Gå til innhold

Xbox 360 uten HDMI inngang?

DannyVice

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp kjøpt meg en HDMI kabel i håp om å endelig få spille XBox i HD på den nye TVen min. Men etterhvert finner jeg ut at Xboxen min ble kjøpt i Sommer 2007 som da betyr at jeg ikke har HDMI inngang :( Jeg finner den iallefall ikke.. :mellow:

Hva må jeg gjøre da? Er den eneste muligheten å kjøpe en helt NY xbox? Det er isåfall litt trist :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt Xboxen til å sende ut en oppløsning på 1080p? Den står vanligvis på 720.

Jeg gikk nylig over til HDMI fra hd av kabel, og kan ikke si jeg ser noen forskjell. Har en 32" full HD-tv.

Edit: Lyden kjører jeg gjennom stereo utenom hdmi-kabelen så merker naturlig nok ingen forskjell der heller.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Det er i teorien liten merkbar forskjell på HDMI og component, men noen (billige?) tv-er har dårligere signalbehandling av component-signalet. Tviler likevel på du ser noen særlig forskjell. Når det gjelder lyd, får du det samme signalet i optisk kabel som du får gjennom HDMI, altså ingen forskjell. Syns det er dumt at slik vranglære kommer i sirkulasjon.. <_<

Lenke til kommentar

Fortsatt analogt bilde med det adaptere, hansi, så om noe blir kvaliteten på bildet dårligere. Den eneste forskjellen blir det at den fysiske porten ut fra Xboxen blir en HDMI kabel istedet for komponent/RGB/VGA/kompositt.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...