DannyVice Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hei, Jeg har nettopp kjøpt meg en HDMI kabel i håp om å endelig få spille XBox i HD på den nye TVen min. Men etterhvert finner jeg ut at Xboxen min ble kjøpt i Sommer 2007 som da betyr at jeg ikke har HDMI inngang Jeg finner den iallefall ikke.. Hva må jeg gjøre da? Er den eneste muligheten å kjøpe en helt NY xbox? Det er isåfall litt trist Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hvis du har en gammel box som ikke har HDMI-utgang kan du ikke sette det inn selv, men du kan kjøpe bedre kabler enn de som følger med. Xbox 360 komponent HD AV kabel Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Takk for svar. Den har jeg! (Den følgte med Xboxen) JEg har koblet til den, men hører en masse om at det er STOR merkbar forskjell og at lyden ikke blir riktig. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Har du satt Xboxen til å sende ut en oppløsning på 1080p? Den står vanligvis på 720. Jeg gikk nylig over til HDMI fra hd av kabel, og kan ikke si jeg ser noen forskjell. Har en 32" full HD-tv. Edit: Lyden kjører jeg gjennom stereo utenom hdmi-kabelen så merker naturlig nok ingen forskjell der heller. Endret 18. april 2009 av AltF4 Lenke til kommentar
rekyl_InnleggNO Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er i teorien liten merkbar forskjell på HDMI og component, men noen (billige?) tv-er har dårligere signalbehandling av component-signalet. Tviler likevel på du ser noen særlig forskjell. Når det gjelder lyd, får du det samme signalet i optisk kabel som du får gjennom HDMI, altså ingen forskjell. Syns det er dumt at slik vranglære kommer i sirkulasjon.. <_< Lenke til kommentar
DannyVice Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Ah, tusen takk for svar Settes stor pris på! Da bruker jeg vanlige kabelen da Lenke til kommentar
hansi_InnleggNO Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 du kan også kjøpe et hdmi adapter http://reviews.cnet.com/power-protection/x...7-33044324.html Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Fortsatt analogt bilde med det adaptere, hansi, så om noe blir kvaliteten på bildet dårligere. Den eneste forskjellen blir det at den fysiske porten ut fra Xboxen blir en HDMI kabel istedet for komponent/RGB/VGA/kompositt. Endret 20. april 2009 av Laland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå