Gå til innhold

Kommentar: I trygge hender

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk er så bestemt på å stemple Chinatown Wars som en flopp(jeg sikter nødvendigvis ikke til denne artikkelen). Vi har bare salgstall for en halv måned, og så vidt jeg vet er det ingen som kan spå hvor bra dette spillet vil selge i lengden. Dessuten så solgte ikke Vice City Stories så bra den første måneden heller. NPD tall fra november 06 viser at spillet ikke kom inn på topp 20 listen(nr. 10 på listen solgte ca 200k). Det hindret ikke spillet i å ende opp som en millionselger.

Selve artikkelen er flott. En bør ikke dømme modenheten til et spill ut fra hvor mye vold, blod og banning det har.

Lenke til kommentar

God artikkel, og eit veldig bra poeng angåande kva som eigentleg er "spel for vaksne". Med mine 29 år er eg vel mellom dei meir vaksne spelarane, og for å seie det slik, det er ikkje 18-årsgrensa eg ser etter når eg skal finne meg noko nytt å spele. Faktisk trur eg mange av dei spela som appellerar meir til vaksne spelarar, har relativt lite grafisk vald og banning.

Ellers er det no interessant å observere at eit spel som LittleBigPlanet kan vere for barnsleg for ein 14-15-åring, men ikkje for meg og mine jamnaldrande. :)

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

KayAU:

Samme her. Little Big Planet er et av mine favorittspill, men alle jevnaldrede (er 15 år) vil ikke spille det fordi det "er så utrolig barnslig". Skjønner virkelig ikke hvorfor deres syn på hva barnslig er skal hindre dem fra å i det hele tatt prøve spillet.

Lenke til kommentar
*host* voksne vet gjerne bedre hvordan de skal piratkopiere ds spill *host*

Men det virker som andre spill som phoenix wright og hotel dusk gjør det beder da (noe som er hyggelig å høre).

Er kanskje litt synd at et så godt spill (som folk sier det er), selger så lite. Uansett er jeg enig i "kommentaren" .

Lenke til kommentar

For all del, voksenspill uten vold og sex er en god ting. Men gjennomførte voksenspill med vold og sex er heller ikke å forakte. Det viktigste er strengt tatt at gameplayet sitter og at da gjerne selve historien er formidlet på en voksen måte (dette er de idéelle spillene for min del). Og ikke misforstå meg, av og til er det eneste man ønsker å gå berserk og kløyve Locust i to med motorsag, uansett hvor pinlig pubertalt og "macho" det er :)

Lenke til kommentar

Some en voksen som elsker tegneserier(Donald > Pondus) og tegne/animasjonsfilmer vet jeg at det er mye god underholding i ting ikke merket for voksene.

Men voksenspill er jo spill som ikke passer for barn, ikke spill som nødvendigvis passer for alle voksene. Akkurat som alkohol er voksendrikk.

Seff kan man lage mye godt innhold for et voksent publikum i spill som ikke er voksenspill også, på film har jo pixar perfeksjonert dette(det er utrolig hvor mange referanser man som voksen finner der som ungene blankt ignorerer). Men det blir fortsatt ikke voksenspill/film grunnet dette, men det gjør det jo ikke til noe dårligere...

Når man kommer til voksene spillere tror jeg ikke imaget har så mye å si, og er det virkelig noen som gir deg rare blikk om du sitter der i dress med stresskoffert og spiller på DSen din?

When I became a man, I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...