Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jojo, men tenkte på en "åpen slette"... Bakgatene, der står du i hvertfall i en av kampene helt omringet, da funker det ikke å gjemme seg (du kan sikkert løpe rundt det ene hjørnet, men gidda ikke å teste selv, hadde aldri problemer de encounterne). Tror det er denne han har kommet til? Om ikke er jo slageren å trappe chokepoint for så å stille seg rundt hjørnet som du beskriver.

 

Det finnes punkter hvor du kan gjemme deg på hvert eneste kart jeg måtte bruke taktikk på iallfall, det er ikke alltid at gjømmestedet er like opplagt eller stort, ofte kan det vare så lite at du vil ha problemer med å få plass til hele gruppa di der. Sjekk ut steder bak vogner og lignende også. Taktikken min er sterkt forenklet, men den blir ganske nødvendig iallefall på høyere vanskelighetsgrader.

 

Ein passe kraftig magiker med fireball eller noko anna moro gjer den taktikken der hakket mindre effektiv. Den funker nok framleis med litt tilpassing, men så rett fram som på illustrasjonen er det vel ikkje alltid.

Antar at du mener at fienden er en magiker, isåfall så er det ikke nødvendigvis ett problem. Kikk ut og "pull" gruppen samtidig som du CC'er mage® med f.eks Force Field eller Crushing Prison. Deretter vent på at fiendene hoper seg opp og følg taktikken min, når magen er fri igjen vil han i 99% av tilfellene løpe rundt hjørnet for å få øyekontakt med gruppen din (Aldri vært vitne til at AI'en er smart nok til å fyre av en Fireball uten at de har øyekontakt med ett gruppemedlem) og du kan deretter slå han overende og kontrollere han mens du nuker han dit hvor pepperen gror. Noen AoE spells slik som Blizzard kan aktiveres på andre siden av en vegg, men det er ekstremt sjeldent at magikere bruker dette, virker som det er skriptet. Hvis det skjer kan man trekke seg enda lenger tilbake.

Lenke til kommentar

Syns du Brecilien Forest var vanskeligere enn Circle Tower?

 

Hmm, tja mulig du har rett i det egentlig :)

 

 

Circle Tower har sine steder hvor det krever litt, men er for det meste en stor gåte.

 

Brecilien Forest har mer og vanskeligere fiender, skulle litt ekstra til for å komme forbi noen av dem. Kan jo ha litt å si med pathen man tok, den ene er kanskje vanskeligere enn den andre?

 

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Lett til vanskelig: Redcliffe - Circle Tower - Brecilien Forest - Orzammar

 

Enig i den, med CT og BF på en delt annenplass. Redcliffe har en vanskelig del i starten før man kommer inn i slottet, men ellers så er det rimelig plankekjøring.

 

Syns du Brecilien Forest var vanskeligere enn Circle Tower?

 

Hmm, tja mulig du har rett i det egentlig :)

 

 

Circle Tower har sine steder hvor det krever litt, men er for det meste en stor gåte.

 

Brecilien Forest har mer og vanskeligere fiender, skulle litt ekstra til for å komme forbi noen av dem. Kan jo ha litt å si med pathen man tok, den ene er kanskje vanskeligere enn den andre?

 

 

 

Antar at han rater BF høyere pga noen av revenant kampene, Circle Tower var vanskelig til tider, men mest pga at jeg ikke kadde mange CC spells på det tidspunktet ;)

 

Lenke til kommentar

 

Antar at han rater BF høyere pga noen av revenant kampene, Circle Tower var vanskelig til tider, men mest pga at jeg ikke kadde mange CC spells på det tidspunktet ;)

 

 

 

 

Var det jeg også tenkte, at det finnes noen vanskelige mobs i BF, flere av dem faktisk, enn det er i Circle Tower. Circle Tower hadde kanskje flest mobs, men de var som oftest lette og drepe. Jeg mener at den var litt værre pga. alle gåtene som innehold mobs som til tider kunne være veldig vanskelig å håndtere, og en god del av de også.

 

 

Lenke til kommentar

Lett til vanskelig: Redcliffe - Circle Tower - Brecilien Forest - Orzammar

 

Jeg gjorde det slik: Urn of sacred ashes, Redcliffe, Brecilien Forest - Orzammar - Circle Tower, men jeg skulle ønske jeg gjorde orzammar til slutt. Fikk nesten ikke til

Broodmother

. For meg var hun den vanskligste bossen på hele spillet..

 

Andre gangen gjorde jeg: Redcliffe - Urn of sacred ashes - Brecelien Forest - Circle Tower - Orzammar. Det passa perfekt. Siste bossen på circle er vanskeligere enn siste på Brecilien..

Lenke til kommentar

Strengt tatt var det mer til irritasjon da en karakter raskt kunne dø av en uheldig overwhelm, men Circle Tower hadde jeg ingen problemer med i det hele tatt så.

Var av den oppfatning at du ikke kunne gjøre Urn of Sacred Ashes før Redcliffe, men nå har jeg aldri prøvd å gå rett til Denerim etter å ha hørt om Urn i Lothering heller.

 

Uldred blir svært lett bare du bruker Litany of Adralla.

Endret av Joakim Crichton
Lenke til kommentar

Tok Redcliffe selv, slet veldig. Så tok jeg circle tower, forrest så orzammar. Hadde mest problemer med Redcliffe pga en viss stygg Revenant :p

 

Alt i alt vil jeg anbefale å reise til magene først, om man greier det, pga stat bonusene man kan få mens man er der. Det kan virkelig hjelpe, samt spare poeng for f.eks. cunning som mange kun bruker for å rekke krav til evner.

 

Spiller nå som rogue på hard, elsker det så langt. Går dualweild med assassin/duelist tenker jeg. Er litt usikker på om...husker ikke navnet men det umuligjorde backstab og vanlige critical strikes, er verdt det, men i dueller kan det hende jeg får bruk for de.

 

Gruppeoppsett tenkte jeg skulle være meg, shale, morrigan, og enten sten, ogheren eller en viss kriger som jeg ikke vil spoile navnet på for de som ikke har greid spillet :p

Noen som har inspill eller tips? =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...