Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Bosser må vel bare nukes, mens eventuelle mobs holdes i sjakk, hvilken andre måter har man?

Bør vel prøve å få tak i best mulig gear med mye stamina, og deretter få tak i Arcane Warrior kjapt som f... hvis ikke ser jeg ikke hvordan man skal klare å soloe hele greia.

 

Greit at mages har mye spells som hindrer mobsa, men med tanke på antall mobs, ingen utveier eller kroker, cooldowns på spells osv. så blir det nok en god del nervepirrende kamper. Men et spill er ikke bra før man kjenner hjertet pumpe som gal av adrenalin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan spille igjennom som mage på nightmare solo uten equipment. Inget problem. Rogues vil uansett ha store problemer mot mer enn 1 mage, da den andre kjapt kan bruke cone of cold, paralyze eller enda verre, Crushing Prison+Curse of Mortality. Mages kan ta de fleste andre magibrukere på 1 slag med Mana Clash. Gjorde 770 skade på Arcane Horror i Brecilien Forest :p

Den perlen av en spell har jeg komplett ignorert. Satser på å skaffe den etter skolen idag :D

 

Må forresten poengtere at kombinasjonen cone of cold og crushing prison i mange tilfeller er instant kill / eller tar 3/4 av livet på offeret ditt. Utrolig artig å drepe Ogres slik B)

Lenke til kommentar

Om dette har vært tatt opp mange ganger før i tråden, så beklager jeg, men er livredd for spoilers! :p

 

Har etterhvert begynt å slite veldig med kamper. Er på lvl 6-7 og kjører 2x warrior, rogue og mage.

 

Her har det stoppa opp for meg nå:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Har blitt angrepet av en fyr i ei bakgate i hovedstaden, som ikke likte grey wardens. hehe

 

å har ikke sjangs til å klare disse 4. Prøver å "Tanke" med warrior'ene mens jeg fokuserer skade på en og en fiende. Healer med magen, og de få potion'ene jeg har, men det blir ikke nok healing, eller skade. Får ned en fiende om jeg er heldig.

 

Tallents og skills har blitt plassert etter sunn-fornuft så sikkert ikke optimalt, men tror heller ikke det skal være helt på jordet. Gear er tier 3-5 ish på alle.

 

Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar

Er det bueskyttere med? Da er det viktig å komme i nærkamp med dem raskt, dra med deg de andre mobsa til bueskytterne om nødvendig, ihvertfall det jeg har gjort og det har funka.

 

Funker nok sikkert det også, men jeg anbefaler det stikk motsatte, nesten hver eneste kamp jeg kom over i spillet hadde ett sted på kartet hvor man kunne gjømme gruppen sin og tvinge fienden til å komme til deg istedet. Man får flere fordeler ved at man får samlet opp store grupper slik at man kan bruke AoE skade eller AoE CC på dem istedenfor å løpe lange avstander fra fiende til fiende slik man må når man tar bueskyttere på den måten du beskriver.

 

Feiende flott illustrasjon:

23363510.jpg

 

Kule Ku: Hemmeligheten ligger i å sette motstanderen ut av spill, pass på å bruke spells slik som Force Field og lignende til å sett fienden ut av spill. Spells slik som Cone of Cold kan også brukes med godt hell, frys 2-3 av fiendene og bruk deretter warrior eller rogue evner som har høy eller 100% crit sjanse (Mighty Blow, Critical Strike, Overpower etc) til å knuse fiendene med ett angrep når de er fryst.

Lenke til kommentar

Det var først senere i spillet jeg fant ut hvor genial H knappen faktisk er. Brukte den jo av og til i begynnelsen, men senere brukte jeg den konstant med Leliana og Wynne i gruppen slik at de kunne stå trygt tilbake å skyte fiender på avstand.

Til slutt gikk hver kamp slike:

1) Få alle til å stå ved en døråpning, et hjørne eller lignende.

2) Trykk H.

3) Løp som en gærning inn med hovedkarakteren (mage).

4) Force field og Crushing prison på de to farligste fiendene.

5) Fireball eller lignende på bueskyttere.

6) Cone of Cold på de som nærmer seg de resten av gruppa.

7) La det stå til.

 

Var veldig effektivt så lenge jeg ikke gjorde noe feil og lot magikeren min bli omringet.

Det var dog noen kamper hvor jeg vant på ren flaks. F.eks mot

slavehandleren i Alienage med Devra i tillegg hvor han kastet Blizzard som frøs alle i min gruppe, men også hans egne allierte. Jeg brukte group heal som en gal, men fiendene var ikke like heldige. Drepte de få fiendene som ikke var frosset og til slutt var det bare han igjen og kampen var bortimot over.

 

 

Edit: Spilte forresten gjennom på normal. Kan sikkert spille gjennom på hard, men jeg spiller mer for historien enn kampene. Er ikke så morsomt å reloade at det gjør noe. :p

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Syns det var nok forskjellige monstre, selv om ett par ekstra ikke hadde skadet. Mangelen på mangfold merker jeg derimot mer i personene man kan få med på laget. Det er mange krigere, men få roguer og magikere. Personlighetene er gode de, men som nevnt, flere magikere og roguer hadde vært fint. Det er vel rundt 6 krigere og 2 mages og 2 roguer i spillet...litt i overkant :p

Lenke til kommentar

Med tanke på alle de forskjellige historiene, og de alle valgene man kan ta, så trengs det jo mye planlegging av hvordan dette skal fungere.

Er jo bare å tenke på at alle hovedkarakterene skal gjerne ha sin egen stemme, og alle disse skal kunne si forskjellige ting iforhold til de valgene du skal ta. Historien skal fungere til punkt og prikke, og skal jo selvfølgelig være så god at spilleren blir oppslukt av det.

 

Så kommer gameplayet, hvordan ting fungerer, karakteren man spiller selv osv.

 

Kan nevne ting på ting, det er så mye at det er helt ekstremt at de faktisk kommer til et slikt bra resultat på så kort tid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...