Gå til innhold

Den store skuffelsen

Anbefalte innlegg

Crysis er et av de bedre aka best skytespillet jeg har spilt i nyere tid, og har man også fantasi kan man ha mange, mange morsomme timer i editoren.

Far Cry 2 skuffet egentlig litt, jeg gikk ganske fort lei det. Det ble veldig repitivt, jeg synes også det var skuffende at man ikke kunne lage litt større skogbranner, i tillegg var AIen ikke særlig bra, husker spesielt når jeg bare gikk inn i vaktposten, forbi alle vaktene, også tar det ca et par sekunder før de gjør noe. Ellers må jeg si at all snakkingen er noe av det verste og mest "fattige" jeg noensinne har hørt i et spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit:

Skrev opprinnelig Mission Impossible til N64, men etter en liten youtube jakt innser/husker jeg at jeg faktisk hadde mye moro med spillet... :lol:

Tror jeg likevel elsket å hate det ^_^

Til mitt forsvar så var kvaliteten på opplevelsen rimelig rævva; hypen større enn produktet; antiklimaks av en slutt; for ikke å snakke om prisen på spill den gangen.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

hmm kan ikke si Crysis skuffa meg

var gøy konstant drakten gjor at jeg fikk velge nye måter og spille på konstant

Stealth når jeg ville og powehouse om jeg ville det

men jeg var mest i sniper mode

Har ikke prøvd GTA4

kikka på det på Steam men har enda ikke kjøpt det hørt så mye dårligt at jeg venter på dagen jeg kan kjøpe det for 150-200 kr

Far cry 2 det var skuffende

et spill som er så kjedelig så du se lenge etter samme dritten konstant, fiender som ser deg fra 2K og lite vits med busker og sånt så lenge A.Ien klarer og se deg gjennom busker

jeg ser mange nevner grafikk som bra eller dårlig, jeg for og være ærlig driter i det

det har ikke noge og si om det ser bra ut eller dårligt ut for meg så jeg kommer ikke til og nevne det i forhold til Crysis eller Far cry

Lenke til kommentar

Siden Crysis+Warhead/FC2 nevnes her, så må jeg bare si at opplevelsen ikke var skuffende, fordi den var akkurat det jeg forventet. Grunne techdemoer som blir bundlet med skjermkort.

Ellers, i den senere tid, kan jeg nevne følgende:

GTA 4: sammenlignet med VC/SA var det totalt blottet for sjarm og atmosfære, lite humor og et skuffende soundtrack.

HL2: simpel, overscriptet corridor-shooter. Ikke i nærheten av den revolusjonen HL1 var.

PoP (nyeste utgaven): leste at dette skulle være mer likt Sands of time (mer puslespill med omgivelsene), og gå vekk fra emo-Conan/Kratos-stilen til oppfølgerne. Mindre hack 'n slash og mer akrobatikk ble det, men med en eplekjekk kuk i hovedrollen ble det hele totalt uspiselig.

Lenke til kommentar

Min største skuffelse var spillet Crashday. Fulgte med i utviklingen i over 5 år, og var skråsikker på at det kom til å bli den perfekt oppfølgeren til Stunts. Men så feilet de så horriblet at det var helt grusomt. En kjørefysikk som var helt horribel, samt om en ikke eksisterende kollisjonsmodell.

Etter det har jeg sluttet å prøve å syns for mye om spill før jeg har prøvd dem :/

Lenke til kommentar
HL2: simpel, overscriptet corridor-shooter. Ikke i nærheten av den revolusjonen HL1 var.

PoP (nyeste utgaven): leste at dette skulle være mer likt Sands of time (mer puslespill med omgivelsene), og gå vekk fra emo-Conan/Kratos-stilen til oppfølgerne. Mindre hack 'n slash og mer akrobatikk ble det, men med en eplekjekk kuk i hovedrollen ble det hele totalt uspiselig.

Har du prøvd episodene, og hva syns du i tilfellet om de? Personlig elsket jeg Half-Life 2.

Er Prinsen en eplekjekk kuk? Jeg har i grunnen ikke det intrykket av ham, men må innrømme at jeg ikke husker stort av ham sånn egentlig. Husker godt en samtale mot slutten av spillet: "Quit looking at my ass." "I thought you lost your donkey." Fikk meg faktisk til å smile.

PoP forøvrig skuffet meg ved å være så lite spennende - hadde håpet på fine oppgaver, artige fiender og et gameplay litt utover hva jeg fikk. Men det står jo UbiSoft på coveret så jeg burde vel ikke blitt overrasket.

Lenke til kommentar
Har du prøvd episodene, og hva syns du i tilfellet om de? Personlig elsket jeg Half-Life 2.

Er Prinsen en eplekjekk kuk? Jeg har i grunnen ikke det intrykket av ham, men må innrømme at jeg ikke husker stort av ham sånn egentlig. Husker godt en samtale mot slutten av spillet: "Quit looking at my ass." "I thought you lost your donkey." Fikk meg faktisk til å smile.

PoP forøvrig skuffet meg ved å være så lite spennende - hadde håpet på fine oppgaver, artige fiender og et gameplay litt utover hva jeg fikk. Men det står jo UbiSoft på coveret så jeg burde vel ikke blitt overrasket.

Joda, jeg har spilt gjennom alt i HL-universet, inkl. Blueshift, OpFor og Uplink. HL2+episodene spilte jeg mest gjennom fordi jeg lurte på når det imponerende kom, når skjedde det som skulle gjøre at jeg ble en av de som omtalte Valve som guder innenfor spillutvikling. For all del, det er et greit skytespill, men jeg skjønte aldri helt den ville begeistringen og terningkast 6 fra alle anmeldere. Jeg har ingen problem med å skjønne at det originale HL-spillet fikk denslags karakterer, det hadde mye mer å by på enn andre spill som ble utgitt på den tiden. Det satt en standard, rett og slett.

Nei, jeg syns ikke prinsen i nyeste PoP er noe å samle på. Det er godt mulig han vil appellere til ungdom som syns American Pie-filmene er toppen av humor, men for meg ødela karakteren hele spillet. Flott å se på, men for enkelt og neddummet for min smak. Det er dette som gjør meg så skeptisk til Brütal Legend, om Jack Black er sitt vante, irriterende seg kan det ødelegge hele spillet.

Lenke til kommentar

For å dra det litt off-topic, så har jeg selv har jeg skyhøye forventninger til Brütal Legend, og jeg tror Jack Black er den perfekte mann for jobben. Jeg kan nesten se han i fjeset på Eddie. Dessuten har alle spill Schafer har gitt ut til nå vært geniale, så jeg tviler han vil bryte en rekke på seks glimrende spill på grunn av en av stemmeskuespillerne. Han sier selv at Jack gjør en overbevisende rolle.

Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan Crysis er skuffende. Tross mine enorme forventninger så leverte det og mye mer. Tror faktisk det var noe av det mest revolusjonerende skytespillet siden Half Life 2. Drakten lar deg bruke utallige strategier. Jeg har gjort så mye sykt i det spillet at jeg omtrent aldri blir lei. Rundet Crysis 5-6 ganger, 3 ganger på delta. Warhead startet jeg på Delta og har fullført det to ganger der. Enormt underholdende.

Når det gjelder Far Cry 2. Årets store skuffelse for min del. Spilte det i 2-3 timer hos en venn. Og kansellerte kjøpet mitt med en eneste gang. Ingenting var bra med det spillet. Det første var langt bedre.

GTA IV skuffet meg også. Starten var forsåvidt grei, men etter rundt 20-30 % ble det elendig. Dårlige oppdrag og irriterende elementer overalt. Kommer aldri til å starte opp det mer. Har det faktisk mer moro med GTA på DS for tiden.

Hitman Contracts - Koste meg veldig med Hitman og Hitman 2, men etter det var det nedtur for serien syns jeg. Gav opp serien med nr. 2. Spilte bare demoen til nr. 4, men ble bare med det. Litt for mye actionpreg enn det burde ha vært.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Min største skuffelse må nok bli Far Cry 2. Hadde gledet meg i flere måneder. Sett mange producer videoer der de spilte igjennom et par oppdrag.

Etter mye venting landet det endelig i postkassen. Selvfølgelig på samme dag som svigers kom på besøk, så det ble 3 dager med venting.

Dagen kom og jeg fikk endelig putte det inn i xboxen. Det som etterfulgte var en komedie av et "sandbox" fps. Syntes kontrollene ikke var helt der, fiendene var bare irriterende, storyen var tynnere enn en flis. Jeg ble rett og slett forbanna!

Lenke til kommentar
Er det andre som har gått på en smell med spillene de har gledet seg mer enn noe annet til, bla på bakgrunn av supre anmeldelser?

Enter the Matrix, 'nuff said.

Neverwinter Nights (Bioware), forventet å kunne importere Baldur's Gate 2 karakteren min - noe som åpenbart ikke ble implementert. Likte heller ikke overgangen fra Infinity Engine til 3D.

Halo PC, en elendig port fra Xbox til PC.

Lenke til kommentar

Det største skuffelsen nå i sener tid må være FC2, utrolig overhypet. Men jeg liker spillet godt likevell, det ble bare ikke så bra som de fleste av oss trodde. Kan også ta mer AoC som skuffet stort ved release.

Lenke til kommentar

Joda, jeg har spilt gjennom alt i HL-universet, inkl. Blueshift, OpFor og Uplink. HL2+episodene spilte jeg mest gjennom fordi jeg lurte på når det imponerende kom, når skjedde det som skulle gjøre at jeg ble en av de som omtalte Valve som guder innenfor spillutvikling. For all del, det er et greit skytespill, men jeg skjønte aldri helt den ville begeistringen og terningkast 6 fra alle anmeldere. Jeg har ingen problem med å skjønne at det originale HL-spillet fikk denslags karakterer, det hadde mye mer å by på enn andre spill som ble utgitt på den tiden. Det satt en standard, rett og slett.

Nei, jeg syns ikke prinsen i nyeste PoP er noe å samle på. Det er godt mulig han vil appellere til ungdom som syns American Pie-filmene er toppen av humor, men for meg ødela karakteren hele spillet. Flott å se på, men for enkelt og neddummet for min smak. Det er dette som gjør meg så skeptisk til Brütal Legend, om Jack Black er sitt vante, irriterende seg kan det ødelegge hele spillet.

Skjønner. HL2 med episoder byr kanskje ikke på så mye nytt, jeg skal være enig i det, men det er styrken i historien og kvaliteten på selve spillet som gjør at jeg liker det så veldig godt.

Jeg er på ingen måte noen fan av American Pie-filmene, og ettersom jeg ikke husker stort av Prinsen så sier vel det sitt. Gode karakterer blir sittende i hodet, de dårlige blir borte. Er selv veldig skeptisk til Brütal Legend på grunn av Jack Black. Jeg har aldri likt fyren, han gjør den samme greia hver gang og den var ikke en gang spessielt morsom første gangen. Har ikke noe forhold til tidligere spill av Schafer, så for meg er det min store kjærlighet for metal som holder meg fast til spillet.

Lenke til kommentar

Er mange spill som kunne hatt godt av mindre hype. Eller for å si det på en annen måte kan en vel si at ingen spill har godt av for mye hype. Det er en fin grense mellom å glede spillere med nytt og å love dem allsang med englene. Halo 3 blant annet kunne gjerne klart seg uten en del av hypen for min egen del. Det er fremdeles rekkefølgen spillene i den serien kom ut som er rekkefølgen på de beste spillene i den serien. 1 først, så nr 2, og til slutt nr 3. Men det er tross alt et sidespor og trenger ikke noen dypere etterforskning.

Men en ting er sikkert, og det er at det ikke er alle spill som skuffer fordi de har hatt for mye hype, men det er også de som skuffer fordi de rett og slett ikke er så bra. Det er i den siste gruppen jeg vil plassere Far Cry 2 blant annet. Det hadde en moderat mengde hype, men det failet rimelig stort likevel. Da er det jo ikke hypen sin skyld.

Mine løse tanker om hype :)

Lenke til kommentar
Er det andre som har gått på en smell med spillene de har gledet seg mer enn noe annet til, bla på bakgrunn av supre anmeldelser?

Neverwinter Nights (Bioware), forventet å kunne importere Baldur's Gate 2 karakteren min - noe som åpenbart ikke ble implementert. Likte heller ikke overgangen fra Infinity Engine til 3D.

Veldig unenig med deg der, Nwn står fortsatt som ett av de beste spilla jeg noen gang har spilt!

Topp 10

Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte inn nytt utstyr til datan, så ble opplevelsen min i Crysis upåklagelig. Storkoste meg gjennom hele spillet.

Hva Far Cry 2 angår, så ble jeg veldig skuffet, som så mange andre. Vaktpostene som respawner med en gang du runder neste sving var én ting, men når det eneste utviklerne viser oss før lansering er store åpne områder, sandbox-paradis, og lyver, da blir det for mye. Lista er lang.

GTA IV til pc skuffa meg noe jævlig. At min rigg hakka med alt på low ble for mye for meg. Det har kommet noen patcher som rydder opp i det verste, men jeg vil alltid forbinde det spillet med irritasjon. Rockstar Games fikk en stor minus i boka etter den lanseringen.

edit: leif

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...