Psykake Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har aldri sagt at de skal ta over norge, eller at de er en trussel mot oss her i norden. Men du kan ikke sammenligne Islam med kristendommen/jødedommen heller.. Jeg har en del muslimske venner og selvsagt vil ikke de har sharia. Men det gjør ikke Islam mindre farlig av den grunn.. Se på hva som skjer i saudi-arabia f.eks..Og hvor store midler de har. Hvorfor kalle meg hjernevasket? Man trenger ikke å ha en iq på 150 for å skjønne at Islam er farlig. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Helt enig i ting er mildt sagt på trynet "der nede" med sharialovene osv, men hva er det med England og Frankrike? Se rundt i Europa. Kristendommen er like farlig. Se hva da? Homser som blir hengt og kvinner som blir steinet til døde for å våge å møte en som ikke er i familien sin? Endret 23. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg har aldri sagt at de skal ta over norge, eller at de er en trussel mot oss her i norden. Men du kan ikke sammenligne Islam med kristendommen/jødedommen heller.. Jeg har en del muslimske venner og selvsagt vil ikke de har sharia. Men det gjør ikke Islam mindre farlig av den grunn.. Se på hva som skjer i saudi-arabia f.eks..Og hvor store midler de har. Hvorfor kalle meg hjernevasket? Man trenger ikke å ha en iq på 150 for å skjønne at Islam er farlig. Jo, det kan du faktisk. For kva er så forskjellig med dei to religionane? Muslimar generelt, og Islam, er noko heilt anna enn religiøse, fundamentalistiske regjeringar og Taliban/Al Qaida. Dei to siste seier du fører Jihad, men Jihad er ein indre/spirituell krig, for å bli ein betre truar, og ikkje terrorisme/motstandskamp som dei driv med. Europa har utløyst Krosstog, det var ein forferdeleg periode. Israel bryt mange FN-lovar når det kjem til Gaza, kvifor er dette så mykje betre enn kva dei muslimske regjeringane gjer? Nei, det treng du ikkje. For viss du har så høg IQ så har du for lengst skjønt at Islam ikkje er farligare enn kristendommen, sikhismen, hinduismen, buddhismen eller jødedommen, eller nokre andre religionar for den saks skyld. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 1. Kristendommen/jødedommen har sluttet med barbariske avstraffingsmetoder. 2. --------------:------------------ steiner ikke folk som har vært utro. 3. --------------:------------------ begår ikke lenger æresdrap (Dette har skjedd i norge) 4. --------------:------------------ straffer ikke kvinner som har blit voldtatt. Poenget mitt er at kristendommen har utviklet seg. Ja, korstoget var forferdelig. MEN det skjedde for leeeeeeenge siden. Vil si kristendommen har skjerpet seg. Det kan man ikke si om Islam. Orker ikke å dra igang en Israel diskusjon, så lar være å kommentere ytterligere. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Frp er for populistiske. Da de var på skolen i fjor på parti debatt, hørte jeg egentlig bare billig øl og billig bensin, selvsag t så slo dette ann, og FRP vant med 51% i et "liksom" valg. Jeg hater dem ikke, jeg er litt enig i noen punkter på innvandringe, personer som blir tatt for noe kriminelt skal hives ut selv om de har fått norskt statsborgerskap. Utenom det føler jeg ikke at "regnestykekt" går opp. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 1. Kristendommen/jødedommen har sluttet med barbariske avstraffingsmetoder.2. --------------:------------------ steiner ikke folk som har vært utro. 3. --------------:------------------ begår ikke lenger æresdrap (Dette har skjedd i norge) 4. --------------:------------------ straffer ikke kvinner som har blit voldtatt. Poenget mitt er at kristendommen har utviklet seg. Ja, korstoget var forferdelig. MEN det skjedde for leeeeeeenge siden. Vil si kristendommen har skjerpet seg. Det kan man ikke si om Islam. Orker ikke å dra igang en Israel diskusjon, så lar være å kommentere ytterligere. Ok, spør dine muslimske venar om dei ønskjer at Noreg skal bli eit land der man gjer dei tinga, dei seier nok nei(viss ikkje så er det noko gale), ergo held ikkje argumentet ditt vann. Det er ein forskjell på korleis muslimar vil at Noreg skal bli, og korleis Iran og andre muslimske land er. Innrøm du at eg dermed vann denne Israel debatten på walkover, da? Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Ja du skal få den, flosshatt;) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Litt selvopptatt? Det er jo nøyaktig det politikk er. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis man spør muslimer vil de nok svare nei, fordi det er det de "skal" svare. I koranen blir de oppfordret til å overta og drepe hedninger. Og fakta faen er at islam er en av de største trusslene vesten har sett. Vi jagde dem ut av Europa en gang tidligere, med makt, jeg håper vi slipper å gjøre det denne gangen. For å ta Israel: De holder seg i hvert fall der nede, uten å dra med seg konfliktene sine hvor enn de måtte flykte til når presset blir for stort. Og ja, de bryter med menneskerettighetene, og folk reagerer. Folk reagerer IKKE på islam sin steining av voldtektsofre (i så stor grad som det burde reageres), folk reagerer ikke nok på omskjæring, folkemord, forfølgelse og kvinneundertrykking. FAktisk unnskylder vi dem, med at det er en del av deres kultur. Er dette en kultur vi vil ønske velkommen? Er dette en kultur vi vil integrere? NEI. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis man spør muslimer vil de nok svare nei, fordi det er det de "skal" svare. I koranen blir de oppfordret til å overta og drepe hedninger. Og fakta faen er at islam er en av de største trusslene vesten har sett. Vi jagde dem ut av Europa en gang tidligere, med makt, jeg håper vi slipper å gjøre det denne gangen. For å ta Israel: De holder seg i hvert fall der nede, uten å dra med seg konfliktene sine hvor enn de måtte flykte til når presset blir for stort. Og ja, de bryter med menneskerettighetene, og folk reagerer. Folk reagerer IKKE på islam sin steining av voldtektsofre (i så stor grad som det burde reageres), folk reagerer ikke nok på omskjæring, folkemord, forfølgelse og kvinneundertrykking. FAktisk unnskylder vi dem, med at det er en del av deres kultur. Er dette en kultur vi vil ønske velkommen? Er dette en kultur vi vil integrere? NEI. Så viss eg spør ein kristen om dei vil starte med krosstoga, og forby alle andre religionar og dei seier nei, skal eg anta at dei vil det sidan det ser sånn det "skal" vere? Argumentet at alle lyg held ikkje vann i ein diskusjon. Gje meg eit vers der Koranen seier at alle hedningar skal bli drepe av muslimane? Eg veit om mange som seier dette, men ingen har nokongong klart å trekkje fram eit vers som faktisk seier dette. Vi har jagd Det Osmanske Riket ut av Europa, men det var fordi dei var på invasjonstokt, ikkje på flukt frå det forferdelege heimlandet deiras. Folk reagerar ikkje på kvinneundertrykkinga? Den nye loven i Afghanistan(som gjer at Shia eller Sunni muslimar kan kreve sex kvar 4. dag) har fått mykje meir oppmerksamd i USA enn krigen sjølv har, og møtt massiv motstand i alle samfunn. Det er forresten ein stor forskjell på korleis ekstreme muslimar i Midtausten styrer landa sine, og korleis ein muslim sjølv ønskjer at Noreg skal bli. Utan Sharia så er Islam er like fredselskande og flott(i den grad ein parasitt som religion kan vere flott) som kristendommen, og eg vil heller ikkje ha noko med Sharia å gjere i Noreg. Eg er derimot ikkje for å bremse innvandringa, for vi har plass nok, jobbar skal ikkje bli eit problem(sjølvom vi er i finanskrise, som vi hadde merka mykje meir i Noreg viss FrP eller Høgre hadde styrt), og det skadar faktisk ikkje. Ein muslim er ikkje noko meir kriminell enn ein nordmann, så kvifor vurderar vi ikkje å kaste ut nordmannen viss han bryt lovane? Kvifor kan vi ikkje berre innføre ein lov at viss du bryt loven meir enn fem gongar(inkludert fart, rasisme, og miljø lovar), så kastar vi dei ut av landet? Og Israel lærer faktisk elevane sine at jødane blir forhatt i europeiske land, og at det er antisemitisstar rundt kvart hjørne. Jødiske born har så utruleg mange uekte fordommar mot Europearar, at det er skammeleg. Israel er eit land som ikkje burde eksistere ein gong. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hvis man spør muslimer vil de nok svare nei, fordi det er det de "skal" svare. I koranen blir de oppfordret til å overta og drepe hedninger. Og fakta faen er at islam er en av de største trusslene vesten har sett. Vi jagde dem ut av Europa en gang tidligere, med makt, jeg håper vi slipper å gjøre det denne gangen. For å ta Israel: De holder seg i hvert fall der nede, uten å dra med seg konfliktene sine hvor enn de måtte flykte til når presset blir for stort. Og ja, de bryter med menneskerettighetene, og folk reagerer. Folk reagerer IKKE på islam sin steining av voldtektsofre (i så stor grad som det burde reageres), folk reagerer ikke nok på omskjæring, folkemord, forfølgelse og kvinneundertrykking. FAktisk unnskylder vi dem, med at det er en del av deres kultur. Er dette en kultur vi vil ønske velkommen? Er dette en kultur vi vil integrere? NEI. Nå vet jeg ikke om du stemmer FrP, men jeg svarer likevel med fare for å tilskrve deg meninger du ikke har. Men dette er typisk FrP dobbelhet og populisme. De har slengt seg på anti-muslimbølgen og kritisrer muslimske land for manglende rettigheter for kvinner og homofile. Fint at de gjør det, men det blir veldig hult når de har stemt imot kvinners og homofiles rettigheter i Norge. Det er temmelig håpløst å peke på Koranen og si at sånn er muslimer. De færreste muslimer er totalt Koran-tro, akkurat som de færreste kristne er totalt Bibel-tro. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det står i bibelen at du skal steine sønnen din hvis han ikke adlyder deg. Du skal steine de som er utro. Du skal drepe de som har andre guder enn Gud osv osv, men alle kristne tror ikke på dette. Men i Islam, så er et folk som følger boka til PUNKT OG PRIKKE (også regjeringer) og i koranen står mange, mange vers der hovedinnholdet er: drepe hedninger, konvertere verden til islam osv. Det er fakta, orker ikke å grave frem versene nå. Men hvis dere insistere skal jeg lett lete de opp. Vi tar altfor lett på våre rettighetere og vår frihet. Ikke glem at fofedrene våre kjempet for vår frihet! Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Vis meg kvar verset der det står at alle hedningar skal bli drepe. Du kan finne ei side der versa står ved å google det. Og nei, muslimar følgjer ikkje Koranen noko meir enn kristne gjer. Vi har ekstreme kristne, og vi har ekstreme muslimar. Vi syns muslimane er farlege, fordi Taliban og Al Qaida kallar seg muslimar, mens vi ikkje har ei skikkeleg farleg kristen terror(motstandskamp)gruppe. Endret 24. april 2009 av Flosshatt Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Har vanskelig for å tro at noen følger det til de grader (hvis det står i Koranen riktignok, det har jeg ingen aning om) at de faktisk vil drepe. Hvor mange kristne er det idag som følger Bibelen til punkt og prikke? Hvorfor er muslimer automatisk verre? Bare fordi noen tar Koranen så bokstavelig betyr ikke det at alle gjør det. Må ikke gre alle under en kam; det er rasisme! Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det er like få muslimer som følger Koranen til punkt og prikke som det finnes kristne som følger Bibelen i sin helhet. Ikke gi inn for amerikansk propaganda å tro at alle muslimer vil "skjende demokratiet og brenne deg og dine." Dette er fremmedfrykt på sitt verste, som hatt fått spire av politikken USA kjører på siden krigen. Denne islamiseringen av Norge som FRP er så redd for er jo en ekstrem utgave av alle onder. Ingen av mulismene her til lands vil ha en så ekstrem form som FRP frykter alikevel, det er jo en grunn til at de har flyktet fra et slikt styre! Dessuten har kristne bidratt til mer feanskap i verden sett opp igjennom åra enn Islam noen gang kommer til å få til. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nå vet jeg ikke om du stemmer FrP, men jeg svarer likevel med fare for å tilskrve deg meninger du ikke har. Men dette er typisk FrP dobbelhet og populisme. De har slengt seg på anti-muslimbølgen og kritisrer muslimske land for manglende rettigheter for kvinner og homofile. Fint at de gjør det, men det blir veldig hult når de har stemt imot kvinners og homofiles rettigheter i Norge. Nå var det ikke meg du spurte, men det er en par ting jeg støtter FrP fullt ut i, og innenfor likestilling er jeg veldig enige med de. Og FrP er for at kvinner skal ha akkurat de samme mulighetene some menn, men de er ikke for at det skal lages spesielle lover som skaper en kunstig ubalanse. Det å ikke støtte likestillingskampen slik den er i dag er ikke det samme som å være mot likestilling. Jeg følger ikke homofiles rettigheter så nøye, men har ikke stort sett FrP alltid vært mot at homofile skal få utvidede rettigheter over det de har i dag? Jeg kjenner til mange KrF-avhoppere som synes dette er flott med FrP vertfall. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Avgjørende verdier for vår frihet og velstand er grunnverdier som likeverd, religiøs frihet og likestilling. Hvordan ser muslimer på disse verdiene? Hva kan være årsaken til at det ikke er et eneste muslimsk land som har demokrati? Det må vel være en grunn til at muslimer flykter til oss og ikke omvendt? Religionen som Jesus forkynte gikk ut på at vi ikke skulle dømme og "elske din neste som deg selv". Han ga noen bud, men ingen politiske lover. Muhammed var en religiøs og politisk leder og han oppfordret f.eks. til å steine kvinner. Uansett så er ikke religion farligere enn menneskene som støtter den, og jeg tror ikke at vi kommer til å få noen kristne korstog i den nærmeste framtid. Tror noen det er tilfeldig at av samtlige 41 overfallsvoldtekter over tre år i Oslo, er alle begått av ikke-vestlige innvandrere, hovedsakelig menn med kurdisk eller afrikansk bakgrunn? Jeg VET at ikke alle muslimer ikke har det samme synet på kvinner osv som nevnt over, men det er fortsatt mange. Og det virker som det er helt greit for folka på forumet her at det er det, som flere og flere sier på debatten på TV "kan ikke bare kvinnene holde seg innendørs om kveldene da?". Nå kommer sikkert folk til å skrike rasist, men for alt det er hvert for dere så kommer i alle fall 4 av de 6 gode vennene jeg har fra et annet land enn Norge (jeg sier ikke "utlending" siden de fleste av dem er født her og de bestemmer selv hvordan de ser på seg selv). Noe av det her fikk jeg fra en diskusjon med mora mi, som er ganske pro Israel edit: for å ha en ting klart, jeg synes frp er crap på mange måter, og litt for streng i innvandringen også. Endret 24. april 2009 av Gormers Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det er forresten ein stor forskjell på korleis ekstreme muslimar i Midtausten styrer landa sine, og korleis ein muslim sjølv ønskjer at Noreg skal bli. Utan Sharia så er Islam er like fredselskande og flott(i den grad ein parasitt som religion kan vere flott) som kristendommen, og eg vil heller ikkje ha noko med Sharia å gjere i Noreg. Du snakker om "de gode muslimene" og de har vi lyst til å ha inn i landet, men hvorfor trenger vi ta med de andre muslimene også? Ingen(vetfall ikke høyt opp i systemet) snakker om totalstopp, vi snakker bare om å stoppe opp flommen av skrot som kommer inn. Eg er derimot ikkje for å bremse innvandringa, for vi har plass nok, jobbar skal ikkje bli eit problem(sjølvom vi er i finanskrise, som vi hadde merka mykje meir i Noreg viss FrP eller Høgre hadde styrt), og det skadar faktisk ikkje. Jeg tar det er som propaganda da du ikke har noen ting som støtter opp om de påstandene. Ein muslim er ikkje noko meir kriminell enn ein nordmann, så kvifor vurderar vi ikkje å kaste ut nordmannen viss han bryt lovane? Kvifor kan vi ikkje berre innføre ein lov at viss du bryt loven meir enn fem gongar(inkludert fart, rasisme, og miljø lovar), så kastar vi dei ut av landet? Mange av oss hadde også ønsket å "kaste normenn tilbake der de kom fra" men siden de er norske finnes det ingen sted å kaste de. Så da måtte vi i såfall innført dødstraff(noe jeg ikke er for). Men med invandrere har vi et valg, vi kan godta pøblene(snakker her ikke om "de gode innvandrerene") eller sende de tilbake dit de kom fra. Seff må regelverket settes opp så det er kompitabelt med internasjonale avtaler, men det er fult mulig å få til dette. Og Israel lærer faktisk elevane sine at jødane blir forhatt i europeiske land, og at det er antisemitisstar rundt kvart hjørne. Jødiske born har så utruleg mange uekte fordommar mot Europearar, at det er skammeleg. Israel er eit land som ikkje burde eksistere ein gong. Det finnes bare religiøse grunner til at israel ikke burde eksistere, ja, det er et land/stat konstruert av mennersker men det er jo alle land. At de ikke har vært selvstendig så lenge som noen andre land gir de ikke mindre rett til å være sitt eget land. Hvis noen skal godkjenne hva som er et land burde det vel være FN, og de ga tok de inn i på femtitallet hvis jeg ikke husker feil. Jeg tror at når de enderlig blir ferdig med krigen der nede vil de også slutte med propaganda og desinformering i skolen, men det er et problem som er i mange land i den regionen. Og jeg tror det er hovedsaklig for å støtte opp om krigen at de gjøre dette. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nå vet jeg ikke om du stemmer FrP, men jeg svarer likevel med fare for å tilskrve deg meninger du ikke har. Men dette er typisk FrP dobbelhet og populisme. De har slengt seg på anti-muslimbølgen og kritisrer muslimske land for manglende rettigheter for kvinner og homofile. Fint at de gjør det, men det blir veldig hult når de har stemt imot kvinners og homofiles rettigheter i Norge. Det er temmelig håpløst å peke på Koranen og si at sånn er muslimer. De færreste muslimer er totalt Koran-tro, akkurat som de færreste kristne er totalt Bibel-tro. Hvem jeg stemmer har du i utgangspunktet ikke noe med, men faktum er at jeg ikke stemmer frp, tvert i mot, jeg har ganske mye i mot deres populisme. Jeg har, i motsetning til de fleste "muslimelskere" og ellers hatere av islam og muslimer generelt, faktisk lest koranen, og hele boken har ikke formildnet mitt syn på noen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå