Gå til innhold

Bøker om spillutvikling


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter diverse bøker om spillutvikling, og lurer på om noen her har noen tips om hva jeg skal begynne med? Jeg blir fornøyd med det meste, selv om jeg er mest opptatt av bøker om spilldesign. Dere kan så klart poste om spillprogrammering, concept art og det dere måtte ønske. Fint om dere har lest bøkene selv og kan anbefale dem, eller om dere i det minste vet at de er anerkjente og gode.

 

Jeg har ikke lest noen enda, men for å få igang tråden poster jeg en jeg vet om: Theory of Fun av Raph Koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Kan nevne hvilke bøker jeg har, relatert til spillutvikling.

 

Animating Real-time game characters - Paul Steed

Beginning Game art in 3ds Max - Les Pardew og Dan whittington

Beginning Game leveldesign - John Feil og Marc Scattergood

Game Architecture and design - Andrew Rollings og Dave Morris

Game Character design (3Ds Max) - David Franson og Eric Thomas

Game Development and production - Erik Bethke

Ultimate Game Design, Building game worlds - Tom Meigs

Endret av Era
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil anbefale og holde seg unna "for dummies" bøker og "in 24hours/4days" bøker. Programmering er et ganske avansert felt sånn er det bare. Det finnes masse tutorials online om programmering (cprogramming.com er veldig bra, men et veldig bra forum også). Lær deg syntaxen med gratis tutorials og heller bruk pengene dine på en "hvordan programmere" bok senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...