ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg spilte Diablo 1 her om dagen (på Vista), og koste meg med det. Men plutselig, når jeg bevegde meg til et nytt område og begynte å loade, fikk jeg feilmeldingen: "Please insert the CD". Jeg prøvde flere ganger å pusse litt på CDen og slikt, men ingenting fungerte. Så jeg flyttet Diablo over på en annen maskin, og spilte derfra, i den tro at det var noe galt med kompabiliteten til Vista og et 13 år gammelt spill, selv om det hadde fungert fint i noen dager. Når jeg igjen prøver å installere Empire: Total War en uke senere, oppdager jeg at det heller ikke fungerer denne gangen (jeg har ikke prøvd å sette en disk inn i maskinen siden sist). Jeg prøver med masse andre spill, som Left 4 Dead og Crysis (altså relativt nye spill), men hver gang skjer følgende; Jeg setter inn disken, og maskinen begynner å bråke skikkelig i noen sekunder, fordi den jobber. Så gir bråket seg, og ingenting skjer. Når jeg går inn på Datamaskin og trykker på "HD DVD-ROM-stasjon (D:)", får jeg feilmeldingen: "Finner ikke programmet". Det fungerer heller ikke med musikk-CDer. Hva har skjedd? Klikket DVD-ROMen fordi jeg spilte Diablo? Hvordan fikser jeg dette? Hjelp, skal lane i helgen og håper på å få installert Riddick innen den tid. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 HD DVD? Sikker på at det ikke er et emulert drev (Daemon-tools, Alcohol etc.)? Det er ikke så veldig mange som har et HD DVD drev, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Den spiller blue-ray, hvis det er til noen hjelp... brukte Daemon tools en gang for å lane i påska, men problemet oppsto før den tid. Vent litt så kan jeg ta et screenshot... EDIT: Her har du: Endret 23. april 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Laptop eller stasjonær maskin? Det er fullt mulig at du har et drev som kan lese både og. Har du prøvd å laste ned/oppdatere drivere, evt. sjekke i enhetsbehandling i kontrollpanelet om det er et utropstegn eller spørsmålstegn ved den? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Laptop, men en god en, om det har noe å si. Drar Crysis på fullt, skal jeg mene. Drivere etc. har jeg ikke prøvd meg på, selv om tanken har streifet meg. Jeg har nok ikke så stor IT-kompetanse, jeg har peiling på spill, men når det kommer til slike ting trenger jeg nøye guiding. Ser ikke noe spesielt ved enhetsbehandling. Endret 23. april 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hehe, den er grei. Hvilken laptop er det? Merke og modelnavn? Og hvis du finner ut litt mer om selve drevet, så er det en fin ting. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Prøve Systemgjennoppretting og gå til før den ble slik. Er nok en stor sjanse for at det ikke funker, men hvis det ikke funker da, tror jeg du kan slå fast at det er hardwarefeil og ikke software. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Jeg er en stygg Toshiba, Qosmio X300 Tør jeg spørre hva du mener med drevet? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) CD-rom greia. Hele den lille boksen til å putte CDen i^^ Endret 23. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 DVD/Blu-Ray/HD DVD drevet. Hvis du kan finne ut noe merke eller modellnummer på det er det kjempefint. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Erh... mener du den man trykker på, så spretter den ut, man legger en disk inni og setter den inn igjen? Den sitter forresten under touchpaden på PCen min, litt uvanlig egentlig. På den står det kun DVD Multi Recorder. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det er den vi mener, ja. Kan se mer på det imorra - har fått inn en vane hvor jeg legger meg (veldig) tidlig. Utrolig behagelig! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) OK, gjør det. Bare sørg for at du husker meg! Vil helst ikke bli den eneste som spiller CS mens de andre spiller Riddick. Forresten, angående systemgjennoppretting, så får jeg ikke til at jeg kan velge eldre datoer enn 11.april eller noe (trykker på "show older options than 5 days". Hendelsen skjedde i Mars en gang. Noen mulighet for å få skrudd den enda eldre? Endret 23. april 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det avhenger av når pcen satte gjennopprettingspunkt, som i ditt tilfelle ikke skjer så alt for ofte. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 det letteste å få fiksa den CD-ROMen på er vell å kanskje la ein med meir IT-kompetase få sjå på den, liksom ein far eller ein onkel eller noke? det er det eg gjer:P kvar gong eg får problemer med pcn går eg til pappa. men stili pc btw. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 http://support1.toshiba-tro.de/tedd-files2...90227104446.zip Last ned og åpne/installer den. Det skal være driveren for dvd-drevet ditt. Fant den her. Forøvrig så har jeg nærmere åtte års erfaring med å jobbe med maskiner (stasjonære og bærbare) både maskinvare og programvare. Fattern er så lite IT-kompetent som en får det, mens jeg og brodern er selværklerte genier. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Takker, Laland Desverre fungerte det ikke. Installerte drivere (på nytt), men det står bare "insert a CD". Altså fungerer det ikke. Lenke til kommentar
Crouser Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Samme har skjedd med meg en gang. Fikk det aldri fikset. Sendte maskinen inn til Elkjøp, fikk den aldri tilbake. Vel fikk pengene, men maskinen kunne jeg bare glemme. Noen år siden da.. Endret 24. april 2009 av Crouser Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvor kjøpte du den? Prøv å send en mail til kundeservice og se om de har noen vettuge svar! Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Jeg kjøpte det av "Data-Kjell", en venn av familien, men vet ikke hvor han fikk den fra... Elkjøp, tror jeg. Kan spørre han, men er redd for å miste PCen i en måned eller to Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå