Kiruk Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg tenkte jeg skulle få igang "Hva hører du på nå?", men med en vri for å forhindre at det blir en telletråd. Ideen er å fortelle hva man hører på (du-uuh), men også skrive litt kort info om sangen, sammen med en mini anmeldelse. Forslag til mal: [b]Tittel:[/b] [b]Artist:[/b] [b]Album:[/b] [b]Utgivelsesår:[/b] [b]Spotify link:[/b] (Hvis tilgjengelig) [b]Mini-anmeldelse:[/b] Gi gjerne en karakter fra 1-10 hvis du føler for det. Endret 19. april 2009 av Ercles Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg får gå foran med ett godt eksempel. Tittel: Teardrop Artist: Massive Attack Album: Mezzanine Utgivelsesår: 1998 Spotify link: spotify:track:67Hna13dNDkZvBpTXRIaOJ Mini-anmeldelse: Mange vil kjenne igjen denne som introen til serien House M.D. Som de fleste andre sangene på albumet, så vil jeg kalle den behagelig, laid back, trip hop. Passer godt som bakgrunnsmusikk eller når man vil slappe av. Endret 19. april 2009 av Ercles Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tittel: Wrong Artist: Depeche Mode Album: Sounds of the Universe Utgivelsesår: 2009 Spotify link: http://open.spotify.com/track/6BS4QLnPIHzVA7CGERW2ne Mini-anmeldelse: En av DM's sine beste sanger, Martin Gore leverer en knalltekst som alltid. Fins stemning, fin flyt, fin sang dritrå sang. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Aldri fått sansen for nye DM. Ble døll og repetetiv sammenlignet med de eldre albumene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Kan vel si at jeg er enig. Hadde skyhøye (rakk helt til månen) forventninger, ble ganske skuffet over det nye albumet. Hittil er det 3 sanger jeg liker (In chains, Wrong, fragile tension), men har enda ikke fått tid til å sette meg ned alene, og høre på sangene ordentlig igjennom. DM burde gå tilbake til musikkstilen de hadde fra rundt 1985-1995. Tittel: Famous last words Artist: Zeromancer Album: ZZYZX Utgivelsesår: dunnoo Spotify link: http://open.spotify.com/track/3UovLffQnxGnsxqEtSTOtS Mini-anmeldelse: Lagde denne sangen da en god venn av gruppa døde, fin tekst, Alex er god til å synge med lidenskap i stemmen. Elsk Endret 19. april 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Nja, ikke nødvendigvis. Jeg likte Playing the Angel veldig godt, men de virker litt til å ha gått bort fra den stilen også. Blir uansett Arvika-tur til sommeren! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Joa, det var noen gode sanger på PTA (Suffer well, precious, john the elevator m.m), men ingen av sangene slår Personal Jesus, Walking In My shoes, Shake the disease osv.. Edit: Tittel: Peace Artist: Depeche Mode Album: Sounds of the Universe Utgivelsesår: 2009 Spotify link: ikke ute enda. Mini-anmeldelse: Sangen er litt typisk noen av DM's sanger, blir bedre og bedre jo mer du hører på den. Har hørt den et par ganger, et snev av disco følelse over den, DG's vokaler slår alt. Endret 19. april 2009 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Tittel: Buddy Holly Artist: Weezer Album: Weezer (Blue Album) Utgivelsesår: 1994 Spotify link: spotify:track:3zBZuuFtIHf2WYPli8KzOU Mini-anmeldelse: Sangen som gjorde Weezer populære. Easy listening rock, med fengende tekst. Minner meg om 90-tallet. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tittel: Counting Artist: Heavens Album: Patent Pending Utgivelsesår: 2006 Mini-anmeldelse: Heavens er et band som er inspirert av 80tallsmusikk, det er vokalisten i Alkaline Trio som synger. Liker best denne låten, men egentlig er hele albumet veldig bra. http://www.youtube.com/watch?v=gYwd9XUyxy8 Lenke til kommentar
Erik Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Tittel: Figure.09 Artist: Linkin Park Album: Meteora Utgivelsesår: 2003 Spotify link: http://open.spotify.com/track/6QlJVACkY94waQccZnkJhm Minianmeldelse: Konge sang som starter med en fantastisk liten tap-on solo fra Brad Delson. Sangen holder en god melodi gjennom hele greia og på slutten kommer vi inn i en god bridge som minner litt om den i "One Step Closer". Fakta: Hvis du har "Live in Texas"-DVDen så kan du se at bakpå coveret så står det "Figure.09", mens hvis du ser inni så står det "Figure 9.0". Liten trykk-leif der ja. Endret 19. april 2009 av Erik Lenke til kommentar
VIGGO123 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tittel: Let's Dance To Joy Division Artist: The Wombats Album: The Wombats Proudly Present: A Guide to Love, Loss & Desperation Utgivelseår: 2007 Spotify link spotify:track:7v9Ne4758aGFfFc5avh89h Minianmeldelse En sang som alltid for meg i godt humør. Herlig melodi og gode allsangmuligheter. Noe som også gjelder hele albumet. Gelder meg som en unge til Slottsfjellfestivalen i sommer... Lenke til kommentar
Error Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Tittel: Sommartider Artist: Gyllene Tider Album: Puls Utgivelseår: 1980 Spotify link: http://open.spotify.com/track/1d1BeKPNgaQ36wcxGqnfU3 Minianmeldelse: En fin gladsang, som passer godt nå som sommeren kommer. Veldig enkelt "oppsett", noe som gjør den til en perfekt sang å synge med på. Det er vel egentlig refrenget som er tingen i denne sangen, og det går igjen omtrent hele tiden ^_^ Endret 19. april 2009 av Error Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Tittel: The Funeral Artist: Band Of Horses Album: One Tree Hill, Volume 3: The Road Mix Utgivelsesår: 2007 Spotify link: Kan høres her Mini-anmeldelse: Sangen fanget med en gang oppmerksomheten min, en sang som får deg i ett godt humør. Refrenget får deg til å synge med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå