Gå til innhold

[Ferdig]Tidenes spillside er Gamer.no


Tidenes spillside  

  1. 1. Tidenes spillside er:

    • Gamer.no
      33


Anbefalte innlegg

Tenkte at det kunne være morsomt med en slik tråd. Det eneste du trenger å gjøre er:

Nominer én side og så kan du stemme når jeg får opp en poll etter at vi har fått en del alternativer og velge mellom.

 

GiantBomb.com

giant-bomb-logo.gif

En side grunnlagt av 4 tidligere arbeider i Gamespot. Etter Gerstmann-gate lagde de siden som ble lansert i juni 2008. Dette er en side som skriver mange artikkeler og som i tillegg lager de beste videoen innenfor spilljorunalist miljøet, etter min mening. Kjører et podcast som kommer HVER tirsdag (meget tidlig onsdag her), overalt; Konge side.

Endret av Erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje noen burde nominere gamer og da^^ Det som skiller gamer ut er først og fremst gjennomførte anmeldelser, samtidig som det har et veldig bra community (?). Det andre positive er at selv om gamer kommer ofte litt tregere med nyheter og færre av dem, er de ikke er direkte oversettelser. En annen god ting er at gamer er kritiske i previews og spør noen spørsmål under intervjuer som andre kanskje ikke ville gjort (og at dem i det siste har fått en del gode intervjuer). Eneste dem mangler er video funksjon og kanskje en litt mer innholdsrik side.

 

Giantbomb er også en veldig god og underholdende side ja.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Stemmer glatt på GiantBomb. Genial side, Gertmann og Davis kan sakene sine! De som ikke har sjekket den ut bør ta en titt. Videoene de lager er ofte hysterisk morsomme, og de har også en ca 2 timer lang podcast hver uke fullstappet med spill og morro.

Så sant, skal se på Persona 4: Endurance Run Ep. 51 nå. Gleder meg som en unge. Må si at de har litt for få "video reviewes", riktignok; Kvalitet foran kvantitet. Dessuten er det jo velskrevne artikler i tillegg.

Lenke til kommentar

Gamer.no får min stemme, og hvis de er nevnt før (regner neste med det..) går jeg for IGN. IGN dekker det meste over alle plattformer og har et vannvittig bibliotek av artikler og anmeldelser. De har holdt på i godt over 10 år og har et veldig kvalitetskrav for å få en god karakter. To ganger har de gitt 10/10; Ocarina of Time og GTA IV.

 

Edit: ser at jeg skrev feil! De har gitt 10/10 flere ganger, og IGN UK har bare gitt det èn gang, til GTA IV. Beklager det - allemektige Wikipedia kan mer enn meg!

http://en.wikipedia.org/wiki/IGN#Scoring

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Gamer.no får min stemme, og hvis de er nevnt før (regner neste med det..) går jeg for IGN. IGN dekker det meste over alle plattformer og har et vannvittig bibliotek av artikler og anmeldelser. De har holdt på i godt over 10 år og har et veldig kvalitetskrav for å få en god karakter. To ganger har de gitt 10/10; Ocarina of Time og GTA IV.

 

Edit: ser at jeg skrev feil! De har gitt 10/10 flere ganger, og IGN UK har bare gitt det èn gang, til GTA IV. Beklager det - allemektige Wikipedia kan mer enn meg!

http://en.wikipedia.org/wiki/IGN#Scoring

 

Jeez, jeg hater når spillsider er så kresne på 10'er karakteren som IGN tydeligvis er. Hvis en spillanmelder derfra syntes at eksempelvis Sacred 2 var det råeste han i sitt liv som gamer hadde spilt, og gitt det 10/10, hadde han neppe fått publisert anmeldelsen, ettersom det ikke er et spill som har fått så mange 10'ere, og er ikke så kjent. De har faktisk trukket tilbake en anmeldelse av Football Manager 09 fordi anmelderen ga det karakteren 2/10, noe jeg mener er lavmål.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at de ikke skal være kresne, men det er vel litt i overkant mye?

 

Hvis anmelderen synes spillet var SINNSYKT kult å spille, og koste seg med hvert sekund er det fortsatt en 10/10 i mine øyne, på tross av enkelte bugs eller litt dårlige animasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at de ikke skal være kresne, men det er vel litt i overkant mye?

 

Hvis anmelderen synes spillet var SINNSYKT kult å spille, og koste seg med hvert sekund er det fortsatt en 10/10 i mine øyne, på tross av enkelte bugs eller litt dårlige animasjoner.

 

Har du et eksempel på ett slikt spill? :blink:

 

Edit: Glem det, så posten din nå.

The Witcher er kansje 10/10, men vet ikke med Warcraft III..

Endret av Wartom
Lenke til kommentar

Det med karaktersystem osv er nokså subjektivt syns jeg. Kommer an på hvordan spillsiden definerer de ulike poengene. Hvis IGN mener at 10/10 er "perfekt" så syns jeg det er greit at det skal være vanskelig å oppnå. Generelt sett er score ganske irrellevant for min del, man lærer liksom anmelderne å kjenne, hva de liker, hva de ikke liker osv, så sammenligner man det med sin egen smak og finner ut om spillet er noe for deg.

Lenke til kommentar
Det med karaktersystem osv er nokså subjektivt syns jeg. Kommer an på hvordan spillsiden definerer de ulike poengene. Hvis IGN mener at 10/10 er "perfekt" så syns jeg det er greit at det skal være vanskelig å oppnå. Generelt sett er score ganske irrellevant for min del, man lærer liksom anmelderne å kjenne, hva de liker, hva de ikke liker osv, så sammenligner man det med sin egen smak og finner ut om spillet er noe for deg.

Det er det som er kjekt med rating systemet med GiantBomb. De er et veldig fleksibelt system som nødvendigvis ikke betyr perfekt til tross for at et spill får 5 av 5.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...