Gå til innhold

Trenger litt hjelp til Gothic, sitter litt fast.

Anbefalte innlegg

Sorry at jeg starter nok en Gothic-relatert tråd, men jeg fant ikke noen som passet spsm mitt i øyeblikket! Ser det er mange ihuga fans av Gothic-serien på forumet, og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende:

I NOTR er jeg leiesoldat, og har fått lett dragejeger-rustning. Da jeg spilte G2 vanilla, fikk jeg samlet alle drageeggene til smeden på Onars gård, slik at han lagde medium rustning (og også tung) til meg. Dette får jeg bare ikke til i NOTR. Jeg har saumfart kartet tre ganger, og er sikker på at jeg har fått med meg alle drageegga til smeden, men alt han sier er at nå har han så mange egg at han ikke vet hva han skal gjøre med dem. Noen ny rustning foreslår han ikke å lage...

Sump-dragen går jo greit med lett rustning, men isdragen og ild-dragen er jo "umulig" å klare med så lite beskyttelse! Hva er "triggeren" igjen for at smeden skal begynne på ny rustning!? Hjælp!

Endret av Shicca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sorry at jeg starter nok en Gothic-relatert tråd, men jeg fant ikke noen som passet spsm mitt i øyeblikket! Ser det er mange ihuga fans av Gothic-serien på forumet, og lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende:

I NOTR er jeg leiesoldat, og har fått lett dragejeger-rustning. Da jeg spilte G2 vanilla, fikk jeg samlet alle drageeggene til smeden på Onars gård, slik at han lagde medium rustning (og også tung) til meg. Dette får jeg bare ikke til i NOTR. Jeg har saumfart kartet tre ganger, og er sikker på at jeg har fått med meg alle drageegga til smeden, men alt han sier er at nå har han så mange egg at han ikke vet hva han skal gjøre med dem. Noen ny rustning foreslår han ikke å lage...

Sump-dragen går jo greit med lett rustning, men isdragen og ild-dragen er jo "umulig" å klare med så lite beskyttelse! Hva er "triggeren" igjen for at smeden skal begynne på ny rustning!? Hjælp!

Utdrag fra en walkthrough.

C4.9.P2 MERCENARY POINT OF INTEREST: Medium Dragon Hunter's Armor

After you have arranged for Jan to man the smithy making weapons for the

paladins (Det er vell han smeden i Khorinis mener jeg.

he can create your next suit of armor from dragon scales. For this

you need the hunter skill 'Remove Dragon Scales' learnt from either Godar in

the first encounter with the dragonhunters, or from Gestath (See C2.8.P16).

Jan requires 20 dragon scales to make the armor, and also charges a whopping

12.000 gold for it after that. Each dragon yields 12 scales so you need to

kill atleast 2 before you can get this armor. Any excess dragon scales can be

sold to Bennet later.

Veldig lenge siden jeg spilte det spillet, så husker ikke helt. Trur heavy armoren blir tilgjengelig til neste kapitell.

Mener du finner ut noe informasjon i kjelleren til the monastary om den siste armoren. Men det er ikke før kapitell 5. I tilleg til hvordan du kan lage de kraftigste våpnene i spillet.

Endret av Merwanor
Lenke til kommentar

Jøss, takk skal du ha! Jeg mente helt sikkert å huske at det var smeden på Onars gård som mekket medium rustning, men det ser ut til at jeg tok feil... Håper bare jeg får tak i drageskjell uten altfor mye om og men...

Jan er forøvrig ikke i Khorinis, men i slottet i dalen fra første spillet.

Thanx-

Aph

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...