lektroluv Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 tror du er på villspor nå, uansett hvilken kanal wifien står burde xboxen se SSID til routeren. Du har rett i det, men xbox'en skal kunne finne routeren om den finner andre routere, så det er et eller annet rart hos han. Er like greit å prøve "alt". Rare problemer trenger rare løsninger. Kan det være krypteringen som gjør det? Har WPA, og er et annet nett som kommer opp på lista når jeg søker etter nett som også bruker WPA-kryptering. Det skal ikke ha noe å si. Er du sikker på at du ikke bruker WPA2? Jeg tror nemlig ikke at 360'en støtter det. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Er WPA, er det det står i routerinnstillingene. Edit: Står faktisk WPA-PSK Hvordan går jeg frem for å forandre til WPA, og hvordan påvirker det dataene som er tilkoblet? Må jeg gå inn på begge to og gjøre om innlogginga bare? Endret 26. april 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 WPA-PSK støttes av xboxen. det er WEP og WPA2 som ikke støttes. men for morro kan du skru av WPA og ha en åpen router, se om xboxen finner den da Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) WEP støttes. Når du skal skrive inn egen router kan du velge WEP, WEP 1 eller noe slikt og WPA. Skal prøve i morgen, Nettverket jeg hadde før var usikret, og det funket i hvert fall. Endret 26. april 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Har nå prøvd å forandre sikkerhetsinnstillingene til WPA, men får opp denne feilmeldingen: Authentication Server IP format error ! Må også fylle ut et felt som heter "Shared Secret", hva er det? Passord? Har også skrudd av sikkerheten, og da fant boxen nettet så det er der problemet ligger. Endret 28. april 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 hmm, har du byttet WPA passord i det siste? kanskje det er lagret på xboxen? slett alt som har med nettverk på xboxen og begyn på nytt med å legge inn det nye brukernavnet og passord Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Det er ikke noe som heter lagrede nett på xboxen. Den finner de nettverkene den finner, vil du koble deg til et kobler du deg til og vil du ha et annet velger du det i stedet. Vil du koble deg av fjerner du bare nettet i innstillngene. Innstillingene kommer og går med nettet, så det er ingenting du faktisk gjør selv utover å velge nett. Som det står i førsteposten har jeg flere ganger skrevet inn nettverksnavn og passord, og også brukt Windows Connect Now, men ingen av delene fungerer. Fordi nettverket bruker WPA-TSk sikkerhet, og ikke WPA som jeg først trodde. Har ikke byttet passord, og nettet ble satt opp på lørdag. EDIT: Har nå greid å skifte til WEP-kryptering og har greid å koble samtlige datamaskiner og Xboxen til nettet. Takk for hjelpen, folkens Endret 29. april 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå