Gå til innhold

Nytt grafikkkort

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å oppgradere grafikkkortet mitt, noen som har noen forslag til kort?

Legger med mine specs viss det er til noe nytte:

CPU:Intel® Core2 Quad CPU Q9400 @ 2.66GHz (4 CPUs), ~2.7GHz

GPU:NVIDIA XFX GeForce 8800 GT

Minne:4 GB

HDD: 500 GB

Hovedkort:MSI P6NGM-FD (tror jeg:S)

Kom med forslag! :)

Endret av azeklor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ShampooMacTavish: Er spill som Crysis og andre krevende spill det er snakk om ja.

Når det gjelder pris er jeg ikke sikker på hvor mye jeg skal legge i det, har konfirmasjon snart, men vet jo ikke helt hvor mye av pengene jeg gidder å bruke på et grafikk kort :p

Endret av azeklor
Lenke til kommentar
Du sier jo ikke hvor mye det skal koste eller hva det skal brukes til, men ATI Radeon HD 4890 er ikke så værst:

Sapphire_Radeon_4890_Corner.jpg

Det er dog rimelig dyrt.

Ville jo anbefale HD Radeon 4890 1024MB GDDR5 da, siden det gir mest for penga. Du kan eventuelt gå for 2 og kjøre den i crossfire ;)

EDIT: >Kjøpte min for 1995 KR + frakt, så 4890 og 4870 er GANSKE like ;)

Endret av Nightmare
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

card_1.jpg

Skal du ha et kort som virkelig tar alle spill på very high uten problemer så bør du gå for Evga GTX 295

Dette korte tar alt av spill på beste oppsett, trenger ikke en gang å tenke på om grafikk korte er godt nok,

GTX 295 er et kort som er bygd for framtiden innen gaming.

jeg har dette korte selv og har ikke hatt problemer med noen spill, jeg tar til og med det grafikk krevende crysis på Very high og har en fps på 58

det som kansje er litt negativt med dette korte er prisensom ligger på 4800kr på komplett

min RIG er :

skjermkort: Evga GTX 295

Prosessor: Intel Q9450 (OC 3.0 GHz)

Ram: 1600MHZ, 8 Gb

Hovedkort: XFX geforce 790i Ultra

harddisk: 1.5 Terabyte

Endret av janix
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Laland ga meg et tips. Alle skjermkort som har like mye videominne, er like bra. Det eneste som er forskjellen er klistermerket og/eller annen kjøling. Så det er altså å ta det billigste.

Jeg har satt opp en liste av deler til en GamerPC, og der ligger et ganske billig skjermkort. Eller rettere sagt, masse for penga.

PowerColor Radeon HD 4870 - 1GB

Det kan umulig stemme. Sjekk div bench-resultater hos tomshardware.com, det er stor forskjell på kort med like mye minne.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Jeg gikk nylig ifra et 8800 GT XXX til et GTX 260 core 216 som jeg overklokket selv. Er fornøyd med forskjellen :)

Begge fra XFX btw.

Kjører selv et xfx gtx 260 Og er stårlende fornøyd med det! Itilleg så kan man alltids kjøe to eller 3 i et Billigst sli/tri sli oppsett og få enda mer ytelse for pengene:-) En meget god overklokker. Mit tklarer godt og vel 20 % overklokk før jeg ser noen form for små artifakcts på test programmer men ikke i vanlig bruk...

Lenke til kommentar

Du uttrykker deg litt utydelig. Det kan tolkes som om du sier at alle kort med samme minnemengde yter likt uavhengig av andre spesifikasjoner. Som om et 4850 yter likt med et 4870 så lenge begge har like mye minne.

Det som menes er at alle kort av samme type fra forskjellige leverandører er de samme. Noe mange er da de bygger på referansedesignet til produsent, og har kun fått et nytt klistremerke fra leverandøren. De fleste 4870 1gb vil yte omtrent likt uansett om det står PowerColor eller Sapphire på dem.

Men mange produsenter velger å klokke kortene, eller montere andre kjøleløsninger osv. Det vil derfor ikke bli riktig at alle kort av samme modell med samme minnemengde yter likt. Minnemengden har uansett ikke noen innvirkning på ytelsen så lenge man har nok. Det er først ved høyere oppløsninger at man tjener på å ha mye minne.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...