Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var jeg kommet meg til Brecilien Forest. Besøket mitt i "The Fade" ble preget av irritasjon da filteret kverket øynene mine til de grader, men det var moro :)

 

Fant forøvrig ut at jeg skulle drepe Flemeth når jeg var ferdig der, så nå er Morrigan fornøyd, i tillegg til at jeg tok et oppgjør med fortiden til Leliana.

 

 

Alistar som tank, bikkja som damage-dealer, wynne som healer, og meg selv som damage-mage nå. Fungerer mye bedre enn den forrige sammensetningen min. ;)

 

Edit: La til spoiler-tag.

Endret av Såpestykke
Lenke til kommentar

Om du tenker på Brecilien Forest, har jeg igrunnen bare kommet dit, så jeg kan ikke si så mye om det. Må uansett si at Mage Tower var noe av det bedre jeg har sett til nå.

 

Gleder meg til å prøve meg hos Dvergene også, da jeg har hørt at man får oppleve litt av politikken deres og slikt. :D

 

Sjekket nettopp antall timer jeg har spilt. Har visst rundet 35 timer allerede :huh:

Endret av Såpestykke
Lenke til kommentar

Spiller gjennom som mage på nightmare nå. Er lvl 13.5 ca, og skal starte på hovedquestene med å samle allierte. Gjort stort sett det meste av småquests først.

 

Diskusjoner med Shale, Morrigan og Leliana i gruppa er geniale, ler så det holder av dem.

 

Er det noen som har noen anbefalinger om karakterer som bør tas med på spesifikke steder?

 

 

Har tenkt som følger:

- Shale og Oghren i deep roads

- Alistair i Redcliffe

- Ikke wynne i urn of sacred ashes (skal være ond ... eneste spec jeg ikke har unlocka)

- Spiller vel ingen stor rolle med hverken varulvene eller tower (men må ha med wynne selvfølgelig der).

 

 

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar

Level 13 før hovedquestene? Det er en veldig god start vil nå jeg si, så tror det skal gå greit det der :)

 

De har alle sammen noe å si, som enten gjør at man sitter igjen sjokkert/forundrende eller i latteranfall. Synes noen av dialogene Dragon Age har er geniale.

 

Er runde to for min del, men jeg spilte også tre karakterer opp til lvl 10-13 først, og gjorde en del quests, så første gang jeg rundet det var det bare deep roads & urn som var nytt for meg + slutten selvfølgelig.

 

Har det med å restarte og ta meg goooood tid på spill som dette :)

 

Så nå vet jeg jo hvordan ting trigges - og hvilke quests som kan gjøres før man går i gang og samler allierte. Hovedpoenget er egentlig å ikke stikke til redcliffe, mage tower eller deep roads for tidlig sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Questene blir jo ikke mulig å ta etter du er ferdig med mainquesta der, som er en av de tingene som jeg ikke liker med dette spillet.

 

Så, som du sier, det er viktig å ta seg god tid å finne en vei å gå, slik at du kan få tatt alle questene på riktig måte uten å forlate en plass og aldri kunne dra tilbake dit.

Lenke til kommentar

Må si ting har blitt litt lettere nå som jeg har fått Wynne, pluss at jeg gav en healing spell til Morrigan. Jeg er selv Warrior (tank).

 

Vet ikke helt hva jeg vil med hun Rogue dama. Damage er så der. Men hun er jo kjekk å ha til å åpne kister og slikt. Hun har nå 3 (av 4) i lockpicking(?), men det er en del som hun ikke kan åpne for det.

Lenke til kommentar

Er rogue selv nå ,har selvfølgelig lockpick lignende skillen på fullt og enig over her, finner lite nyttig i kister, bare ting som kan selges og gjøres om til sovereigns(gull) som man egentlig ikke trenger. Labber rundt med 300 av dem nå på lvl 17, har begynt på orzammar delen nettopp på min andre gjennomspilling. Men det er god xp av og kunne åpne alle kistene da, 4 kister kan være 200 xp på kort tid, ufattelig kjekt syns nå jeg. Så Leliana er nyttig sånn sett og ranged dmg er decent. Arrow of slaying ftw!:)

Lenke til kommentar

Liker du RPG-spill bedre en Skytterspill så vil jeg helt klart anbefale dette :)

 

Lang historie hvor du kan ta egne valg som forandrer historien, og du kan lage din helt egen karakter ved flere muligheter i en veldig bra character-creator, du har flere klasser å raser å velge mellom, massevis av spennende, morsomme og ikke minst overaskene quests, flotte steder og karakterer.

 

Her er det helt klart mye godt for pengene :)

Lenke til kommentar

Viss jeg skal gjør det innbytte, hvilken konsollversjon skal jeg gå for? Har ikke en sterk nok pc til å Dragon Age på very low engang

 

Har sett flere rapporter det er PS3 versjonen som er den du bør velge, ja PS3 versjonen har litt dårligere framerate men finere animasjoner, higher texture-resolution, color saturation osv

 

Skal bli ferdig med MW2 før jeg bytter til Dragon Age Origins!! :)

Lenke til kommentar

Bruker PS selv, så det kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Har ingen av konsollene selv, men hører at de fleste går for PS3 nå om dagen. Hvorfor vet jeg ikke.

 

 

Hvis du har mulighet til å spille ferdig CoD:MW2 vil jeg anbefale deg til å gjøre det, det er jo et av de beste skytespillene gjennom tidende hvis jeg forstår rett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...