Gå til innhold

[LØST] Xboxen finner ikke det trådløse nettet

AltF4

Anbefalte innlegg

Etter at den trådløse routeren knelte på søndag gikk jeg til anskaffelse av en ny, denne gang en snasen tingest som er modem og router i ett. Satte den opp i dag, og har fått to pc'er på nett.

Men Xboxen nekter. Den finner ikke nettet, og når jeg angir "navn" - SSID og "passord" - WPA, skjer det ingen verdens ting.

Den trådløse mottakeren fungerer fint, den finner naboens trådløse nett uten problemer, så det er ikke den det er noe galt med. Har også brukt den før, da på det usikrede nettverket jeg hadde hjemme før routeren knelte.

Dette kommer frem når jeg velger configure network:

Wireless mode: Not set

Network name (SSID): navnet på nettverket jeg har skrevet inn

Network type: Not set

Wireless security: WPA

Har også prøvd Windows Connect Now, men ender opp med samme resultat.

Noen som har noen tips?

I følge hjelpesidene til Microsoft skal det holde å angi nettverksnavn og passord.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står på automatisk til å begynne med, og det er ikke noe man får stilt inn. Finner konsollen nettverket så kobler den til og ordner IP og alt det der selv, finner den ikke nettverket så finner den ikke nettverket.

Det er mulig å skrive inn IP og DNS manuelt, men jeg er usikker på hva jeg i tilfellet skal skrive.

Problemet er at boxen ikke finner mitt nett, mens den finner 5-6 andre nett som er i området her jeg bor. En jeg snakket med var inne på det at siden det er et annet nett i området som operer med WPA-sikring så overstyrer det mitt nett, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

På modemet?

Jeg kan for lite om den biten til å ha prøvd meg på noe slikt, men er det ikke litt rart i tilfellet om to pc'er kan kjøre på nettet uten problemer og forstyrrelser mens boxen ikke kan det? Jeg kan fint lite om dette in general men jeg bruker det jeg vil anta er generell logikk.

Lenke til kommentar

Har boxen og en pc (tilkoblet nettet) ikke så veldig langt fra hverandre, men når jeg hadde det gamle nettverket oppe var det ikke noe problem med avstanden.

Er modem og router i ett, av merket ZyXEL Multimodem P2602HWT. Jeg aner ingen ting om hvordan man stiller på sånt, så litt hjelp hadde vært hyggelig.

Lenke til kommentar

Prøvde å koble motttakeren ut og inn nå, uten resultat.

Jeg bruker nettverket jeg vil koble boxen på til å skrive dette, så signalene er det ingen ting i veien med så vidt jeg kan forstå.

Har nå flyttet boxen en etasje nærmere routeren men fikk fortsatt ikke kontakt.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Er modem og router i ett, av merket ZyXEL Multimodem P2602HWT. Jeg aner ingen ting om hvordan man stiller på sånt, så litt hjelp hadde vært hyggelig.

Har ikke vært borti den routeren der og det står ikke så veldig mye på nettet, men jeg regner med at den har en egen wifi del i setup'en? Bør være mulig å bytte kanal der. Om den f.eks står på 11 kan du prøve å sette den på 1.

Lenke til kommentar

Der var jeg inne, funket plutselig med admin og blankt passord.

Kanal er satt til 1, skal jeg bare prøve meg frem for å se om noen av de andre funker? Og hva skjer med de pc'ene som allerede er tilkoblet nettverket når jeg skifter kanal?

Lenke til kommentar

Routeren skjuler ikke SSID og som nevnt brukes nettet av blandt annet denne dataen så det er nok ikke der problemet ligger.

Kan det være krypteringen som gjør det? Har WPA, og er et annet nett som kommer opp på lista når jeg søker etter nett som også bruker WPA-kryptering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...