enden Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Så desktoppen til en fyr en gang, og han hadde shut down knappen plasssert på midten. Kunne tenke meg å gjøre det samme med hibernate knappen (til nød shut down hvis hibernate ikke går an). Noen som vet hvordan jeg får dette til? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Slik lager du shut down knappen, hibernate er sikkert litt annerledes.. You can create an icon on your desktop that will automatically shut down your computer. Simply right-click the desktop, choose New, then Shortcut. In the Command Line field, type "c:winntsystem32rundll32.exe user.exe,exitwindows" without the quotes. Click Next, then type a name (for instance, "Shutdown"). Click Finish to complete the process and create the icon. Now all you need to do is double-click it and your system will begin the shutdown process. Men hvilken versjon av Windows kjører du? Fant noe annet, men det er vel ikke helt det du lurer på.. Here's a quickie keyboard shortcut for those of you who like to put Windows XP into hibernation instead of the standard shutdown. Select Start | Turn Off Computer. While in the Shut Down box, hold down the Shift key and hit the H key. The computer will instantly hibernate. Remember that Hibernate is useful because it saves the status of your Windows XP session (all the programs and documents you have open) to the hard drive, so it can automatically restore it the next time you power up. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Windows XP lar oss ikke bruke user.exe ser det ut for. Det der funker isåfall kun i Win2000 (winxp har ikke WinNT som windows-directory). "The application or DLL c:windowssystem32user.exe is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette" Og ja, jeg skrev c:windowssystem32rundll32.exe user.exe,exitwindows Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 glemte å skrive at det var xp pro.. og ja, jeg vil helst slippe å gå om startmenyen. Maskinen har pleid å stå på 24/7, men nå skal jeg begynne å spare strøm Derfor må jeg har en skinnende fin knapp på skrivebordet som sier at maskinen ska skrues av! Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Det er relativt relevant at du tar med slik informasjon i første innlegget ditt, så hadde jeg sluppet å google sånn Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 sorry, skrev det litt sånn på farten :oops: Lenke til kommentar
Legion Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 lag en snarvei på desktopen med følgende: shutdown.exe -f -s -t 00 btw, noen trenger seg et googlekurs, er ikke vanskelig å skrive 'shutdown windows XP from desktop' ...er det det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 nå søkte jeg etter hibernate, men ellers er alt helt greit. Er faktisk såpass flink til å søke at jeg har min egen google toolbar i IE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå