Gå til innhold

Herlig kapitalisme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, ett godt minne det der. Har brukt masse tid på å micromanage meg gjennom noen år i det spillet ;)

 

Jeg har også gode minner fra opplæringsdelen i spillet. Det trengs jo litt opplæring i ett spill som gir såpass mange muligheter fra scratch, men jeg mener å huske at det var blant de mer gjennomtenkte variantene.

Lenke til kommentar

God old Games ja. Sitter og håper de får fingrene på NOLF2, da den originalen jeg har ikke kan oppdateres på Vista 64bit. Irriterer meg vilt. Ellers har jeg kjøpt to spill der. Knallkjøp. Dessverre blir de ikke spilt da skjermoppløsningene i dem ikke passer i det hele tatt med min 22" monitor.

Lenke til kommentar
Moro å se at folk kjøper spillet :-) Håper dere er tålmodige i starten, det kan være litt overveldende, men det er virkelig verd tiden det tar å lære.

Det var det ja :p . Gikk gjennom tutorialene noe som var ganske greit, problemet var dog da jeg begynte å spille. Gikk konkurs to ganger, den ene gangen kom jeg ganske langt og produserte TV'er, datamaskiner og kamerar, men fant ut at jeg kun tapte penger på gruver, sagbruk og oljebrønner. Hvordan kan jeg få disse til å gå i overskudd?

Lenke til kommentar
Moro å se at folk kjøper spillet :-) Håper dere er tålmodige i starten, det kan være litt overveldende, men det er virkelig verd tiden det tar å lære.

Det var det ja :p . Gikk gjennom tutorialene noe som var ganske greit, problemet var dog da jeg begynte å spille. Gikk konkurs to ganger, den ene gangen kom jeg ganske langt og produserte TV'er, datamaskiner og kamerar, men fant ut at jeg kun tapte penger på gruver, sagbruk og oljebrønner. Hvordan kan jeg få disse til å gå i overskudd?

Noen ganger må du akseptere underskudd i enkelte ledd av produksjonskjeden. Det tar ofte lang tid før man får gruver og slikt til å gå i overskudd (med mindre det er snakk om gullgruver). Så det å bygge en gruve eller et sagbruk må være en langsiktig investering - du må ha planer med det du bygger, og det lønner seg ikke nødvendigvis å ekspandere for raskt til forskjellige typer virksomheter.

 

Hvis du f.eks. bygger et sagbruk, bør du bruke tømmer så mye du kan. Hver gang du utvider til en ny by bør for eksempel senger være et av produktene du produserer og selger der (senger er en sikker vinner hvis tømmeret er godt). Jo mer du får brukt råvarene dine, jo mer tjener du på investeringen.

 

For meg er alltid råvarene i sentrum når jeg ekspanderer. Hvilke råvarer jeg har selv danner grunnlag for hvilke produkter jeg produserer. Det er selvsagt noen råvarer jeg alltid sikrer meg - gode forekomster av tømmer, kjemiske mineraler og olje er alle ting jeg satser på å kapre tidlig. Gullgruver er også, eh, rene gullgruver. Men temmelig dyre.

Lenke til kommentar

Spilte i hele natt jeg, ganske fengende dette her. Noe jeg likte med versjonen er at det følger med en konfigurasjonfil til dosbox, det visste jeg ikke gikk an. Med litt tweaking, så funket den fint med colonization også. Kjekt å slippe i tulle rundt i dosbox, før man skal spille noe :)

Lenke til kommentar
Skjønte ikkje bæret av noko so helst eg, dessuten klikka spelet når eg skulle kjøre gjennom tutorialene.

 

dessuten gjekk cpu opp til 99% og alle vifter satte inn så lenge spelet var i gang, litt irriterende..

Hva var det som klikket under tutorialen? Har selv opplevd at det noen gang ikke går ann å trykke seg videre i tutorialen, men kun der. Greier heller ikke å endre navn på hverken meg selv eller selskapet mitt, men ellers fungerer resten strålende :) . Husk at spillet er veldig vanskelig å sette seg inn i, noe som gjør det ekstre morsomt når man faktisk lykkes.

Lenke til kommentar
Skjønte ikkje bæret av noko so helst eg, dessuten klikka spelet når eg skulle kjøre gjennom tutorialene.

 

dessuten gjekk cpu opp til 99% og alle vifter satte inn så lenge spelet var i gang, litt irriterende..

Hva var det som klikket under tutorialen? Har selv opplevd at det noen gang ikke går ann å trykke seg videre i tutorialen, men kun der. Greier heller ikke å endre navn på hverken meg selv eller selskapet mitt, men ellers fungerer resten strålende :) . Husk at spillet er veldig vanskelig å sette seg inn i, noe som gjør det ekstre morsomt når man faktisk lykkes.

 

i det eg klikka på ein tutorial så klikka spelet. men eg fikk skifta navn og alt fungerte. men tutorialen gjore ikkje det. dessuten gjekk cpu opp til 99% og pcen bråka som f under spillingen. for og være heilt ærlig så har eg ikkje betalt for dette spelet men skaffa det på....andre måtar. kan være det som er årsaken..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...