Error Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Folk har vel begynt å komme seg igjennom Dragon Age snart, så vi kan diskutere slutt resultatet, gjerne historien videre. For det vil nok bli mange Dragon Age spill fremover, ser det lett ut til. Vil tippe et fra hvert land som eksiterer i Thedas=) Spillet kom ut for 7 dager siden, tror nok det å begynne å avsløre historie er noe tidlig enda Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Er enig med at DA2 ble litt skuffende pga generic dungeons og hva i mine øyne er en spinoff fra den virkelige historien i DA . Er riktignok bare i act 3 og level 19 enda. Men så langt hvertfall. MEN , det som er HERLIG er at du ikke blir PÅTVINGT disse uhyrlige TEITE romansene som plutselig har blitt poppis i biowarespill for tiden. Tenk hvor mye ordentlig content de kunna prakka på spillet hvis de kunne latt være me dem! Hellvetes romanser i spill, brenn!! Endret 17. mars 2011 av Kawarimi Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) altså om man klarer å lage spillet så meanstream\hollywoodisert inkl Romanser slik at til og med Jenter\damer\kjerringer begynner å spille det.. da klirer det seriøst i pungen. Er jo lett å se at det samme skjer her som med blockbuster filmene, det er slutt på at man hører på Nerder eller at Nerder for lov å utvilke spill etter sine premisser. Derfor er det nok viktig å støtte oppunder og kjøpe "indy" spill man liker og ikke har selskap som EA i ryggen (Eller over seg er nok riktigere). Kjøp Risen 2 ; . Endret 17. mars 2011 av SimalarioN Lenke til kommentar
BakaBerg Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 altså om man klarer å lage spillet så meanstream\hollywoodisert inkl Romanser slik at til og med Jenter\damer\kjerringer begynner å spille det.. da klirer det seriøst i pungen. Er jo lett å se at det samme skjer her som med blockbuster filmene, det er slutt på at man hører på Nerder eller at Nerder for lov å utvilke spill etter sine premisser. Derfor er det nok viktig å støtte oppunder og kjøpe "indy" spill man liker og ikke har selskap som EA i ryggen (Eller over seg er nok riktigere). Kjøp Risen 2 ; . En ting det da, men i ME og DA : O måtte du aktivt jobbe for å IKKE komme i en romanse..... Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ser da ikke helt problemet med romanser i spill, men det kommer ann på hvordan de inntreffer egentlig. I Dragon Age 2, og Mass Effect 2 blir de litt tvunget og pusher deg mer i main storyen for at "forholdet" skal gro eller hva man vil kalle det. Men så lenge man har oppskriften at man kan utvikle den som man vil uten at det går utover gameplayet spiller det jo liten trille. Som Dragon Age Origins, du snakka og ble kjent med dine companions som du ville, og fikk både mer info om dem og flere måter og føre samtalen på. The Wicher har jo også romantiske situasjoner, mellom 2 kvinner der du velger rett og slett. Det ødelegger ikke gameplayet noe i det hele tatt. Er bare hvordan de legges opp som sagt. Vil tippe at siden det er et role playing game så er det fremtiden i mange av dem. Lenke til kommentar
Purplehaze_InnleggNO Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Føler ikke jeg blei pusha på noen romanse i ME2, spiller som femShep og det sitter litt langt inne å flørte med mannfolk i sånne spill. (blå alienlesber ftw!). Likevel måtte jeg bite i det sure eplet og egle meg innpå Garrus på siste gjennomspilling, da jeg kun manglet den achievementen og insanity. Så dersom det er det man mener, at det er achievements for å få napp, ja da er det sant. Utover det er det vel bare å ikke flørte så fælt med alt og alle. (OK, Anders var litt overivrig på min FemMage i DA2, men han tok et hint og stakk). Men er man achievementhore må man vel regne med å bruke mye tid på mye annet rart også, i tillegg til å hore rundt B) I både ME2 og DA2 betyr vel ikke romansen spesielt mye mer enn en liten cutscene/prat rett før man setter i gang innspurten mot slutten av spillet? I Origins var det kanskje et par velmente ord/advarsler fra hun gamle mage-dama (arg, husker ikke navnet) dersom du hadde en greie med Morrigan. Strengt tatt var hun vel inne på noe også, men det er en annen historie.. Tror jeg flørta med Merrill 2-3 ganger med min FemMage, og hun var klar som et egg (og tydligvis teppetygger) - DING - achievement Men i mesteparten av den gjennomspillingen var ikke hun en del av crewet, og jeg merket veldig lite til det. Synes det er en artig liten avstikker fra hovedhistorien, og ikke noe man påtvinges. Med min nye, barske mannekriger skal Isabela til pers. Fordi jeg kan. (kan for øvrig konstatere at hun ikke er spesielt vanskelig å få i seng uansett hva du gjør eller hvilken vei kjønnet ditt peker) Ser ikke helt at romansealternativet går på bekostning av noe annet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Folk har vel begynt å komme seg igjennom Dragon Age snart, så vi kan diskutere slutt resultatet, gjerne historien videre. For det vil nok bli mange Dragon Age spill fremover, ser det lett ut til. Vil tippe et fra hvert land som eksiterer i Thedas=) Det er ikke alle som løper til butikken og kjøper spillet på releasedagen bare for å skynde seg hjem og gå gjennom spillet så snart som mulig. Noen av oss venter litt for å se anmeldelser osv før vi kjøper spillet, og selv når vi spiller tar vi oss god tid. Jeg er fortsatt bare i Act 1 og har tenkt å bli der en stund. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Folk har vel begynt å komme seg igjennom Dragon Age snart, så vi kan diskutere slutt resultatet, gjerne historien videre. For det vil nok bli mange Dragon Age spill fremover, ser det lett ut til. Vil tippe et fra hvert land som eksiterer i Thedas=) Det er ikke alle som løper til butikken og kjøper spillet på releasedagen bare for å skynde seg hjem og gå gjennom spillet så snart som mulig. Noen av oss venter litt for å se anmeldelser osv før vi kjøper spillet, og selv når vi spiller tar vi oss god tid. Jeg er fortsatt bare i Act 1 og har tenkt å bli der en stund. For ikke å snakke om at mange faktisk har forpliktelser og kanskje spiller ett par timer i uka Men jeg er ikke i prinsippet uenig i at det er greit å diskutere spoilere ... man bør bare bruker spoilertags nøye. I minst 1 måned framover - gjerne lenger. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Er enig med at DA2 ble litt skuffende pga generic dungeons og hva i mine øyne er en spinoff fra den virkelige historien i DA . Er riktignok bare i act 3 og level 19 enda. Men så langt hvertfall. MEN , det som er HERLIG er at du ikke blir PÅTVINGT disse uhyrlige TEITE romansene som plutselig har blitt poppis i biowarespill for tiden. Tenk hvor mye ordentlig content de kunna prakka på spillet hvis de kunne latt være me dem! Hellvetes romanser i spill, brenn!! Tenk heller om de kunne fått tilbake romansene i Baldur's Gate 2. I stedet for "flirt" -> "score" Det hadde kanskje vært litt urettferdig, fordi romansene der var jo mer omfattende enn hele Dragon Age 2. Jeg ser forøvrig for meg Dragon Age 2 spillerne prøve å drasse med seg Aerie rundt. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Kom en patch i dag, på steam utgaven i alle fall. Ser ut til at de har lagt til noen flere dungeons, uten at jeg fant noe i patch notes'ene om dette. Jeg var i kloakken for å finne krystallisert avføring til Anders (er Justice Questet), er dette området anderledes enn noen av det andre standard hulene, eller har de faktisk lagt til flere? Får spille litt videre å se om det dukker om noen flere ukjente områder. Har inntrykket av at alle er missfornøyd med område gjenbruket, uavhengig av hva de måtte syntes om spillet ellers. Så hvis de har utbedret dette så er det bra. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Folk har vel begynt å komme seg igjennom Dragon Age snart, så vi kan diskutere slutt resultatet, gjerne historien videre. For det vil nok bli mange Dragon Age spill fremover, ser det lett ut til. Vil tippe et fra hvert land som eksiterer i Thedas=) Det er ikke alle som løper til butikken og kjøper spillet på releasedagen bare for å skynde seg hjem og gå gjennom spillet så snart som mulig. Noen av oss venter litt for å se anmeldelser osv før vi kjøper spillet, og selv når vi spiller tar vi oss god tid. Jeg er fortsatt bare i Act 1 og har tenkt å bli der en stund. Å det er ikke alle som antar hva en annen person gjør uten grunn til det. Samtidig viser sine ekte farger på 2 settninger, skal gi deg all honør for det. Har andre forpliktelser, men betyr ikke at jeg er en snegle på spill:) men man nyter det i sin grad antar jeg. Rappkjeften din vant deg 2 poeng Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) For å si det sånn har jeg spilt i tretten timer, er lvl 9 og har endelig betalt han dvergen og startet Act 2. Og da gjensto ennå en hel drøss quester. Dessuten fikk jeg nylig en Main Quest med en tilfeldighet, og får stadig mindre viktige quester fra tilfeldige steder. @Crowly: Jeg opplever stadig at quester åpner nye steder i områder jeg har vært før. For eksempel fant jeg nylig et hus i Darktown fordi jeg hadde en quest der nå, og andre hus jeg har gått inn i før er ikke der lengre. Kanskje du bare hadde en ny quest? Btw kjapt spørsmål om Act 2: Jeg har brukt Bethany, Merrill og Aveline i Act 1, men i starten av Act 2 ble jeg nødt til å ta han der dvergen med med i stedet for Bethany. Hvor lenge må jeg spille med ham før jeg for lov til å skifte tilbake? Kanskje jeg er rar, men jeg hater å bli tvunget til å ta med enkelte companions. Endret 17. mars 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvis det er Deep Roads-ekspedisjonen du tenker på (som jeg tenker på som finalen på Act 1, heller enn starten på 2), så får du velge fritt igjen så snart du er ute. Hele greien burde være gjort på under en time. Lenke til kommentar
King Of Monra Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hvis det er Deep Roads-ekspedisjonen du tenker på (som jeg tenker på som finalen på Act 1, heller enn starten på 2), så får du velge fritt igjen så snart du er ute. Hele greien burde være gjort på under en time. Bethany dør viss du tar henne med viss du ikke har andrew med deg, og templars kommer å tar ho viss du lar henne være igjen med mora. Bare jeg som syns at "shades" ligner veldig mye på geths fra mass effect? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 @Crowly: Jeg opplever stadig at quester åpner nye steder i områder jeg har vært før. For eksempel fant jeg nylig et hus i Darktown fordi jeg hadde en quest der nå, og andre hus jeg har gått inn i før er ikke der lengre. Kanskje du bare hadde en ny quest? Nye områder blir åpnet og lukket hele tiden etter hvilke quest du har, du vil stadig vekk se at hule åpninger er sperret av vogner o.l. for senere å være åpne. Det samme med hvilke hus/dører du har mulighet til å gå igjennom i byen. Det jeg lurer på er om det har blitt noen flere varianter av huler/hus/tunneler med den nye patchen, eller om den tunnelen jeg var i på Justice questet (sewer under dark town) er unik for det questet. Dette questet er i act 4 tror jeg, du har bl.a. blitt champion. Lenke til kommentar
King Of Monra Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Ikke last ned den nye patchen, den fucker opp spillet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Hvis det er Deep Roads-ekspedisjonen du tenker på (som jeg tenker på som finalen på Act 1, heller enn starten på 2), så får du velge fritt igjen så snart du er ute. Hele greien burde være gjort på under en time. Bethany dør viss du tar henne med viss du ikke har andrew med deg, og templars kommer å tar ho viss du lar henne være igjen med mora. Bare jeg som syns at "shades" ligner veldig mye på geths fra mass effect? Takk for svar, begge to, Ikke at det har så mye å si. Jeg er for irritert til å gi et bra svar akkurat nå, så la meg bare si at jeg har gitt opp denne karakteren. Kanskje starter jeg på nytt med en annen karakter senere, men ikke med det første. Det største problemet, og det jeg er mest irritert over, er at jeg bygde laget rundt fire karakterer så snart jeg fikk tilgang til dem (meg selv om warrior med tohåndsvåpen, Bethany som healer/DPS, Merrill som DPS/buffer og Aveline som tank), men å bli tvunget til å ta idioten Verric med meg ødela gruppen fullstendig. De eneste jeg kunne fjerne var Merrill og Beth, men det sto mellom å gå for stats vs RP. Jeg prøver å ha en romanse med Merrill og har et bra familieforhold, så det var logisk å la Beth være igjen selv om hun er healeren. Det var en tabbe av dimensjoner. De vanlige fiendene var vanskelige nok, og alle tre companions ble slaktet av dragen. Men jeg klarte da å ta den på et vis og kom meg videre til den Ancient Rock Wraith greia, men der sa det stopp. Companionsene er rimelige ubrukelige i den kampen, og selv nårdel den delte seg og alle fire denget løs på innmaten klarte vi så vidt å skade den. Fikk den etterhvert ned til rundt en tyvendedels helse før alle tre comanions var døde, jeg hadde null healing potions og fint lite helse selv. Joda, klarer sikkert å ta han der... Jeg prøvde å ta den andre bossen i stedet (den hunger demon greia), men selv om den gikk ned for telling rimelig kjapt hadde jeg ikke sjanse mot alle de andre fiendene som strømmet på.) Btw om Beth dør uansett ser jeg ihvertfall ikke noe grunn til å fortsette. Det er jo ikke noe poeng å bygge opp gruppen rundt en karakter jeg mister uansett uten advarsel. Idiotiske Bioware. De brukte å være konger på RP haugen, men jeg begynner for alvor å miste all respekten jeg hadde for dem. DA2 begynte bra og begynte å bygge opp igjen tilliten, men nå har jeg mistet den igjen. Det eneste håpet jeg har for dem er The Old Republic, men om ME2, DA:O og DA2 er et hint lover det faen ikke bra... Men kanskje jeg gidder starte på ny senere om dere kan gi meg et bra tips hvordan jeg skal klare å ta den bossen, og gjerne advare meg mot andre idiotiske ting. Er det flere folk som forsvinner? Kommer det flere mer eller mindre umulige bosser? Får jeg noensinne en ny healer? Er det mulig å ha en girl-on-girl med Isabella? Jeg spilte som dame, og hun sa jeg kunne komme til rommet hennes "if you are looking for... company...", men da jeg prøvde å kjøpe en drink til henne sa Hawke at Isabella fikk kjøpe sin egen drink. Teit.. Men i det minste klarte jeg å flørte med Merrill og ba om et lite kyss. Det overså hun fullstendig, men... Beth: "Keep it to yourself." Merril: "I'd rather keep it with her...." Endret 17. mars 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
Licht Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Dette er jo interessant Jeg spiller også 2h-warrior, men det er jo fascinerende å se hvordan to så like utgangspunkt kan ende opp så forskjellige. Det første jeg reagerer på i party-sammensetningen din er at du ikke har en rogue. Det er ikke kritisk for å fullføre spillet, men å ha noen som kan dirke låser og fjerne feller er alltid hendig - og både Varric og Isabela ender opp med veldig respektabel single target DPS i løpet av Act 1. Jeg brukte Varric fram til jeg fikk Isabela, så det var ikke noe voldsomt problem da Deep Roads-turen tvang meg til å bytte tilbake til Varric. De fyller samme rolle, forskjellen er hvor langt unna de holder seg mens de gjør skade. Aller helst skulle jeg hatt begge to i partyet samtidig, siden de er de minst uptighte folkene, men to rogues blir fort en dårlig løsning. Det er kanskje litt surt å miste Bethany (og på en eller annen måte mister du dem i Deep Roads, enten de dør/blir en Grey Warden der nede eller blir tvunget inn i The Circle mens du lar dem være igjen), men du har tross alt to mages utenom Bethany. Merrill (staver jeg det riktig? er naturlig som DPS, mens Anders er uovertruffen som Healer/Support (buffer). Om du har Black Emporium - jeg tror det er en sånn "kjøp spillet nytt, så får du det"-DLC - så kan du kjøpe en potion som heter Maker's Sigh, som lar deg respecce enten deg selv eller karakterene dine. Kjøp en sånn til Merrill (og Anders, om du vil endre på ham), og bruk dem. Gjerne en til deg selv også. Ellers ... Hvis du ikke spiller på Nightmare er det ikke egentlig noen vits i å bruke Aveline som tank. Hun er den eneste karakteren med et seriøst tank-tre, som gjør at hun alltid vil være bedre enn en tank-hawke (akkurat som Anders er en bedre healer enn mage-Hawke) ... Men på Casual, Normal og Hard kan du fint være 2h-warrior og kombinere rollen som DPS og tank. Det er bare å plukke opp noen tankytalenter som Taunt, Stonewall og Turn the Blade i tillegg til det du ellers ville ha gått for (Two-Handed, Vanguard, etc.). Reaver fungerer fint som første spec, siden den gir deg self-healing og ekstra skade (= ekstra threat) etter hvert som du mister helse. Ancient Rock Golem er ikke en tank and spank-boss - du må gjemme deg bak søylene når han begynner med AoE-greiene sine, og så denge løs på ham innimellom - og huske på å kvitte deg med trashet for hver runde. Klarte meg utmerket med 2H-TankyHawke, Merril, Anders og Varric. Og ja, girl on girl med Isabela er fullt mulig (dette hadde du visst om du spilte DA:O ferdig *vifte med finger*). Endret 17. mars 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
King Of Monra Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hvis det er Deep Roads-ekspedisjonen du tenker på (som jeg tenker på som finalen på Act 1, heller enn starten på 2), så får du velge fritt igjen så snart du er ute. Hele greien burde være gjort på under en time. Bethany dør viss du tar henne med viss du ikke har andrew med deg, og templars kommer å tar ho viss du lar henne være igjen med mora. Bare jeg som syns at "shades" ligner veldig mye på geths fra mass effect? Takk for svar, begge to, Ikke at det har så mye å si. Jeg er for irritert til å gi et bra svar akkurat nå, så la meg bare si at jeg har gitt opp denne karakteren. Kanskje starter jeg på nytt med en annen karakter senere, men ikke med det første. Det største problemet, og det jeg er mest irritert over, er at jeg bygde laget rundt fire karakterer så snart jeg fikk tilgang til dem (meg selv om warrior med tohåndsvåpen, Bethany som healer/DPS, Merrill som DPS/buffer og Aveline som tank), men å bli tvunget til å ta idioten Verric med meg ødela gruppen fullstendig. De eneste jeg kunne fjerne var Merrill og Beth, men det sto mellom å gå for stats vs RP. Jeg prøver å ha en romanse med Merrill og har et bra familieforhold, så det var logisk å la Beth være igjen selv om hun er healeren. Det var en tabbe av dimensjoner. De vanlige fiendene var vanskelige nok, og alle tre companions ble slaktet av dragen. Men jeg klarte da å ta den på et vis og kom meg videre til den Ancient Rock Wraith greia, men der sa det stopp. Companionsene er rimelige ubrukelige i den kampen, og selv nårdel den delte seg og alle fire denget løs på innmaten klarte vi så vidt å skade den. Fikk den etterhvert ned til rundt en tyvendedels helse før alle tre comanions var døde, jeg hadde null healing potions og fint lite helse selv. Joda, klarer sikkert å ta han der... Jeg prøvde å ta den andre bossen i stedet (den hunger demon greia), men selv om den gikk ned for telling rimelig kjapt hadde jeg ikke sjanse mot alle de andre fiendene som strømmet på.) Btw om Beth dør uansett ser jeg ihvertfall ikke noe grunn til å fortsette. Det er jo ikke noe poeng å bygge opp gruppen rundt en karakter jeg mister uansett uten advarsel. Idiotiske Bioware. De brukte å være konger på RP haugen, men jeg begynner for alvor å miste all respekten jeg hadde for dem. DA2 begynte bra og begynte å bygge opp igjen tilliten, men nå har jeg mistet den igjen. Det eneste håpet jeg har for dem er The Old Republic, men om ME2, DA:O og DA2 er et hint lover det faen ikke bra... Men kanskje jeg gidder starte på ny senere om dere kan gi meg et bra tips hvordan jeg skal klare å ta den bossen, og gjerne advare meg mot andre idiotiske ting. Er det flere folk som forsvinner? Kommer det flere mer eller mindre umulige bosser? Får jeg noensinne en ny healer? Er det mulig å ha en girl-on-girl med Isabella? Jeg spilte som dame, og hun sa jeg kunne komme til rommet hennes "if you are looking for... company...", men da jeg prøvde å kjøpe en drink til henne sa Hawke at Isabella fikk kjøpe sin egen drink. Teit.. Men i det minste klarte jeg å flørte med Merrill og ba om et lite kyss. Det overså hun fullstendig, men... Beth: "Keep it to yourself." Merril: "I'd rather keep it with her...." Bethany dør ikke uansett, ho joiner deg igjen senere i spillet viss du ikke tar ho med til dark roads, men du er uten ho ganske lenge Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Takker, begge to. Jeg vet Aveline strengt tatt ikke trenger å være tank, men husk Beth fyrer av en diger fireball så ofte som mulig. Aveline klarer å holde de fleste fiendene, men det vil alltid være en eller annen fjott som angriper Beth. Når jeg lar Aveline tanke frigjør det meg for å passe på Beth og raskt kvitte meg med eventuelle adds som angriper henne, og samtidig er det enklere for Beth å heale Aveline siden hun tåler mye mer enn meg. Strengt tatt trenger jeg ikke en fjerde person, men Merrill er et bra valg. Kanskje fordi jeg digger stemmen hennes. Ja, en rogue er svært bra å ha med seg, men det er ikke nødvendig. Selvsagt finner jeg stadig kister osv jeg ikke klarer å åpne, men de kan vente til neste runde. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å ta den bossen, men går det ikke etter å ha lest taktikken deres skal jeg prøve som archer. Da kan jeg holde meg i bakgrunnen, bruke en bedre archer og dra med meg en rogue. Og la Aveline tanke. Edit: Glemte at archer er rogue. Heh, kanskje jeg skal prøve tre roguer? Btw en interessant detalj jeg har lagt merke til er at jeg i det siste har begynt å spille mer og mer som om det var et MMO. Før spilte jeg som helten og lot companions være companions. I Baldur's Gate f.eks brukte jeg lang tid på å lage rett helt (nesten to timer i BG2...) men companions interesserte meg ikke annet enn personligheten deres. Om de var brukbare var bare en bonus. Endret 18. mars 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå