Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drepte dragen utenfor Urn of Andraste templet, å da sa han at det var nok til dragonscale-armor. På turen dit drepte jeg en del drakes som ga nok til drakescale også.

 

Eller tar jeg feil? Er det slik at man trenger 1 dragonscale til ett sett med armor?

 

Dragonscale er for dragonscale, og drakescale er for drakescale. Lag drakescale først, og gi ham 10 gull for det første settet, og ingenting for det andre. Deretter får du ham til å lage Dragonscale.

Lenke til kommentar

Dragonscale er for dragonscale, og drakescale er for drakescale. Lag drakescale først, og gi ham 10 gull for det første settet, og ingenting for det andre. Deretter får du ham til å lage Dragonscale.

 

Hmm, har allerede trykt no greier, husker ikke hva det var jeg fikk :)

 

PCen er atm på reperasjon, så har ikke noe mulighet til å sjekke heller :D

Lenke til kommentar

Huff, har rotet meg opp i et sted som er veldig vanskelig. Kommer meg ikke videre. Skulle snudd for lenge siden, men ville bare gå litt til og litt til siden jeg var kommet så langt inn og nå sitter jeg fast. Er så mange soldater og magikere der og folkene mine løper rundt som hodeløse høns enda jeg har satt dem til å ikke angripe det første de ser. Jaja, får prøve videre imorgen, orker ikke mer nå.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke skaffet meg Dragon Age enda, men tenkte jeg skulle kjøpe det om ikke så lenge. Så jeg har noen spørsmål.

 

1. Kan man være Tank hvis man er Dual Wield eller Two-Handed weapon - bruker? Eller må man ha med en som bruker sverd og skjold?

 

2. Hvordan er det å spille en City Elf Rogue som levde av å stjele, og ha det som main character? Liksom en liten tyv skal være lederen for en gjeng elite krigere som skal "redde verden" (eller hva en nå skal gjøre).

Lenke til kommentar

1. Det er vanskeleg å tanke med dual-wield, har eg funnet ut, two-handed har eg ikkje prøvd meir enn med Sten, men han klarte det ikkje noko betre. Grunnen er at ingen av desse har skills som gjer at du held deg lengre i live, og får fienden til å fokusere meir på deg. Viss du bruker Massive Armor, og ikkje lar andre ha noko betre enn Medium armor så skal du nok alltids klare det, men ikkje bra. Dette er min erfaring.

 

 

2. Du er ikkje ein tyv i City-Elf originen, du er dotra/sonen til ein alv som har arrangert eit ekteskap.

 

 

Eg har forresten tenkt over at det er nokre origins som manglar/kunne vore artige:

 

Human:

Human Commoner

Human Apostate

 

Elf:

Elf First

 

 

Edit: Med Human Noble dual-wield så har eg køyrd med heavy armor (Alistair tanka så dårleg, så eg måtte off-tanke litt av og til), bør eg berre bruke light med dual-wield rogue? Kom til å tenke på det.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke skaffet meg Dragon Age enda, men tenkte jeg skulle kjøpe det om ikke så lenge. Så jeg har noen spørsmål.

 

1. Kan man være Tank hvis man er Dual Wield eller Two-Handed weapon - bruker? Eller må man ha med en som bruker sverd og skjold?

 

2. Hvordan er det å spille en City Elf Rogue som levde av å stjele, og ha det som main character? Liksom en liten tyv skal være lederen for en gjeng elite krigere som skal "redde verden" (eller hva en nå skal gjøre).

 

1. Man kan definitivt bare putte på ett skjold og tanke ivei, men man vil absolutt ikke være på langt nær så effektiv som en tank som er speccet inn skjold talenter + threaten og taunt. Tanken din kan da ikke gjøre stort annet enn å auto attacke fiendene. Jeg anbefaler å ha en karakter som spesialiserer seg på å tanke slik som Alistair eller Shale som et anstendig alternativ.

 

2. Fungerer like bra som enhver annen klasse å begynne med det, bare pass på at du får en nogenlunde balansert gruppe utifra klasse valget ditt. Jeg anbefaler å ikke ha mer enn to melee i gruppa da visse kamper er ganske røffe med mange melee. Deg som rogue med Alistair som tank + Wynne/Morrigan/Leliana høres ut som en anstendig gruppe.

 

 

Huff, har rotet meg opp i et sted som er veldig vanskelig. Kommer meg ikke videre. Skulle snudd for lenge siden, men ville bare gå litt til og litt til siden jeg var kommet så langt inn og nå sitter jeg fast. Er så mange soldater og magikere der og folkene mine løper rundt som hodeløse høns enda jeg har satt dem til å ikke angripe det første de ser. Jaja, får prøve videre imorgen, orker ikke mer nå.

 

Det beste å gjøre er å trekke seg tilbake når du havner i en slik situasjon. Løp ut døra der du kom inn i rommet og still deg bak en vegg slik at du tvinger fienden til å komme mot deg da får du også samlet opp fienden slik at det er enklere å bruke AoE angrep og AoE CC på dem. Prøv å drepe magikere først om det er mulig, ellers burde du holde dem CC'et så lenge som mulig. For å forhindre at gruppen din løper ut i rommet igjen uten at du vil det selv mens du venter på at fienden kommer mot deg så kan du trykke på knappen under portrettet til det nederste gruppe medlemmet ditt der det står "Hold Position". Da vil de ikke løpe avgårde og drite seg ut før du sier at de skal det. Du burde slå av "Hold Position" igjen når du har fienden i en god posisjon og du vil angripe dem, ellers så oppfører de seg merkelig og du vil bare gjøre det vanskeligere for deg selv.

Lenke til kommentar

Når eg fokuserar på kva som må dø, tenker eg sånn:

 

1. Mages

2. Adds

3. Gul

4. Oransje

 

Men viss den eliten eller bossen er noko heilt spesielt (t.d. Revenants) må dei tas ut først. Mages som er gul eller oransje må i alle fall tas ut først.

 

Med Revenants så var det bedre for meg å ta ut de andre skjelettene først og så fokusere alt på revenant..

 

EDIT: leif

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Når eg fokuserar på kva som må dø, tenker eg sånn:

 

1. Mages

2. Adds

3. Gul

4. Oransje

 

Men viss den eliten eller bossen er noko heilt spesielt (t.d. Revenants) må dei tas ut først. Mages som er gul eller oransje må i alle fall tas ut først.

 

Enig i rekkefølgen din. Uenig i at det er unntak overhodet. Syntes det alltid er best å ta ut adds først, og da mages først, og lavest level deretter.

 

Kan ikke huske en fight overhodet i spillet hvor det var en fordel å vente med adds - med mindre det er en cutscene umiddelbart etter å ha drept bossen (men i de tilfellene mister du normalt xp ved å ikke drepe adds før cutscene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...