Gå til innhold

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg fokuserar på kva som må dø, tenker eg sånn:

1. Mages

2. Adds

3. Gul

4. Oransje

Men viss den eliten eller bossen er noko heilt spesielt (t.d. Revenants) må dei tas ut først. Mages som er gul eller oransje må i alle fall tas ut først.

Enig i rekkefølgen din. Uenig i at det er unntak overhodet. Syntes det alltid er best å ta ut adds først, og da mages først, og lavest level deretter.

Kan ikke huske en fight overhodet i spillet hvor det var en fordel å vente med adds - med mindre det er en cutscene umiddelbart etter å ha drept bossen (men i de tilfellene mister du normalt xp ved å ikke drepe adds før cutscene).

Joda, du kan alltids tene på det, men drakar, golems, revenants vil slakte deg viss du lar dei vere i live, så enten må du halde dei fryst ned med Cone of Cold eller noko, eller ta dei ut først. Det er i alle fall sånn eg har opplevd det.

Edit: Ein liten spoiler angaånde Mage-questet.

I Mage-questet, kan du dra inn i The Fade når du speler som dverg? For dvergar kan jo eigentleg ikkje komme inn i The Fade, og kan derfor ikkje bli magikarar, så kva skjer viss du er dverg under Mage-questet?

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Dverger er utsatt for lyrium som er et magisk stoff hele tiden som gjør at de har blitt svært immune mot magi, dette gjør at de ikke kan bruke magi selv tåler ekstremt mye av det og det skal mye til for at de kan komme inn i fade, de kommer ikke inn ditt når de drømmer som andre raser.

Lenke til kommentar

Joda, du kan alltids tene på det, men drakar, golems, revenants vil slakte deg viss du lar dei vere i live, så enten må du halde dei fryst ned med Cone of Cold eller noko, eller ta dei ut først. Det er i alle fall sånn eg har opplevd det.

Ah, ja jeg har alltid forsøkt å fryse dem mens jeg dreper adds.

Lenke til kommentar

Ah okei, godt å vite :)

Blir vel å få en god del interesanne mods og lignende, men jeg vil tro modsa blir ganske redusert enn de man f.eks fikk i TES pga. hvordan spillet er laget.

Med det mener jeg at etter hoveddelen er jo bare DLCene mulig å gjøre, og ikke besøke de gamlene plassene.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg har ikke spilt lenge med Arcane Warrior nå, men jeg må si at det er kjedelig.

Førsteintrykket er "Wow, dette er fett" pga. du har mage i heavy armor (awesome), men det er en del ting som gjør det kjedelig.

Mitt største problem er at det å spille Arcane warrior stort sett går i auto-attack. Man må ha minst tre sustainables oppe samtidig, og siden du ikke har så mange poeng til overs for å putte i willpower får du lite mana til å kaste spells (noen spells får du kasta, men siden du må sheate sverdet for å kaste spells er det ikke like effektivt).

Du må jo putte poeng i constitution, masse i magic for å bruke armor (38 for det meste av god armor), du må ha en del willpower og du må ha dexterity for å treffe med våpenene.

Nå er jeg så dum at jeg solgte tinga mine (magic itemsene) når jeg ble arcane warrior, så jeg må gå med noobeting hvis jeg skal specce tilbake :(

Endret av Error
Lenke til kommentar

Verdt å gjøre litt research på forhånd om man vil spille Arcane Warrior, ellers kan man gå på en real smell om man velger f.eks strength.

Combat Magic:

While this mode is active, the arcane warrior channels magic inward, trading increased fatigue for an attack bonus and the ability to use spellpower to determine combat damage. Aura of Might and Fade Shroud improve the effects. Additionally, regardless of whether the mode is active, an arcane warrior who has learned this spell may use the magic attribute to satisfy the strength requirement to equip higher-level weapons or armor.

Står noen nyttige tips her på Wikien for nybegynnere, blant annet hvordan man kan unngå at figuren din må legge vegg våpenet for å kaste spells. Krever litt ekstra micro-management men:

http://dragonage.wikia.com/wiki/Arcane_Warrior

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...