LMH Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Berre for å ha sagt det, eg har ikkje peiling på politikk. Sånn. Så til saken. Mitt inntrykk er at dei som ikkje stemmer på FRP, dei hatar FRP. Kvifor er det slik? Eg er ikkje spesielt interessert i politikk, men eg irriterar meg ofte over akkurat dette. Eg har ikkje snakka med så mange om dette, men dei eg har snakka med kan heller ikkje gje ei forklaring på kvifor FRP er så teit eller bra, alt ettersom. Er det nokon her som kan forklare dette til meg? Nokon som er i stand til å sjå fleire sider av saken? Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 FrP er eit drittparti fordi: - Innvandringspolitikken vil gjere Noreg til eit kaldt land - Miljøpolitikken deiras vil vere med på å gjere Noreg til eit motbydeleg land(blant oss miljøentusiastar) - Løgner(nesten alt dei seier er ikkje sant) - Økonomipolitikken(Noreg vil bli fattige etter to-tre år under FrP, spesielt i finanskrisa) Dette er berre litt. Eg kan godt seie meir, og utdype det litt, viss nokon ønskjer det. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Men problemet er at det nettopp er slike svar eg brukar å få og det seier meg i grunnen veldig lite Så ja, du kan godt seie meir. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg er uenig i FRP's politikk, men jeg hater dem ikke. Greit nok - deres grunn for høyere temperatur i verden er en svensk sveiser som sa "det er flere skyer idag og skyene hindrer solen i å komme ut igjen" (han snakket om regnskyer - ikke sot, eksos eller CO2) og det er i mine ører ren løgn, men det er også underholdning. Innvandringspolitikken deres er jeg også veldig uenig i siden den effektivt hindrer veldig mange flere personer i å kunne søke asyl i Norge og gir oss et dårlig rykte internasjonalt. Lenke til kommentar
Vistula Uhlan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Viss FrP skulle vinne valet, så ville dei innført ein innvandringspolitikk som ville sendt ut mange innvandrere, og vi ville nesten slutta å ta imot andre. Tenk på kva mange av flyktningane har opplevd, for å få eit nei av ei kald og fordomsfull FrP-regjering. Vi ville mista anseelse av FN og andre Vestlege land, og mange unge ville nok bli interessert i politikk under FrP, dei ville da få inn fordommar og rasistiske haldningar, og vi ville fått nokre tusen nye rasistar i Noreg. Noreg er dårlege nok med miljøet, til å ikkje trenge FrPs "Drit i alle andre, tenk berre på deg sjølv." politikk på det heile. Vi skryt sånn at miljøengasjemanget vårt, og så har vi både Goliat og Mongstad på rullebladet. Med FrP ville vi slutta å tenke på å kutte her i landet, og berre kjøpe Co2 kvoter, ergo lasse ansvaret på U-land, som ikkje har råd til å hjelpe miljøet. Når dei kjem med ting som "snikislamisering", så må eg berre le. Det er ikkje sant, og dei "bevis" dei kjem med er berre ting dei finn opp og vrir og vrenger på. Vi er i ei finanskrise, og FrP - som vil fjerne alle skattar og offentlege avgiftar - ville gjort Noreg til eit land i ein økonomisk situasjon som Island etter nokre år. Vi ville brukt opp heile Oljefondet, og slutta å få inntekter frå nordmenn. Er det nok for deg? Eller skal eg utdype enda meir, og finne fleire argument?(Det blir i så fall ikkje før imorgon) Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg spurte pappa hva han syns om Frp og han sa: De er et rasistparti fullt av dumme, grilldressløgnere. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det er debattering og det er seriøs debattering. FRP har sikkert noen gode punkter ved politikken sin men jeg er for AP (fattern var ordfører for AP her i byen forrige periode) til å kunne se dem. Forøvrig Høyre som tok over. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Politikere og de fleste partier generelt er noe dritt. Ingen holder det de lover. Ingen har noe vettig å si. Alle baserer sin politikk på krangling og personuthengning. Alle oppfører seg som siv i vinden, de snur seg til det som er mest populært. Og de nekter å stå for sine meninger. Slik kunne jeg fortsatt i evigheter. På den måten er ikke Frp noe værre enn de andre partiene. Nå stemmer selvfølgelig jeg også noe, og det gjor jeg fordi det er dem jeg mener gjør minst av disse tingene. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 FRP er så aktivt ute i media at alle begynner etterhvert å hate dem. Slik er livet. Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Politikere og de fleste partier generelt er noe dritt. Ingen holder det de lover. Ingen har noe vettig å si. Alle baserer sin politikk på krangling og personuthengning. Alle oppfører seg som siv i vinden, de snur seg til det som er mest populært. Og de nekter å stå for sine meninger. Slik kunne jeg fortsatt i evigheter. På den måten er ikke Frp noe værre enn de andre partiene. Nå stemmer selvfølgelig jeg også noe, og det gjor jeg fordi det er dem jeg mener gjør minst av disse tingene. Amen! Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Politikere og de fleste partier generelt er noe dritt. Ingen holder det de lover. Ingen har noe vettig å si. Alle baserer sin politikk på krangling og personuthengning. Alle oppfører seg som siv i vinden, de snur seg til det som er mest populært. Og de nekter å stå for sine meninger. Slik kunne jeg fortsatt i evigheter. På den måten er ikke Frp noe værre enn de andre partiene. Nå stemmer selvfølgelig jeg også noe, og det gjor jeg fordi det er dem jeg mener gjør minst av disse tingene. Amen! Når vi snakker om Amen er vel KrF strengt tatt enda mer meningsløst? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Når det gjelder innvandrere så mener jeg vi burde stramme tøylene mer enn hva den sittende regjeringen gjør.. Føles som de slipper inn hvem som helst. Jeg er ikke mot innvandrere, men vi burde være tøffe nok til å sende dem ut igjen når de gjør noe galt... Krekar anyone? Og nei, jeg er ikke rasist. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Det er ikke det at man hater FrP, man bare har ikke noen respekt for dem, eller tar dem det minste seriøst. Dette er fordi de ikke har noe politisk manifest, men er bunnløst populistiske - eksemplifisert gjennom at de to fanesakene deres siden Anders Lange først begynte å hoste i lovotten har vært billigere øl og bensin. Restriktiv innvandringspolitikk er fint - men hos FrP er den så begredelig ensidig rettet mot ikke-vestlige innvandrere - dvs. folk med feil hudfarge. Først i løpet av det siste året har de snappet opp dette med religion, og ridende på en bølge av folkelig motstand mot Islam håver de nå inn oppslutning (legg merke til at Ap forsiktig har begynt å prøve det samme). På grunn av motstanden mot Islam alene kunne en gjerne stemt FrP, men det er så mye annet som taler i mot dette: FrP har tidvis prøvd å markedsføre seg som liberale (særlig markedsøyemed), men når de i tillegg vil ha en restriktiv innvandringspolitikk og en sterk, semitotalitær stat, faller det hele bort i en saus av selvmotsigende uttalelser og programfestelser - understreket av Carl I. Hagens utrenskningsprosess i FrP på 90-tallet, der alle de virkelige liberalerne ble kastet eller drevet ut. I dag ser man f.eks. at partiets stortingsrepresentanter og politiske talsmenn ønsker direkte statlig inngripen i ymse virksomheter dersom virksomheten gjør noe som "folk flest" ikke ønsker - stikk i strid med FrPs såkalte politiske retning. Skaprasist? Stem FrP! Partiet fungerer også som samlingssted for alle kristenfundamentalistene som ikke synes KrF er ekstreme nok i sin kristendom - de vil ha utvetydig, ureflektert og automatisk støtte til Israel i alle saker, totalforbud mot abort, offentlige henrettelser av homofile og abortleger, obligatorisk kirkegjengeri, samt bytte ut grunnloven med de ti bud. En stemme til FrP er en stemme til Levende Ords partipolitiske fløy, og dem har jeg omtrent like lite lyst til å stemme på som jeg har til å stemme på et eventuelt Islamparti. Lyst på et samfunn slik som det du ser i V for Vendetta? Stem FrP! Så kommer selvsagt Siv Jensens magiske økonomiske regnestykker, som synes å basere seg på en Sareptas krukke i Stortingsbygget. Dersom man senker skatter og avgifter til det absolutte minimum, skal man samtidig få råd til å bygge ut alle aspekter av velferdsstaten (og motorveier overalt!). Med mindre skal man altså gjøre mer. Løsningen, når den matematiske umuligheten smekker Siv Jensen i ansiktet, blir å tappe oljefondet. Vi har jo statsbudsjett for mange år der! Faktisk kan vi bare la være å betale skatt og sånn, og leve fett på oljefondet i 20 år framover. Og så tar fondet slutt, oljeproduksjonen globalt stuper, verdenssamfunnet begynner å omstille seg til en fremtid uten fossilt drivstoff - og Norge blir hengende etter, fordi de midlene vi skulle bruke til å akselerere utviklingen, opprettholde velferdsstaten og beholde en stabil økonomi ikke lenger eksisterer. Vil du se Norge som et u-land om 50-100 år? Stem FrP! Dette forutsetter at vi i det hele tatt har en velferdsstat etter noen år med FrP i regjering. Med en fordelingspolitikk som er lønnsom utelukkende for den øvre middelklasse (i norsk kontekst) og oppover, vil velferdsstaten raskt bygges ned til fordel for helprivatiserte foretak. Offentlig helsevern? De er jo dyre, og umulige å drive med overskudd. La oss privatisere dem, og la staten gi alle innbyggerne en pengesekk hver - så kan de gå til sykehuset og bruke av sin helsepengesekk for å få behandling! At de nå privatiserte og markedsorienterte sykehusene vil prioritere dem som kan betale litt mer enn bare det som finnes i den statssponsede, individuelle pengesekken er selvsagt helt utenkelig. Folk er da både samvittighetsfulle og moralsk ansvarlige, og vil ikke bidra til å skape et klasseskille i en så vital del av samfunnet som helsevern? Hvis du synes USA har et tilfredssstillende offentlig helsevern, og gjerne vil adoptere dette - og liknende modeller for arbeidsledighetstrygd, sykepenger, uføretrygd, alderspensjon og alle andre aspekter av velferdsstaten - stem FrP! Til sist er det Siv Jensens notoriske løgnaktighet som byr meg mot å stemme FrP, eller å i det hele tatt ta dem seriøst. Når hun i fullt alvor sier at "FrP vil styrke arbeiderens rettigheter" er det omtrent som om Mahmoud Ahmadinejad skulle sagt at han ønsker alle jøder velkommen til Iran - blank løgn, sannsynligvis med uheldige følger for dem det gjelder, det være seg arbeidere i Siv Jensens tilfelle, eller jøder i Ahmadinejads. FrP er, til tross for vinglingen sin, beslektet med Høyre når det kommer til arbeidsgivere kontra arbeidstakeres rettigheter. Grunnessensen i tankegangen her er at arbeidstakere er forbruksvarer som kan brukes og kastes, mens arbeidsgivere er "verdiskapende" og skal være eneveldige i næringslivet. Fagforeninger er skadelige for arbeidsgiverne fordi de ivaretar arbeidstakernes rettigheter, og vil nok være først ute på listen over ting FrP vil forby (husk avsnittet om totalitære tendenser over). Tariffavtaler kan du vinke farvel til, minstelønn blir et forgjettet konsept, og du kan forvente deg at arbeidsgiveren vil hoppe gjennom så mange hindre som mulig for å hindre deg i å jobbe nok til at det kvalifiserer som fast arbeid - vikarer, som helst er det hele arbeidsstokken skal bestå av, har ikke rettigheter i det hele tatt, og kan settes på gaten uten alskens plagsomme konsepter som oppsigelsestid eller sluttpakker. Om du synes politikere som ikke nøyer seg med unnvikende svar eller omskrivninger av sannheten er nok, og heller foretrekker politikere som serverer direkte løgner for riksdekkende TV - stem på Siv. Jeg kunne egentlig fortsatt, men jeg tror meningsinnholdet burde skinne gjennom nå. Selv for FrP-velgere. Endret 21. april 2009 av Zealuu Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det var et langt innlegg. Må nesten spørre, stemmer du noe i det hele tatt Zealuu? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg stemmer Venstre, det minste av en hel del onder. Henger eimen av politikerforakt virkelig så tungt rundt meg? Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Kanskje det. Jeg kjennte i alle fall igjen den eimen, men er vel kanskje sånn at it takes one to know one. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Blir så utrolig provosert av mange av innleggene her. "Grilldressløgnere" ? "Rasister" ? Folk som lirer av seg slike kommentarer er ikke et hakk bedre selv. Sier bare veldig mye om personen. Uansett. Er det rasistisk å ville ha bedre kontroll på hvem som slipper inn i landet? Er det rasistisk å sende ut de som nekter å følge norske lover? Pr dags dato slipper vi inn nesten hvem som helst. Jeg er ingen rasist av noe slag, har ingenting i mot innvandrere generelt. Men jeg er møkka lei all kriminaliteten som blir begått av asylsøkere. Så trådstarter. Folk hater FRP fordi de misforstår politikken. De hater FRP fordi alle andre gjør det. FRP FTW Lenke til kommentar
Licht Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Så trådstarter. Folk hater FRP fordi de misforstår politikken. De hater FRP fordi alle andre gjør det. "Ingen forstår oss " Voks ut av offerkompleksene, så går det an å ta dere seriøst. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Blir så utrolig provosert av mange av innleggene her. "Grilldressløgnere" ? "Rasister" ? Folk som lirer av seg slike kommentarer er ikke et hakk bedre selv. Sier bare veldig mye om personen. Uansett. Er det rasistisk å ville ha bedre kontroll på hvem som slipper inn i landet? Er det rasistisk å sende ut de som nekter å følge norske lover? Pr dags dato slipper vi inn nesten hvem som helst. Jeg er ingen rasist av noe slag, har ingenting i mot innvandrere generelt. Men jeg er møkka lei all kriminaliteten som blir begått av asylsøkere. Så trådstarter. Folk hater FRP fordi de misforstår politikken. De hater FRP fordi alle andre gjør det. FRP FTW Nei, men nå er det ikke det FrP er ute etter. Dessuten er innvandringspolitikken deres det eneste tilnærmet positive med den gjengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå