Gå til innhold

[LØST]Spørsmål angående å bytte inn xboxen!


Ice-E

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurer på en ting. Hvis xboxen din har vært på reperasjon 3 ganger har du krav på å få en ny xbox fra leverandøren du kjøpte den fra. Så jeg lurte på om jeg kan bytte inn min hvite xbox mot en Xbox Elite hvis jeg betaler litt ekstra, og hvis da dette går så må jeg jo mest sannsynelig levere inn hardisken, men jeg har jo profilen min på den og alt nedlastbart innhold på den hardisken. Så hva kan jeg gjøre for å få profilen min og alt det nedlastbare innholdet over på Elite hardisken?

Endret av Ice E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke krav på ny vare før den har vært inne til reparasjon tre ganger for samme feil. Kom ikke helt tydelig frem i teksten din om det var tilfellet eller ikke.

 

 

Dette er ikke helt riktig.. Han har krav på å heve kjøpet allerede etter 2gang produktet har vært på service, grunnet samme mangel/feil.

 

"Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

 

Så ja, du har rett på å heve kjøpet... Jeg gjorde det samme, etter at Eliten min fikk 3 røde lys, for 3 gang.. Tok den med tilbake til EB Games.. Hevet kjøpet, og stakk opp på SpaceWorld og kjøpte en ny.

Lenke til kommentar

Ok.... For ja dette blir min tredje gang jeg sender den inn til reperasjon grunnet samme feil. Så da tenker jeg at jeg stikker å bytter den mot en Elite på Mandag.

 

Men Hvordan skal jeg få profilen min og alt det nedlastbare innholdet over på Eliten? Siden jeg må levere inn hardisken på den hvite?

Lenke til kommentar
Men Hvordan skal jeg få profilen min og alt det nedlastbare innholdet over på Eliten? Siden jeg må levere inn hardisken på den hvite?

 

 

Profilen kan man laste ned til hvilken som helst Xbox tilkoblet live. Bruk "Recover gamertag". Ting som er lagret er det verre med (tror jeg). Løsningen jeg vet om er å bruke en overføringskabel. Jeg aner ikke hvordan du får tak i den annet enn å kjøpe en løs hdd, der følger den nemlig med.

 

Ellers så tror jeg faktisk at du kan laste ned ting du har kjøpt på LIVE så mange ganger du vil, så du kan eventuellt prøve det, men da følger jo selvfølgelig ikke lagringsdata og slikt med på lasset.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Du har ikke krav på ny vare før den har vært inne til reparasjon tre ganger for samme feil. Kom ikke helt tydelig frem i teksten din om det var tilfellet eller ikke.

 

 

Dette er ikke helt riktig.. Han har krav på å heve kjøpet allerede etter 2gang produktet har vært på service, grunnet samme mangel/feil.

 

"Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

 

Så ja, du har rett på å heve kjøpet... Jeg gjorde det samme, etter at Eliten min fikk 3 røde lys, for 3 gang.. Tok den med tilbake til EB Games.. Hevet kjøpet, og stakk opp på SpaceWorld og kjøpte en ny.

Selvfølgelig, min feil. Blir jo tredje gang når man har sendt den inn 2 ganger før, og ikke fjerde som jeg sa ;)

Lenke til kommentar
Men Hvordan skal jeg få profilen min og alt det nedlastbare innholdet over på Eliten? Siden jeg må levere inn hardisken på den hvite?

 

 

Profilen kan man laste ned til hvilken som helst Xbox tilkoblet live. Bruk "Recover gamertag". Ting som er lagret er det verre med (tror jeg). Løsningen jeg vet om er å bruke en overføringskabel. Jeg aner ikke hvordan du får tak i den annet enn å kjøpe en løs hdd, der følger den nemlig med.

 

Ellers så tror jeg faktisk at du kan laste ned ting du har kjøpt på LIVE så mange ganger du vil, så du kan eventuellt prøve det, men da følger jo selvfølgelig ikke lagringsdata og slikt med på lasset.

Det er sant, hvis du har lastet ned ting før så står det "Download again" hvis du er logget inn med den profilen du lastet det ned med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...