Gå til innhold

Varm harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med harddisken min. Den blir ekstremt varm, særlig under spilling. Dette skaper igjen problemer for de andre komponentene mine. Er det mulig å få tak i gode kjølere, som ikke bråker for mye?

Selv om jeg har god lufting i kabinettet kommer temperaturen inni opp på godt over 40*C. Dette fører igjen til unødvendig viftestøy og varmt skjermkort.

Harddisken er av typen: Western Digital Caviar SE16 320GB

Endret av VIGGO123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve de her ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311513 150,- Bedre kjøling er den beste løsningen jeg kan komme på.

For bedre kjøling til skjermkortet er det litt verre. Har du et veldig bra kort kan det være greit å skifte til en bedre kjøler (lett å sette på), men det kommer fort på 7-800.- Litt meningsløst hvis du har ett kort til tusen lappen. Også kan man overklokke noe mer, men da blir det jo mye vifte støy i igjen.

Endret av Goo
Lenke til kommentar
Hvor varmt blir f.eks skjermkortet?

Mitt skjermkort ligger på 50*C uten load, 60*C på full load.

Du kan jo prøve de her ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=311513 150,- Bedre kjøling er den beste løsningen jeg kan komme på.

For bedre kjøling til skjermkortet er det litt verre. Har du et veldig bra kort kan det være greit å skifte til en bedre kjøler (lett å sette på), men det kommer fort på 7-800.- Litt meningsløst hvis du har ett kort til tusen lappen. Også kan man overklokke noe mer, men da blir det jo mye vifte støy i igjen.

Skjermkortet har jeg bytta vifta på allerede, men harddisken blir så varm at den kommer opp mot 75*C under kraftig spilling.

Takk, skal sjekke ut den på komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...