Gå til innhold

Verdt å oppgradere til DSi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest og hørt mye om DSi, og jeg må si at det virker som om det er mindre en spillkonsoll og mer en "vennegreie." Ta bilder med dårlig oppløsning og forvrenge musikk, som kun er mulig i én type fil er fryktelig dårlig for en ny versjon av DS-en. Det som trekker mest for meg er det innebygde nettet (selvom de fleste har tilgang til nett, på pc) og at skjermen er en anelse større. Det at levetiden er mindre er en dårlig ting though. Alle de nye greiene som jeg ikke kommer til å bruke, tar batterilevetiden. Ikke akseptabelt! Nintendo får ikke mine penger denne gangen. Hvis jeg skal ha en ny DS, faller nok valget på Lite, med tanke på at jeg ikke vil ha fjortizgreiene, men heller bedre levetid.

Lenke til kommentar

Ble litt fanget av hypen så var en god stund sugen på denne, men nå føler jeg at jeg klarer meg enda med min gamle DS. Batteritiden er jo en ganske viktig ting på en slik ting... Var litt snodig og overraskende å lese denne "anmeldelsen" her da, siden så mange andre har virket så overpositive. Men dere har jo rett ang de ekstra funksjonene^^

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Beklager at det tok litt tid.

Det går bra!

Noe spesielt du savner, som vi burde gått nærmere inn på?

Hadde vært spennende med en litt grundigere gjennomgang av nettleseren (som tross alt faktisk er utviklet i Norge?) og de andre tingene du finner i Shoppen. Hadde også vært flott med noen flere bilder, kanskje bilder av det nye grensesnittet (for de som ikke allerede har sett det..) og kanskje et eksempel på et bilde tatt av kameraet. Slik dere hadde i denne artikkelen. Ellers flott artikkel :-)

Lenke til kommentar
Ventet en stund på denne artikkelen. Kunne kanskje forventet meg en noe dypere gjennomgang, men men.

Beklager at det tok litt tid. Noe spesielt du savner, som vi burde gått nærmere inn på?

Nå har jeg lest såpass mye at jeg vet det meste som er om den nye DSi'en, men det er en god del flere ting som kunne blitt nevnt her for de som ikke vet så mye om den.

Av disse kunne dere for eksempel nevne...

-At DSi'en har fem valg for lysstyrke (DSL har fire)

-Nøyaktig hvorfor DSi's batteritid er dårligere, (rett og slett fordi batteriet er mindre enn DS Lite sitt)

-At man nå kan stille opp og ned lysstyrken mens man spiller

-At lastetidene er litt treigere på DSi'en enn DSL.

-Sist, men kanskje viktigst; at DSi'en er sone-begrenset (slik som DVD og BD). Altså at det ikke er noe vits i å importere en DSi fra Japan eller USA, om man skal kjøpe DSi-spesifikke spill i europa. Man kan dog fortsatt spille vanlige DS-spill fra en annen sone på DSi'en. Sone-begrensningen gjelder kun for DSi-spesifikk programvare og spill.

Generelt sett er det detaljene som mangler i denne artikkelen. Det hadde også vært fint med en del bilder, både av selve DSi'en (for å vise knappene og skjermen - gjerne sammenligned med en eldre DS) og de forskjellige programmene som følger med. Kanskje også et bilde tatt av kameraet?

Personlige meninger om konsollen hadde også vært fint, denne artikkelen minner mer om en liste med features som man lett finner overalt med et enkelt Google-søk.

Det som gjør Gamer.no så fint er jo tross alt - for meg og mange andre - hvor personlig dere gjør mange av artiklene. :)

EDIT: Til å være en forbedret versjon av DS'en, er det alt for lite som faktisk er forbedret med DSi, i forhold til de negative aspektene. Min personlige mening er at det ikke er verd å kjøpe en DSi om man allerede har DSL. I alle fall ikke om man stort sett bruker DS for spilling. DSi er dog et fint kjøp om man ikke har DS fra før av.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Liker ikke lyden av "dårligere batteri levetid". Dette er jo ganske essensielt på denne typen enheter!

Når det kommer til de to kameraene ser jeg overhode ikke poenget eller vitsen med disse? Hvert fall ikke TO?

Muligheten for å spille av musikk osv.. Greit nok, men de fleste har jo uansett en mobiltelefon eller annen enhet på seg som man benytter for dette bruket? DSi virker alt for begrenset til å kunne benyttes som musikkavspiller i utgangspunktet og du kan vell neppe spille av musikk mens du spiller?

Blir lagt til endel nytt, men alt virker for min del helt meningsløst, to kameraer jeg overhode ikke ser poenget med, det ene skal visstnok åpne for nye muligheter via egne DSi spill, greit nok vi får se hvordan det vil gå, men det andre da? Legger til ting som er fullstendig overfladisk som bare gjør enheten unødvendig dyrere?

Eneste positive jeg ser her er WPA / WPA2 støtte på det trådløse (dette burde gå an å fikse for DS Lite også!), også er det jo større skjermer.. Bortsett fra det ser jeg ingen større fordeler? Koster faktisk 700-900kr mer enn DS Lite (som du får til 1'100 - 1'200kr med andre ord en veldig stiv prosent-økning i prisen her!), og da får du attpåtil dårligere batteri levetid? Nei jeg er på ingen måte overbevist av dette, nå koster den jo faktisk mer enn en PlayStation Portable (PSP)?

Har ingen Nintendo DS selv og har lenge vurdert å skaffe meg en, men så har vi jo også PlayStation Portable som er aktuelt, ventet spent på denne nye DSi utgaven, men kan ikke si meg imponert, hvert fall ikke med denne prislappen som jeg håper vil synke, og det nokså fort!

Lenke til kommentar

Har hatt den en stund og det er ikke noe spesielt egentlig. Har også Lite og syntes det holder. Kameragreiene er gøy i 10 minutter, men det er jo slik at samme muligheter finnes på mobilen med bedre kamera. Menyene er bedre og flottere og butikken kan bli bra, men dette er ærlig talt ikke noe spesielt.

Jeg er redd at dette er et steg i feil retning for Nintendo. De skal liksom inn på PSP-areanen der maskinen er så mye mer enn en spillmaskin, og vi vet alle hvordan det gikk. Fokuset må alltid ligge på spill og der er Nintendo gode og derfor er DS så stor. PSP rotet med alt annet tull og det gikk åt skogen.

Jeg håper at Nintendo vil fortsette i dette sporet og ikke bruke så mye tid på dill dall til DSi. Jeg tenker da på alskens tilleggsprodukter som GPS osv. Bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...