TST Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 I går slet pøblene hjertet ut av brystet på deg. I dag lar du dem unngjelde. Les hele saken Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Testet dette da det var tilgjengelig på XNA og det var veldig underholdende, selv om det da antageligvis var plaget med flere bugs enn den nåværende versjonen. God anmeldelse som også styrker mitt inntrykk av spillet. Kommer nok til å kjøpe dette i framtiden Lenke til kommentar
GeneralDisarray Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Jeg tror den beste måten å beskrive the Dishwasher på er å si at det er som en 2D versjon av Ninja Gaiden for xbox, og det er tydelig hvor James Silva har hentet mye av inspirasjonen sin fra. Spillmekanismene er faktisk omtrent identiske, og enhver som har brukt litt tid på Ninja Gaiden vil umiddelbart kjenne seg igjen i comboer, bruk av magi, oppgraderinger osv. Fiendene gir til og med fra seg svevende "essens" for penger, liv og magi, akkurat som i Ninja Gaiden. I tillegg er det kjappe og nådeløse gameplayet veldig i Ninja Gaidens ånd. På samme måte som i Ninja Gaiden er også historie og dialog åpenbart ikke det som har stått høyest på prioriteringslista til utvikleren. Appellen til Dishwasher ligger i kampsystemet, og den tilfredsstillelsen som ligger i å mestre dette. Og her gjør spillet det meste riktig. Kampene er godt balansert, bossene er akkurat passe spektakulære og stilfullt overdrevne, og alt er dynket i mengder av blod. Det sistnevnte er faktisk viktigere enn man skulle tro. Jeg har sett mange anmeldere bemerke graden av vold i dette spillet, men har til gode å se noen påpeke hvor viktig dette faktisk er for gameplayet. Blodsprut, avkappede lemmer og lignende fungerer i slike spill(og også i skytespill) som en slags visuell feedback. De gir spilleren en veldig direkte indikasjon på treff, graden av skade, fiendens tilstand osv., og ser selvfølgelig også veldig tøft ut! Kort sagt så er spillet akkurat hva det bør være i forhold til hva det prøver å være. Liker du spill som Ninja Gaiden og Devil May Cry, er jeg sikker på at du også vil finne noe å sette pris på i the Dishwasher: Dead Samurai. Om ikke annet er det verdt en titt bare for å se hva én enkelt ildsjel kan utrette med den rette motivasjonen og gode utviklingsverktøy. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Helt enig i sammenlikningen med Ninja Gaiden. Det er et spill som er vanskelig å mestre, men har nok dybde til å holde deg fanget hvis man tar utfordringen. Kampsystemet blir nødvendigvis ikke like dypt som Gaiden siden det er i 2d, men her tar Dishwasher igjen med å ha en utrolig visuell stil og setting. Altså, man spiller en levende død oppvasker som blir samurai ved å få en blodtransplantasjon fra kokken! Tror jeg... Spillet er så hinsides fjernt at det ikke er helt lett å få med seg hva som skjer, men det er utrolig kult! Absolutt noe av det mest unike som har kommet ut på Live Arcade og helt klart verdt 800 points. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå