Diffidentia Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Oblivion-motoren var for øvrig ikke basert på Morrowinds motor, med mindre Bethesda lyver. Dette er et typisk "la oss outsource en oppfølger til Obsidian"-prosjekt, så det blir nok den Fallout 3-motoren vi kjenner (den er til gjengjeld basert på Oblivions heller enn skrevet fra grunnen av) som brukes, muligens med noen tillegg eller modifikasjoner. Fallout 3 er basert på Gamebryo-motoren som Bethsoft også brukte i Oblivion, som forøvrig er en oppdatert versjon av NetImmerse-motoren som ble brukt i Morrowind m/tilleggspakker. Gamebryo er en veldig anvendelig motor som kan brukes til nesten alle tenkelige spill, bla. Sid Meier's Civilization 4, Sid Meier's Pirates!, Warhammer Online (WAR) og mange flere. Sånn sett så blir det da feil å si at det er en dårlig spill-motor; det er en all-round-motor som ikke er like spesialisert som rene FPS-motorer som feks Unreal Engine og Source Engine. Det skal også sies at de som kjøper en lisens til denne motoren har store muligheter for å bygge videre på den, forbedre ulike felter, osv... (Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå