites ikke) og noen vil vel kanskje ha det til at Arcanum er litt sci fi(men går nok under "orc fantasy" kategorien din).

 

Og ønsker du deg diablo in space? Sjekk ut Restricted Area.

 

Ellers bør det jo sikkert finnes noen Oblivion mods der ute som gjør det hele litt mer sci fi?

Lenke til kommentar

Siden Fallout 1 & 2 allerede er nevnt, så er vel det nærmeste jeg klarer å komme med Wizardry 8, som ikke er tradisjonell sci-fi, men en slags hybrid mellom mange ting egentlig. Du har romskip, roboter og alver og alt mullig annet i en salig blanding.

 

Uansett er det kanskje det nest beste rollespillet jeg mener er gitt ut, etter Baldur's Gate 2, og utrolig oversett. Dessverre er det utrolig vrient å få tak i, siden utvikleren gikk konk. :(

Lenke til kommentar
Eventuelt Star Wolves 1. Minner om Homeworld, men med karakterutvikling og stats. Star Wolves 2 er ikke verd pengene, styr unna det bug-fylte spillet.

 

Oi, Star Wolves såg virkelig bra ut (ivertfall ifølge noen YouTube videoer). På vilken måter er 2en buggete? Jeg ofte opplever at folk som kaller spill "bugfylt" er overdrevet.

Lenke til kommentar
Oi, Star Wolves såg virkelig bra ut (ivertfall ifølge noen YouTube videoer). På vilken måter er 2en buggete? Jeg ofte opplever at folk som kaller spill "bugfylt" er overdrevet.

 

Tja, av buggene Star Wolves 2 kan skryte på seg er CTD (crash to desktop), korrupte savegames osv. Jeg har spilt gjennom spillet og måtte i første halvdelen av spillet lagre hver 5. minutt i forskjellige savegameslots for å prøve å beholde savegamene mine.

 

Så jeg sier ikke at det er buggete uten grunn. :)

 

EDIT:

 

Det jobbes med en standalone ekspansjon til Star Wolves 2 som heter Star Wolves 2: Civil War. Det er ikke kjent når denne kommer i engelsk versjon, finnes nå kun på russisk.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

System Shock 2 (og 1'ern hvis du virkelig ikke bryr deg om grafikken) kan være noe interessant for deg. Det er nok mest et story-drevet fps med noen rollespillelementer, men det passer en del av dine krav/ønsker. Du kan kun utstyre character med våpen (ikke utstyr med stats som klassiske RPGs), men du kan allokere stats ut fra 3 ulike karriereveier (og blande litt i de ulike tre'ene og spillet har en veldig bra atmosfære og historie. Verdenen er for det meste klassisk fps og litt litensiden handlingen for det meste foregår i 2 romskip. En viktig forskjell er at du kan nesten alltid komme tilbake til områder du har vært i før. Det er få brett som hindrer deg i å gå tilbake for å plukke opp noe du har lagt fra deg tidligere. Spillet tar vare på alt om legges igjen i verdenen.

 

Steam punk er nok ikke helt sci-fi, men hvis det høres litt spennende ut kan Arcanum: of Steamworks & Magick Obscura være verdt å sjekkes ut. Selv om det er alver og dverger tilstede er det noe litt annet enn de klassiske RPGs med alver og magi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...