Gå til innhold

Wii Motionplus‏ i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis en dårlig ting da. Da kan vel utviklere velge selv hvor sensitiv spillet de lager skal være til kontrollen.

 

Tror dette kan bli win sammen med f. eks red steel 2 split screen, håper bare at det ikke blir dyrt. Alle wiimotene og nunchuckene jeg har kjøpt for absurd høy pris burde gi meg dette gratis egentlig.

Lenke til kommentar

Skal vi se på handle lista for wii,

3 Wiimotes

3 Nun-chucks

4 Classic Kontroller

4 Game Cube Kontroller (som jeg måtte ha siden man ikke kunne bruke Classic kontroller på Game Cube spill, noe jeg fant ut etter å ha donert bort Game Cuben til søskenbarnet mitt)

1 Trådløs sensor bar

4 Oppladbare batteri (som har elendig varighet)

1 Charging Station (som er brukt en gang)

4 sett med Silicon skin i forskjellige farger.

3 Ratt utenom det man får med til Mario Kart

2 Sett med Sports utstyr (golf klubber, baseball osv osv...)

2 Skytere som jeg kan bruke til ett spill og som egentlig ikke gjør det noe bedre.

1 Sekk for å frakte Wii'en i (som røk under vekten av alle kontrollerene).

1 Bag for å frakte Wii'en i (som rommer wiimotes og nunchuck, men da er det fullt. Spill? Hvem trenger vel det... Classic eller GC kontrollere er visst ikke meningen at man skal ta med seg).

Og 11 spill (om jeg ikke teller med de mange ti-talls spillene fra Virtual Console) hvor 4 av de faktisk er verd å spille.

 

Og nå skal de selge meg enda mere dill dall, jaja, jeg kommer sikkert til å kjøpe det også. Håper de snart kommer med noen oppladbare batteri som varer litt lengre enn en time etter å ha blitt ladet i ett døgn. Og kanskje kan det ha en litt mer elegant løsning enn å plugge strømmen i midt på spaken, f.eks. bak slik at man slipper å dra av den j#¤%& silicon skin greia hver gang man vil lade spaken. Wiiritert....

Lenke til kommentar
Hvrfor er den lagd slik at den bare fungerer i noen spill? Kontrollerens mangel på presisjon er et genrelt problem.

 

AtW

Dette blir noe av det samme som minneutvidelsen til N64. Altså må spill være programmert til å ta den i bruk, ellers ingen resultat. Det sier seg jo egentlig selv. Motion Plus er en ekstra brikke.

 

Blir mye tilbehør til Wii, men jeg føler mye av det faktisk er verdt det. Har nå to ratt og pistoler selv. Og mye annet rart.

 

Grand Slam Tennis, Tiger Woods PGA Tour 10 og Virtual Tennis 2009 blir de første spillene som vil ta i bruk Motion Plus, da disse kommer i samme måned. Tror det var uken etter for de to første. Virtual Tennis 2009 er jeg ikke sikker på når det kommer til Europa. Muligens månedskiftet mai/juni.

Lenke til kommentar
Hvrfor er den lagd slik at den bare fungerer i noen spill? Kontrollerens mangel på presisjon er et genrelt problem.

 

AtW

Dette blir noe av det samme som minneutvidelsen til N64. Altså må spill være programmert til å ta den i bruk, ellers ingen resultat. Det sier seg jo egentlig selv. Motion Plus er en ekstra brikke.

 

Blir mye tilbehør til Wii, men jeg føler mye av det faktisk er verdt det. Har nå to ratt og pistoler selv. Og mye annet rart.

 

Grand Slam Tennis, Tiger Woods PGA Tour 10 og Virtual Tennis 2009 blir de første spillene som vil ta i bruk Motion Plus, da disse kommer i samme måned. Tror det var uken etter for de to første. Virtual Tennis 2009 er jeg ikke sikker på når det kommer til Europa. Muligens månedskiftet mai/juni.

 

Jeg synes ikke det sier seg selv, man må ikke omprogrammere spill for å støtte en mus med mer dpi feks, eller for å bruke en helt annen og bedre joystick.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så du forventer at et spill laget før et tilbehør er utviklet skal forstå at noe ukjent er tilkoblet kontrollen? Det er en ny brikke som inntil i fjor var ukjent. Dette kan ikke sammenlignes med en mus med høyere DPI. Motion Plus er en ekstra sensor som samarbeider med den nåværende for å øke nøyaktigheten og presisjonen.

Lenke til kommentar
Så du forventer at et spill laget før et tilbehør er utviklet skal forstå at noe ukjent er tilkoblet kontrollen? Det er en ny brikke som inntil i fjor var ukjent. Dette kan ikke sammenlignes med en mus med høyere DPI. Motion Plus er en ekstra sensor som samarbeider med den nåværende for å øke nøyaktigheten og presisjonen.

 

Hvorfor er det så utrolig å forvente? Og hvorfor er det ikke sammenliknbart med en mus med høyere dpi? EN nøyaktig og mer presis mus funker i alle spill, gamle som nye. Samme med en vanlig joystick som er mer nøyaktig og presis. De har vel formodentlig en standard for hvordan signaler skal sendes fra stikke til consoll, hvorfor må de endre på denne når man får økt presisjon? Isåfall virker det som et lite gjennomteknt system i mine øyne. Nå virker det jo som det er slik men at det sier seg selv kan jeg ikke skjønne. Med et godt system trenger ikke spillet å skjønne noe som helst om hvordan kontrolleren er. Et spill trenger ikke å vite noe om hvordan en mus ser ut og er bygd opp, den forholder seg til signalene som den får fra musa. Hvorfor er ikke dette tilfellet med wiimoten?

 

AtW

Lenke til kommentar

Fordi det vil bli enda flere signaler i fra de to brikkene enn det er med en. Litt vanskelig å lage en metafor for det, men kanskje noe i retning av 32 bit og 64 bit. Kontrollen er 32 bit og Motion Plus er 64 bit. Spill laget for kontrollen uten Motion Plus fungerer med begge, men bare spill laget for 64 bit (Motion Plus) kan bruke den ekstra "kraften".

 

Brikken på Wii-kontrollen er en ADXL330, mens Motion Plus bruker InvenSense IDG-600.

Lenke til kommentar
Fordi det vil bli enda flere signaler i fra de to brikkene enn det er med en. Litt vanskelig å lage en metafor for det, men kanskje noe i retning av 32 bit og 64 bit. Kontrollen er 32 bit og Motion Plus er 64 bit. Spill laget for kontrollen uten Motion Plus fungerer med begge, men bare spill laget for 64 bit (Motion Plus) kan bruke den ekstra "kraften".

 

Brikken på Wii-kontrollen er en ADXL330, mens Motion Plus bruker InvenSense IDG-600.

 

Isåfall mener jeg de kunne ha hatt et litt mer gjennomtenkt system. Problemet med wii-moten er ikke oppdateringsfrekvens som sådan, men mangel på presisjon. Nå kjenner jeg ikke de tekniske detaljene til wii-moten konkret, men man burde kunne lage et system der moten melder sin posisjon inn til konsollen, som deretter behandler signalet. At de har vlagt å gjøre det på denne måten gjør et potensielt nyttig system vesentlig mindre nyttig i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vel, så enkelt er det ikke. Den på kontrollen gir en posisjon og den andre brikken en annen. Og om spill ikke er skrevet for å tolke de to signalene er det helt umulig å få det til, uansett hvor gjennomtenkt systemet i utgangspunktet er/var.

 

Nei, det er ikke umulig å få til som systemet var gjennomtenkt. Av samme grunn som en mus med to sensorer fungerer fint på gamle spill, og gamle maskiner. Et gjennomtenkt system lar forskjellige typer kontrollere sende de riktige instruksene, og prøver å komme seg vekk fra konstruksjonsmessige begrensinger. Når det kom joysticks med aksellerometer så ble de støttet av alle gamle spill på PC. Det er godt mulig nintendo har malt seg pp i et hjørne pga lite gjennomtenkt design, og at det er sånn det må bli i praksis dog.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...