Terje Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Som noen av dere årvåkne kanskje har fått med foreligger det planer om å slå sammen forum.gamer.no og i første omgang forum.mobilen til en felles plattform. Spørsmål og kommentarer vedrørende dette taes her Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Noe mer om når dere fusjonerer sammen foraene? Lenke til kommentar
Terje Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Nå skal jeg ikke gå ut å love noe, men innen månedsskiftet tror jeg at mye er gjort. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mats har satt opp www.innlegg.no i kveld slik at domenet peker til den nye serveren. Jeg har litt koding igjen før vi kan legge inn artikkelkommentering på Mobilen.no, men vi bør klare å få lagt ut det i løpet av helga. Hvis ting går som vi har tenkt kan vi legge inn Teknofil i neste uke. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Henger ikke helt med her, flyttes innlegg fra forumene til Teknofil og Mobilen.no over her? Hva med medlemmene? Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vi kommer ikke til å flytte verken medlemmer eller innlegg, men både Teknofil og Mobilen kommer til å få sine egne kategorier her på forumet for å diskutere innenfor sine emner. Det vil si at det blir en ny hovedkategori som heter "Mobil og GPS" i tillegg til dagens "Spill", "Annet" og "Tilbakemeldinger". Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Så det som skjer er at både Teknofil og Mobilen får to foraer? Ett nytt et hver her inne, og de gamle? Om det er slik det blir gir ikke det noe mening i mitt hode. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Så det som skjer er at både Teknofil og Mobilen får to foraer? Ett nytt et hver her inne, og de gamle? Den endelige strukturen er ikke helt klar enda, men det vi ønsker er rett og slett at alle Teknofil og Mobilen-diskusjoner også skal foregå på samme forumplattform som Gamer. Gamer-forumet kommer til å beholdes som i dag. Det gamle forumet (som er felles mellom Teknofil og Mobilen) vil sakte, men sikkert bli faset ut. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Begynner å høres ut som Diskusjon.no dette. Navnet "Innlegg.no" virker også merkverdig likt. Dere har vel ikke tilfeldigvis planer om å opprette egene fora for politikk, sex og samliv, sport, økonomi og helse også? Er altså den endelige planen å ta opp kampen med Diskusjon.no? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg vil tro det også er drømmen - både for brukerne og for ledelsen. men foreløpig ligger alt av fokus for Gamer.no på spilldelen og på sammenslåingen vil jeg tro. Jeg bare gjetter. Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Begynner å høres ut som Diskusjon.no dette. Navnet "Innlegg.no" virker også merkverdig likt. Dere har vel ikke tilfeldigvis planer om å opprette egene fora for politikk, sex og samliv, sport, økonomi og helse også? Er altså den endelige planen å ta opp kampen med Diskusjon.no? Planen er å tilby brukerne våre en bra tjeneste, en felles diskusjonsplattform, som fungerer på tvers av ulike nettsteder som eies av Mediehuset Digital. For oss handler det ikke om å "ta opp kampen" med noen, men om å gjøre det som føles naturlig for vårt nettverk. Vi, som alle andre, henter inspirasjon fra det som fungerer bra ellers i verden, samtidig som vi gjør små ting enda bedre, og unikt for oss :-) Selvfølgelig vil det være noen likheter med Diskusjon.no, på samme måte som det er visse likheter mellom spillnettsteder, TV-er og klær. Sånn er verden. Forøvrig er vel denne tråden i ferd med å skli ut, så det er fint om man heller oppretter en ny tråd dersom man vil diskutere dette videre. Denne tråden handler om Gamer.no-skinnet :-) Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ok Hva med å opprette en egen tråd for sammenslåing av forumene? Noe lignende denne på Teknofil? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Fra innlegget LucarioX lenker til: I utgangspunktet har vi på grunn av de tekniske vanskeligheter det medfører ikke tenkt å slå sammen våre databaser. Det vil si at innlegg, brukere etc. knyttet til forumet på mobilen/teknofil i dag mest sannsynlig ikke kommer til å bli flyttet over til det nye forumet. Dette beklager vi, men samtidig tror vi at det på sikt gjør mer nytte enn skade, spesielt i forhold til forumtrafikken. Er vel dette som er det store minuset. Er sikkert en hel del brukere som føler at de blir tvunget til å bytte forum ettersom "deres" forum blir faset ut med tiden. Er det virkelig så vanskelig å kopiere over brukernes profiler over til en annen database? Begge foraene er jo bygget på samme grunnlag. Altså IPB. Jeg sier ikke at dere ikke gjør deres beste, men som sagt er det vel dette som svir mest for brukerne "der". Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sier bare hurra. Dette er noe jeg har ønsket siden gamer.no forumet ble opprettet, fikk mye motbør da jeg gikk inn for det, men heldigvis har administratorene her tatt til fornuft. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Da du foreslo dette var ikke Gamer en del av et større nettverk. Da handlet det kun om spill. Lenke til kommentar
amund_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er det virkelig så vanskelig å kopiere over brukernes profiler over til en annen database? Begge foraene er jo bygget på samme grunnlag. Det vil selvsagt svi litt for brukerne som må flytte over til det nye forumet, men jeg tror de vil se raskt at det er vel verdt det. Gamer-forumet har mye aktivitet og det er enormt mye kunnskap her. Angående sammenslåingen så er det selvsagt til stor hjelp at begge forumene er basert på IPB, men likevel byr sammenslåing på en del utfordringer. De to viktigste er at alle id-er (de tallene du ser i adresselinjen når du ser et brukernavn eller en forumtråd) overlappende, så det må kodes om. I tillegg vil det være et problem med alle brukernavn og epostadresser som finnes i begge databaser. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg hadde selvfølgelig ikke tenkt over alle bruker-id'ene og slikt. Det viser jo hvorfor jeg ikke er noe forumadmin. Uansett så blir det nok bra, for som du sier så er det mange aktive medlemmer her, og tallet øker hver dag. Har ingen tvil om at de "nye gamle" medlemmene enkelt vil finne ser til rette her. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Blir det eget Teknofil.no og Mobilen.no skinn på forumet her forresten? Dere kan vel kanskje bare flytte over skinnet dere allerede bruker der, med tanke på at begge forumene kjører IPB? Endret 15. april 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Da du foreslo dette var ikke Gamer en del av et større nettverk. Da handlet det kun om spill. Og folk som spiller skal ikke få lov til å diskutere andre ting? Tror ikke du kommer så langt med den mentaliteten. Lenke til kommentar
Breathe Fresh Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Har ikke noe problem med at Gamer.no utvider litt, men liker at fokus er på spill først og fremst. Vil ikke at dette skal bli et slags Klara Klok forum. Men så lenge det ikke er det dere sikter til, er jeg fornøyd . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg