Gå til innhold

X360 vs PS3 vs Wii


Anbefalte innlegg

Statistikk lyver ikke, men kan fremstilles på forskjellige måte, som igjen kan gi positive eller negative utslag på oppfattelsen til mottakeren. Dette hadde v om i mattetimene på ungdomskolen. Hvor viktig det er med de riktige visuelle grafene når en skal vise frem statistikk for å få det så nøytralt som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh noes...

Salgstall kunne brydd den plassen dere vet

Jeg har alle maskinene og stortrives med alle!!

 

Men framover for min del blir det kun 3-5 spill til 360 eller kansje mindre da det er bare Alan Wake jeg har lyst på og det spillet er bare til 360/Pc, PS3 fra 5-8 og veldig mangen av dem er helt rene PS3 spill som jeg vet ikke kan slå feil og 3-6 Nintendo Wii spill :)

Ser hvem som har mest å by for min del..

 

Men folk bruker alltid salgstall for å beskytte sin hellige gral om det er 360/PS3/Wii, noe som er helt på jorde. Er ikke salgstall jeg skal basere mine konsollkjøp det er det spillene sitt ansvar :)

 

Ta for eks signaturen min, dere ser noen spill jeg har tatt grønn og svart farge i skriften og det betyr jeg er usikker på hvilken versjon jeg skal kjøpe, mens dem med en farge er bestemt hvilken maskin jeg velger det til. Der viser det klart å tydelig iløpet av disse årene har PS3 mest eksklusive spill og for eks Tekken 6 og FF13 ville jeg aldri spilt på en 360

 

Det var 360en sin feil at FF13 ble utsatt, Japan får allerede FF13 til jul bare til PS3 og ingen versjon av FF13 skal komme til 360 i Japan, er vel fordi 360 ikke selger noe spess i Japan, mens vi her må vente fordi 360 må testet og testet, optimalisere osv... Og da blir det ikke noe FF13 her før julen 2010..

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er litt frustrert over Microsoft nå. Først får de FF13, Tekken 6 så MGS (sikkert flere eksklusive ps3 titler også). Så får ikke vi en drit fra dem. PS burde ihvertfall få Fable 2 og Gears of War 2. Vi gir ikke bort PS "stolthet" så enkelt. Bortskjemte drittunger!

Lenke til kommentar
Er litt frustrert over Microsoft nå. Først får de FF13, Tekken 6 så MGS (sikkert flere eksklusive ps3 titler også). Så får ikke vi en drit fra dem. PS burde ihvertfall få Fable 2 og Gears of War 2. Vi gir ikke bort PS "stolthet" så enkelt. Bortskjemte drittunger!

Du burde heller være frustrert over Sony som ikke klarte å holde på ekslusivene sine;D

Lenke til kommentar
Er litt frustrert over Microsoft nå.

Når du ikke har værre ting å være frustrert over, så skjønner jeg hvorfor det sies at Norge er verdens beste land å bo i ^_^

 

Og som teletubbikid sier, så er det Sonys feil at de ikke klarer å holde på eksklusivitetene sine.

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Som Bebeluv påpekte i sitt innlegg så bruker jeg mest PS3 da jeg sitter også med alle maskinene

Grunner er at Sony sine eksklusive klarer å holde meg lengre i sjakk en det som finnes på dem 2 andre konsollene.

 

For all del 360 og Wii er konge, men dem 2 mangler det lille ekstra... Killzone 2, MGS IV og Little Big Planet er spill som enda jeg spiller daglig. Dem mener jeg er ingen som kan måle seg mot, jo kansje Super Mario Galaxy til Wii :)

 

Men jeg kjøper ikke en konsoll for Live delen, Blu-Ray spiller eller en Wii-mote, jeg kjøper konsoller utifra spillene som kommer til diverse maskiner...

Endret av Toman
Lenke til kommentar
Men det vil jo selvfølgelig ikke være en konstant strøm av både gode og dårlige spill. Og med det faktum at det vil alltid komme flere dårlige spill enn gode så vil prosentandelen gode spill bli lavere og lavere for hvert år som går. Og dermed er vi tilbake til originalpoenget mitt: Tid = Lavere prosent.

 

Hvis det gjennomsnittlig kommer ut 30 % gode spill i året vil andelen etter 10 år være på 30 %.

 

Dessuten, hvis det kommer flere og flere drittspill vil kravene minke. I et hav av dritt vil selv et middelmådig alternativ se bra ut. Anmeldelser og preferanser er tross alt subjektive og relative (altså sett i forhold til noe annet).

 

Lalland: Jeg ser ditt poeng med at kvaliteten synker når brukerbasen økes, men er det noe automatikk i dette? Min erfaring er at dette stemmer med Wii, men ikke med PS1/2.

Lenke til kommentar

Nå er vel godt over 90% av PS1/2's titler det de med litt innsikt i spillmediet vil kunne kalle dårlige spill. Sjansen for å gå i pluss, selv med elendig programvare, er mye større etterhvert som brukerbasen øker. Ved lanseringen av en ny plattform og månedene i etterkant helt frem til den er blitt etablert som "stueren" er det for det meste dedikerte spillere som spiller, og de vet hva de skal unngå. Når familiefaren kjøper en konsoll til minstemann på 4 eller datteren på 8 kommer det en helt ny målgruppe for utviklere å treffe. Dette er en målgruppe med meget lavere standard enn dem som har spilt i noen år, og spiser opp det meste som det kommer, enten det er basert på et kjent merkenavn (enten en leke, film, eller lignende) eller har blitt lagd med en mediestorm av få (Pokémon?) i bakgrunnen. Utviklere vil i det tilfelle sende spill ut idet de er spillbare helt igjennom og vil gjerne med èn gang sette igang med oppfølgeren som kommer året etter. Eller ikke, bassert på salgstall. Need for Speed er et godt eksempel.

Lenke til kommentar

Med far for å bli eid, så må jeg spørre du har noen dokumentasjon på at 90 % av alle PS1/2 spill er dårlige.

 

En annen ting er at utviklere blir mer kjent med konsollen over tid og dette vil føre til bedre resultat. Pokemon pleier da å få gode kritikker? Need for speed er et eksempel på det du sier, men Final Fantasy. Mass Effect, Halo, MGS er vel eksempelet på det motsatte.

Lenke til kommentar

Har ikke noen statistikk, tall eller lignende til å støtte oppunder, men blant alle disse titlene er nok en ganske overlegen brorpart lavbudjsetts "melke"titler. Slik er det forøvrig blant alle konsoller. Såklart til og med "drittspill" ved slutten av en konsolls levealder vil være mer innholdsrike enn de ved starten, men det er naturlig progresjon. Pokémon-spillene er gode spill, men med en enorm markedsføringskampanje akkompagnert av et (?) i uttalelsen min føler jeg det ikke trenger videre begrunnelse. Spillene du nevner på slutten der er såklart kvalitetsspill som viser hva spillmediet er voksent nok til å formidle, men de er i en minoritet. Hadde alle spill vært så gode hadde det vært mer et luksusproblem enn det å finne nålen i høystaken (finne diamanter i gullgruven).

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Alle må huske en ting her nå, meninger til en person er ikke alle andres meninger. Det Laland her mener trenger ikke å være andres meninger så er derfor ingen vits i å be om dokumentasjon rundt det at 90% er dritt spill, selv vil jeg si 70%. For dette er basert på person fra person syntes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, imponerende hvor ensporet enkelte folk kan være. Skjønner ikke at folk ikke ser fordelene og styrkene til de enkelte konsollene, og da selv om man ikke eier den selv.

 

Har selv X360 og PS3, og liker begge maskinene veldig godt. Så langt så yter de relativt likt med tanke på grafikk, ingen enkeltspill på den ene maskinen har virkelig overgått noe på den andre maskinen.

Lenke til kommentar

Utrolig nok som det var, så holdt denne tråden seg saklig helt frem til forrige side. Stenger den midlertidig for opprydning; alle som fortsetter med å by opp til flamewar og usakligheter i etterkant vil få kjenne konsekvensene.

 

Edit: Tråden er ryddet opp i fra første utelukkende troll-innlegg. Hold dere saklige og ikke bedriv hobbymoderering - rapporter istedet. Åpner tråden, men den kan stenges like fort som den kan åpnes.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Som flere har vært inne på tidligere her, sier ikke artikkelen stort. Hva om en av konsollene har mange gode spill, men i en sjanger jeg ikke liker? Personlig er det slik for meg for flere av konsollene. Jeg eier både ps3, 360, wii, psp, ds og pc.

 

Jeg er ingen fps fan, og dermed er mange gode 360 / Ps3 spill som jeg ikke hopper helt i taket for. Til Wii spiller jeg aller helst spill som er godt laget og tilrettelagt wii motion sensing. Jeg har unntak da, som Little King Story. Mario spill hopper jeg heller ikke automatisk i taket av. Så det er også en del wii spill som faller bort fra mine personlige "må ha" lister.

 

Jeg må innrømme at jeg spiller PSP aller mest. Den kan jeg spille på buss eller tog, og det passer meg utmerket. I tillegg kjøpte jeg den først rundt den tiden crisis core kom ut, og jeg har da plutselig hatt tilgang til et stort utvalg av knallgode (og billige) titler siden som jeg ignorerte helt før jeg selv eide maskinen.

 

Men iogmed at psp / ds ikke blir mye nevnt i de fleste spillartikler, sier nok noe om at de fleste liker spillene best på storskjerm.

Endret av Tailzo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...