Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-ROMen fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Jeg spilte Diablo 1 her om dagen (på Vista), og koste meg med det. Men plutselig, når jeg bevegde meg til et nytt område og begynte å loade, fikk jeg feilmeldingen: "Please insert the CD". Jeg prøvde flere ganger å pusse litt på CDen og slikt, men ingenting fungerte. Så jeg flyttet Diablo over på en annen maskin, og spilte derfra, i den tro at det var noe galt med kompabiliteten til Vista og et 13 år gammelt spill, selv om det hadde fungert fint i noen dager.

Når jeg igjen prøver å installere Empire: Total War en uke senere, oppdager jeg at det heller ikke fungerer denne gangen (jeg har ikke prøvd å sette en disk inn i maskinen siden sist). Jeg prøver med masse andre spill, som Left 4 Dead og Crysis (altså relativt nye spill), men hver gang skjer følgende; Jeg setter inn disken, og maskinen begynner å bråke skikkelig i noen sekunder, fordi den jobber. Så gir bråket seg, og ingenting skjer. Når jeg går inn på Datamaskin og trykker på "HD DVD-ROM-stasjon (D:)", får jeg feilmeldingen: "Finner ikke programmet". Det fungerer heller ikke med musikk-CDer.

Hva har skjedd? Klikket DVD-ROMen fordi jeg spilte Diablo? Hvordan fikser jeg dette? Hjelp, skal lane i helgen og håper på å få installert Riddick innen den tid.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptop eller stasjonær maskin? Det er fullt mulig at du har et drev som kan lese både og. :)

Har du prøvd å laste ned/oppdatere drivere, evt. sjekke i enhetsbehandling i kontrollpanelet om det er et utropstegn eller spørsmålstegn ved den?

Lenke til kommentar

Laptop, men en god en, om det har noe å si. Drar Crysis på fullt, skal jeg mene.

Drivere etc. har jeg ikke prøvd meg på, selv om tanken har streifet meg. Jeg har nok ikke så stor IT-kompetanse, jeg har peiling på spill, men når det kommer til slike ting trenger jeg nøye guiding. Ser ikke noe spesielt ved enhetsbehandling.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

OK, gjør det. Bare sørg for at du husker meg! Vil helst ikke bli den eneste som spiller CS mens de andre spiller Riddick.

Forresten, angående systemgjennoppretting, så får jeg ikke til at jeg kan velge eldre datoer enn 11.april eller noe (trykker på "show older options than 5 days". Hendelsen skjedde i Mars en gang. Noen mulighet for å få skrudd den enda eldre?

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...