Gå til innhold

Hvilket lydanlegg bruker du til PC'en?


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt noen crappy høyttalere på PC'en, og i det siste har jeg sett litt rundt etter noen gode høyttalere jeg kan oppgradere til. Men, gud og hvermann burde vite at det er absolutt ikke lett å finne ut hva som passer best til deg!

 

Derfor ville det vært fint om folk kunne fortalt hvordan anlegg man har (f. eks. 2:1, 5:1, 7:1 eller andre ting) og også spesifikt hvilke høyttalere man bruker ( f. eks. Logitech Z-5500) og hva som er bra og dårlig med disse.

 

Selv har jeg kun 2:0, det vil si to vanlige høyttalere og ingen subwoofer. Disse er fra et eller annet gammelt mystisk merke og skurrer vannvittig når man spiller litt høyere en middels. Mer enn det gidder jeg ikke å si om dem, fordi hvis de faktisk fortsatt er å oppdrive lover jeg deg at du ikke vil ha dem!

Endret av Error
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hodetelefoner er faktisk høyttalere som er stappet inn i en dings man kan ha på hodet, men nei, jeg vil ikke si at du kan få bedre lyd av hodetelefoner. Dårlig bass og alt for mye diskant er som oftest et problem.

 

nja, man får mye bedre lyd per krone i hodetelefoner, særlig i bassområdet. Men du vil jo aldrig kunne kjenne bassen på kroppen da.

 

Det forutsetter og at man kjøper hodetelefoner av litt særiøs kvalitet. ikke logitech, fata1ty (eller hva de heter) osv. Gode HiFi hodetelefoner gir veldig mye lyd per krone.

 

Har selv et sett med AKG K414p. Skal du matche den lyden med tradisjonelt anlegg må du nok iallefall opp rundt 5k

 

Man får jo ikke surround da, de hodetelefonene som påstår de leverer det er ikke seriøse. Hva som er er å anbefale da kommer veldig mye ann på budsjett og smak. Personlig ville jeg aldri kjøpt noe sånn billig drit med satelitthøyttalere, men så skal de sies at jeg er ganske audiofil da.. hehe

 

Uansett så vil ikke 7.1 være nødvendig. Man skal ha ganse ubegrenset budsjett før det lønner seg lydmessig. (50k + iallefall )

Endret av Kule-Ku
Lenke til kommentar

Jeg har lurt litt på å kjøpe Logitech Z4 som etter hva jeg har forstått er både billig og bra. Nå skal det jo sies at folk som har kjøpt en høyttaler har en tendens til å favorisere sitt kjøp, men sånn er det nå bare. Får nok stikke en tur til byen og høre litt selv.

Lenke til kommentar

Creative ett-eller-annet 2.1.

 

Meget god lyd med en god subber i relativt små høytalere, og bruker de som anlegg i andreetasjen. Problemet er at de er veldig avhenging av å stå i riktig posisjon for å gi god lyd, så skal jeg spille musikk lenge må jeg flytte rundt omkring på alt det jeg har på pulten :p

Lenke til kommentar

Bruker Logitech Z-5 USB høyttalere til PCen.

 

Lydkvaliteten er helt grei, mangler litt i bassen.

Tar strøm gjennom USB porten så jeg slipper en kabel i kabelrotet.

Fjernkontrollen er liten og har de viktigste funksjonene, kan styre f.eks de viktigste og enkleste funksjonene i Windows Media Player (Prev, next, play, pause og en hurtigknapp for å starte WMP).

 

Toppen av Z-5 fungerer ypperlig som oppbevaring av lommerusk som f.eks mynter og nøkler. :p

Siden Z-5 har egen lyd brikke kan jeg f.eks bruke PCens lydkort til å drive et headsett med f.eks Teamspeak og la Z-5 spille musikk i bakgrunnen eller andre lydkilder på samme PCen.

Lenke til kommentar

Bruker Harman/Kardon AVR335 reciever og Klipsch B-3 fronthøyttalere. Har i tillegg en C-3 senterhøyttaler fra Klipsch, men denne er ikke koblet opp nå på grunn av plassproblemer.

 

Anlegget ble kjøpt inn både til PC og til TV-bruk, så er litt overkill til PC. Dersom jeg skulle kjøpt anlegg til PC hadde jeg nok gått for en rimeligere stereoforsterker / reciever og noen litt mindre høyttalere.

Lenke til kommentar

Xboxen er koblet opp mot et Logitech Z-5400. PC'n er opp mot et eldgammelt Creative 5.1 5300, husker jeg riktig. Er nærmere 7 år nå og skriker etter forandring - vurderer et Logitech Z-4, siden jeg veldig skjeldent har bruk for surround. Det er under spill og film, og det brukes Xboxen til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...