PerReidar Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Hei. Etter konfirmasjonen min kjøpte jeg en bærbar PC, Acer Aspire 6920, som skulle visstnok passe godt til relative tunge spill. Men slik har det seg ikke. Jeg spiller bla. World in Conflict og cod4:mw og må stille på laveste instillinger for å kunne kjøre uten lag. Er det noen som vet hva dette problemet skyldes, og hva jeg kan gjøre for å kunne ordne problemet? Litt mer om PCen: Intel core2 Duo CPU T8100 @ 2,10 GHz 4 Gb ram(2X2gb) Nvida geforce 9500m GS(512mb) windows Vista(32-bit) Hvis det er noe mer dere trenger å vite, så si ifra. Endret 26. april 2009 av PerReidar Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Du burde endre enmetittel før en moderator kommer med en quote Har du mange programmer stående og jobbe i bakgrunnen da? Hvis ikke så aner jeg ikke, er jo en grei nok pc til å takle de spillene, ihvertfall på de laveste innstillenge. Lenke til kommentar
PerReidar Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Du burde endre enmetittel før en moderator kommer med en quote Har du mange programmer stående og jobbe i bakgrunnen da? Hvis ikke så aner jeg ikke, er jo en grei nok pc til å takle de spillene, ihvertfall på de laveste innstillenge. nei, jeg har bare antivirus gående i bakgrunn(avast). I tillegg bruker jeg å: høyreklikk "datamaskin"->"egenskaper"->"avanserte systeminstillinger"-> og stille instillingene på for maksimal ytelse, så man skulle jo tro at jeg skulle kunne kjøre på rimelige høye instillinger Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 PCen er langt ifra noe spillmonster - selv for to år siden. Litt usikker på om du kanskje burde fått til å spille på høyere enn Low. Har du prøvd å oppdatere driverne? Det kan nemlig hjelpe på ytelsen . Du kan se her for å finne Nvidia sine drivere som fungerer på laptop-skjermkort. Ren nysgjerrighet; lenge siden du kjøpte PCen og hvor mye kostet den? Du kan ha blitt lurt. Lenke til kommentar
PerReidar Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) PCen er langt ifra noe spillmonster - selv for to år siden. Litt usikker på om du kanskje burde fått til å spille på høyere enn Low. Har du prøvd å oppdatere driverne? Det kan nemlig hjelpe på ytelsen . Du kan se her for å finne Nvidia sine drivere som fungerer på laptop-skjermkort. Ren nysgjerrighet; lenge siden du kjøpte PCen og hvor mye kostet den? Du kan ha blitt lurt. kjøpte den for 10 lapper på komplett.no i juli 2008. Der var det en dude som hadde skrevet i brukeranbefalinger at han klarte å kjøre AoC med middels høye instillinger uten problemer, så jeg syntes det var rart at den ikke tok WiC og CoD4 på høyere instillinger. Skal prøve å oppgradere driverne:) Endret 26. april 2009 av PerReidar Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har dårligere prossessor enn deg men litt bedre grafikkort. Kjører CoDMW på fullt uten problemer. Vet dessverre ikke hva som kan være galt :< Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 PCen er langt ifra noe spillmonster - selv for to år siden. Litt usikker på om du kanskje burde fått til å spille på høyere enn Low. Har du prøvd å oppdatere driverne? Det kan nemlig hjelpe på ytelsen . Du kan se her for å finne Nvidia sine drivere som fungerer på laptop-skjermkort. Han burde da kunne spille på høyere enn low med den pcen. Den er ikke så dårlig bare pga. den ikke er best. Selv mitt stakkars 8800GT takler nye spill uten problem. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Som sagt var meg usikker på om han burde ha litt høyere enn Low. I tillegg, et 8800GT eier et 9500GS på alle mulige måter. Vi snakker her om over dobbel ytelse. Ett 9500GS tilsvarer omtrent 8600M GT, og da sier det seg selv at 8800GT tar 8600M GT når det i tillegg er snakk om den bærbare versjonen av kortet. Lenke til kommentar
Nailer_InnleggNO Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Hvis ingen av de andre tingene her hjelper kommer jeg med et lite utspill her: Skal jeg få lov til å tippe så blir ytelsen på kortet ditt throttlet fordi det blir for varmt. Kortet klokker altså seg automatisk ned for å ikke smelte. Har pcn alltid vært like treg? Hvis det har vært en gradvis forverring kan kanskje prøve å rense kjøleribbene med litt trykkluft. Lenke til kommentar
Mr_xxxx Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Enkelt og greit, 9500GS er IKKE et gamer kort. Som sagt tidligere betyr ikke det at det er 9xxx serien noe som helst at det nødvendigvis er bedre enn 8xxx serien .. eller for den del 7xxxx serien. Når man ikke snakker om kort i samme "klasse" innenfor en serie. et x500 kort i en nvidia serie skal det svært mye til for at er bedre enn et x800 kort i en eldre serie. Og skal jeg gi mine egen personlige mening er det ikke verdt å si at et kort under 8800 skal takle de spillene som nevnes her i særlig god grad. WiC er fortsatt et svært grafisk krevende monster av et spill. CoD4 er jeg ikke så kjent med selv, men er et forholdsvis nytt spill og kom etter en del "innovasjoner" på grafikk fronten et par år tilbake det også mener jeg. Generelt sett er det altid litt "suspekt" å kjøpe såkalt gaming lapptopper, spesielt fra kjedebutikker som elkjøp/lefdal/expert om du da ikke har svært god greie på hva speccs er og hva som er viktig. Desverre har de fleste fått seg noen overaskelser i forbindelse med dette. Og en selger vil generelt prøve å pushe en vare på deg, med litt meninger som kan innholde noen tvilsome argumenter. ref. jeg har selv vært selger desverre. Samt kan det nevnes at vista og 32bit (dvs kun utnyttet 3.5gb ram ) er litt dårlig kombo, da vista spiser fort 1 - 1,5GB ram alene, som gir lite igjen til andre programmer som spill, dette kombinert med at skjermkort liker å låne litt minne også når de selv har utilstrekkelig. Da blir det lite igjen -> fører igjen til treghet. Lenke til kommentar
PerReidar Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Hvis ingen av de andre tingene her hjelper kommer jeg med et lite utspill her: Skal jeg få lov til å tippe så blir ytelsen på kortet ditt throttlet fordi det blir for varmt. Kortet klokker altså seg automatisk ned for å ikke smelte. Har pcn alltid vært like treg? Hvis det har vært en gradvis forverring kan kanskje prøve å rense kjøleribbene med litt trykkluft. Når jeg tenker meg om så husker jeg at når jeg fikk Cod4 til jul spilte jeg på standard(default) instillinger, men det begynte ikke å lagge før 2. gangen jeg skulle spille gjennom det. i tillegg hørte jeg ikke viften da når jeg spilte før, men nå durer den for fullt med en gang jeg starter maskinen, så jeg tror jeg skal prøve å rense med trykkluft. Men kan jeg da bruke en kompressor, eller burde jeg kjøpe luft på boks?(jeg har hørt at luft fra kompressor kan skade komponentene pga fukt) Endret 29. april 2009 av PerReidar Lenke til kommentar
colakork Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Skru opp serviceluka på pcen og støvsug forsiktig... Funker knall. Lenke til kommentar
Nixie_InnleggNO Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Last ned skjermkort driveren her! Den fungerer perfekt! Driveren er en modifisert versjon av DESKTOP driveren, så den skal fungere på MOBILE(bærbare) uten problemer og med mye bedre ytelse! Endret 3. mai 2009 av Nixie Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hei. Etter konfirmasjonen min kjøpte jeg en bærbar PC, Acer Aspire 6920, som skulle visstnok passe godt til relative tunge spill. Men slik har det seg ikke. Jeg spiller bla. World in Conflict og cod4:mw og må stille på laveste instillinger for å kunne kjøre uten lag. Er det noen som vet hva dette problemet skyldes, og hva jeg kan gjøre for å kunne ordne problemet? Litt mer om PCen: Intel core2 Duo CPU T8100 @ 2,10 GHz 4 Gb ram(2X2gb) Nvida geforce 9500m GS(512mb) windows Vista(32-bit) Hvis det er noe mer dere trenger å vite, så si ifra. Her er minimum for Call of Duty. CPU: Intel® Pentium® 4 2.4 GHz or AMD® Athlon 64 2800+ processor or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better supported RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista) Harddrive: 8GB of free hard drive space Video card (generic): NVIDIA® Geforce 6600 or better or ATI® Radeon® 9800Pro or better WiC derimot trenger nok litt mer kraft; Skal visst gå med under minimum der da CPU: AMD Athlon XP 1500+ Palomino @ 1327 MHz, 133 MHz FSB MOTHERBOARD: ECS L7VMM2 (VIA KM266-8236 Southbridge), 266 MHz bus speed RAM: 2 x 256 MB DDR, 133 MHz FSB, Generic GRAPHICS CARD: nVidia GeForce FX5500 256 MB 128 BIT HARD DISK: Seagate Barracuda 7200 RPM Ultra ATA, 200 GB PATA SOUND: CMI 8738 HEATSINK FAN: Thermaltake Extreme Volcano 12 @ max speed: ~5625 rpm MONITOR: AOC 7En, 17″ @ 1024 x 768, 32-bit Operating System: Windows XP SP2 DirectX Version: DirectX 9.0c Bandwidth Speed: 384 Kbps DSL (400 Kbps downstream, 291 Kbps upstream) Men offisielt er requierd OS: Windows® XP, Windows Vista™ operating system CPU Single-core: 2. 0 GHz or faster (2. 2 GHz for Windows Vista™) CPU Dual-core: Any Intel® or AMD® RAM: 1 GB (1.5 GB for Windows Vista™) Hard Drive: 2.0 GB available hard drive space Video: 128 MB video RAM, DirectX® 9.0c compatible (GeForce® 4 MX, Radeon® 8500, 9200 not supported) Sound: DirectX® 9.0c compatible Input: Keyboard and mouse Internet connection: Cable/DSL //Smurfen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå