Gå til innhold

Den store skuffelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble, som de fleste andre her, ble jeg veldig skuffet over Crysis. Heldigvis(?) fikk jeg det i julegave, så jeg slapp å bruke spenn på det. Det gøyeste med spillet var den editoren. Warhead var bittelitt morsommere.

 

Far Cry 2 skuffet meg ikke så ekstremt (kanskje en 6 av 10 på skuff-skalaen, hvor 10 er maks skuff), da gameplayet var morsomt nok for min del (bortsett fra at historien var helt banal, og at det var så utrolig repeterende). Husker det ble skrytt av gigantiske kart og alt mulig annet. Joda, kartene er store, og helt sikkert 50kvm som det ble påstått, men man beveger seg jo på veiene 90% av tiden, og da blir alt plutselig mindre. Og en annen ting: 70% av spilltiden gikk ut på å bevege seg fra det stedet man mottok oppdraget, til ANDRE SIDEN AV MAPET hvor oppdraget utføres. Med en million fiendeposter i mellom. HVER GANG.

 

Gudfaren (1) spillet skuffet også en del, men igjen, det fikk jeg.

 

Soldier Of Fortune: Payback. Da jeg fikk høre at det skulle komme et nytt spill i SOF-serien ble jeg veldig glad. Første trailer kom, og det så tøft ut, med armer og bein flygende i hytt og gevær. Det spillet er så ræva at det ikke fortjener å ha "Soldier Of Fortune" i tittelen. 8 av 10 på skuffeskalaen (å skyte av hodene til terrorister er jo litt morsomt).

 

Battlefield 2. Hadde ingen erfaring med tidligere Battlefield spill og kjøpte det fordi det skulle være så bra. Ble veldig skuffet da jeg startet spillet og fikk vite at det i utgangspunktet var et multiplayerspill, og singleplayermodusen var MP bare med bots. Var og er ikke så veldig glad i multiplayer, så ble naturlig nok litt skuffet. Havnet raskt på hylla. Først i år, nesten 4 år etter, har jeg plukket det fram og spilt det litt. Fant ut at det faktisk var gøy med litt mods.

 

Driver 3 (eller "DRIV3R").

 

Ho-lee shit.

 

Det skulle liksom være spillet over alle spill, og være helt totalt awesome. Husker jeg gledet meg så rått. Lurket på nettsiden til spillet hver eneste dag, og hadde tilogmed satt meg opp på mailinglisten. Jeg ble lovet et actioneventyr uten like, med sinnsyk fysikk og grafikk, samt speedometer. Speedometer var en av de tingene jeg gledet meg mest til, da det ikke var/er så vanlig i slike spill. Jeg kjøpte det på release, og løp hjem for å spille. Intro: awesome. Forskjellige moduser å velge mellom: fett. Startet opp story moden, og det gliset jeg hadde forvandlet seg raskt. Masse bugs, ikke noe speedometer. Jeg ble ikke sint engang, bare perverst skuffet. Jeg fullførte utrolig nok historien (jeg hadde tross alt brukt 500kr på det).

 

Det er ihvertfall de jeg kommer på i farta. Tror nok mange av Playstation 1 og 2 spillene jeg har kjøpt også passer inn her, da de fleste ble kjøpt uten noe research (kun hype i OPSM, for de som husker det).

 

Spill som har gjort det eksakt motsatte:

STALKER, og Clear Sky.

Det første spillet hørte jeg om et par år før release og glemte helt av det før det var utgitt. Så en kompis spilte det og kjøpte det tvert. Clear Sky kjøpte jeg på release, og har ikke angret på det (dog, måtte vente på patch for i det hele tatt få startet det :p).

Nesten samtlige Valve-spill. Tror ikke jeg trenger å nevne noen grunner.

Lenke til kommentar

Store feilen med Farcry 2 var at her har men en dødssvær jungel på 50kvm noe også utviklerne skrøt over. Med eksotiske omgivelser og utrolig tett vegetasjon. Problemet til utviklerne er at de tror at det bare holder å lage det visuelle og ferdig med det. For Farcry 2 er en standard shooter og omgivelsene spiller ingen rolle for fiendene eller deg selv. Nei det er ikke lettere å gjemme seg, og nei du har fortsatt bare skytevåpen. Hva med å kunne legge ut feller? Klatre opp i trær? Kanskje en kniv å kunne kaste? Evt ta folk til fanger? Å løpe rundt med en pistol klistret på skjermen og pek og skyt er jeg lei av. Gi meg mer!

Lenke til kommentar
Og en annen ting: 70% av spilltiden gikk ut på å bevege seg fra det stedet man mottok oppdraget, til ANDRE SIDEN AV MAPET hvor oppdraget utføres. Med en million fiendeposter i mellom. HVER GANG.

 

Dette er nøyaktig hva grunnen var til at jeg plutselig ikke gadd å starte det opp lenger...

Det ødelegger gameplayet SKIKKELIG. I tillegg til at historien i spillet ikke er spesielt god...

 

Well said Generalen! ;)

Lenke til kommentar

Får vel svare slik jeg alltid gjør i slike tråder da min største skuffelse (som forresten allerede er nevnt allerede i denne tråden) er Driver 3, jeg hadde spilt det første til PC og er jo en kult klassiker for å regne, hadde skyhøye forventinger til det tredje spillet og gledet meg til at jeg nå skulle få en verdig arvtager til Mafia da det gjelder realistisk bilkjøring i et heller åpent bymiljø.

 

Vel, fikk aldri rattet til å virke, skuffende grafikk, og horrible kontroller, herregud.

Lenke til kommentar

Far Cry 2 er jeg enig i at er veldig kjedelig. Skal du ha åpen verden i et spill sørg for og ha masse forskjellige quests. Og seriøst, ha fler forskjellige fiender. Men det tekniske i spillet er veldig bra synes jeg. Synd det mangler content.

 

Crysis synes jeg er veldig bra. Men krever alt for mye, nå har ikke jeg den beste PCn, men er det eneste spillet jeg sliter med. Men det ser veldig bra ut enda med medium grafikk. Og synes det er mye bedre en Far Cry 1. Med en gang det begynte og dukke opp monstre så mista jeg hele feelingen. Synes dem bare ikke passet til spillet.

 

Og de beste delene i Crysis er jo scenen i dette alian shipet eller hva det er. Det var genialt spør du meg. Har ikke spilt Warhead enda. Gleder meg til CryEngine 3 spill på konsoll. Det blir nok veldig bra.

 

Assasins Creed synes jeg egentlig var veldig bra, var bra combat og en festlig story. Men også veldig repetivt og trudde det skulle være vanskeligere og komme seg unda folk. Er jo alt for enkelt.

 

Min største skuffelse i spill er desidert Elder Scrolls Oblivion. Det var bra til og begynne med, var skikkelig gira når jeg spilte. Men etter en stund la jeg merke til verdens verste RPG spill idee. Full level Scaling.... Heldigvis kan det moddes til spillbart. Men Shivering Isles var mye bedre en hele hoved spillet.

Lenke til kommentar

Crysis skuffa ikke meg på noen måter, FC2 derimot. Liker grafikken og våpnene, og måten de degenerer, men der stopper moroa.

Spillet er alt for repetitivt, blir veldig kjedelig i lengden. Det at du tilbringer mesteparten av tiden i spillet på transportering, enten til fots eller med bil, har mye av skylden for det. For ikke å snakke om måten fienden ser ut til å ta deg igjen uansett hvor hardt du prøver å kjøre ifra dem.

Irriterte vettet av meg at fiendene ikke dukket opp på GPS/Kart heller.

Lenke til kommentar

gta4 skuffet skikkelig. Utrolig stort og bra spill, men hadde ingen sjel. Ingen stemning. Det var rett og slett for mye som skjedde til enhver tid. Man kunne ikke sette seg ned og bare nyte. Gadd aldri å runne spillet en gang. Det eneste morsomme var å sette seg ned med et par folk, og se hvem som klarte å få 5 stjerner, uten noe våpen eller lignende. Historien var kjedelig. Oppdragene var ok, men stort sett samme tingen. Dra heeeelt dit, følg etter noen heeeelt dig, og så drep de. Enkelt. Og det at man kunne gjemme seg, uff. Når fienden bare surra med sitt hadde man total kontroll, uansett. Nei fikk aldri noe følelse av at man fikk til noe. Man klatret ikke opp rangstigen som i vice city, manglet sjarmen og sjelen til gta3, og var like gangsta som san andreas.. Teit.

Lenke til kommentar

AoC har jeg ikke spilt - klarte å avvenne meg fra nettrollespill etter to turer i WoW, og tør ikke vende tilbake... Er nok blitt for gammel til å vie mitt sosiale liv til slikt.

 

Firberblad: Helt enig angående Unreal 2! Eneren er ett av mine favorittspill gjennom alle tider, spiller det faktisk den dag i dag bare for stemningen og musikken (som jeg til og med hører på i bilen...), mens 2eren var helt tragisk - hadde overhodet ingenting med det opprinnelige å gjøre. Totalt uinspirert fjas.

 

Også enig i at GTA IV var en skuffelse på mange måter. Kanskje den best realiserte storbyen noensinne, masse detaljer, men svært lite innhold, egentlig. Utrolig tåpelig "liksom- voksen" historie som tok seg selv håpløst høytidelig. Man skal liksom ha "frihet" til å foreta moralske valg, og la noen enkelte bad guys leve på slutten av et par oppdrag. Men det at man underveis slakter ned politifolk i hopetall har ingenting med regnestykket å gjøre, tydeligvis. Likevel, jeg fullførte, og hadde mye morro med det lell, det er da bare et spill...

Lenke til kommentar

Jeg har blitt skuffa over så mange spill de siste årene at min evne til å glede meg over nye utgivelser er blitt vesentlig redusert (les avstumpet).

 

Hvis ikke spillutviklere og mennesker som jobber med spill tar kvalitetstapet i deres bransje på alvor så tror jeg de vil være med på ødeleggelsen av spill som underholdning. På den andre siden så syntes jeg de som gir reviews på spill skal være mer ærlige på hvilke utfordringer spillet har og tenke mindre på eye-candy når deres fingre farer over tastaturet for å levere atter et terningkast 6..

 

PS. Når dette er sagt så syntes jeg sniktitter og reviews her på gamer.no er relativt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...