Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukeranmeldelser er ikke noe poeng uansett. ... jeg mener, dette er i tråd med stort sett det meste annet. So what? Man promoterer produktene sine ved å skryte av dem. Siden han brukte ett nick han ellers har brukt på nettet, regner jeg med at det var gjort i privat regi. Hvis ikke ville naturligvis selskapet fått han til å lage en egen ny ikke identifiserbar konto. Kanskje han liker spillet og var irritert over folk som ga det 0 i score? Det er en fillesak i mine øyne uansett.

 

Nå har jeg aldri brukt user score noe sted til å bestemme meg for om det er bra eller ikke da.

Lenke til kommentar

Poenget med en user rating er formodentlig at den skal komme fra noen som ikke har en direkte økonomisk interesse av at spillet gjør det bra kritisk og kommersielt, men en sluttbruker. Skal noen solide skylapper til for å ikke se at dette er litt ugreit hvis det er riktig Chris Hoban det er snakk om.

 

Forresten, gjør jeg noe galt som ikke får DA2-karakterene mine som tilgjengelige portretter på Bioware Social? Jeg er logget inn når jeg spiller, har en konto (som er den samme!) hvor jeg også har registrert selve spillet, og har trykket på "Activate Online Profile".. :|

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

 

 

Forresten, gjør jeg noe galt som ikke får DA2-karakterene mine som tilgjengelige portretter på Bioware Social? Jeg er logget inn når jeg spiller, har en konto (som er den samme!) hvor jeg også har registrert selve spillet, og har trykket på "Activate Online Profile".. :|

 

Fungerer ikke her heller, regner nesten med at det ikke fungerer og at de som har sine karakterer som portretter har brukt den vanlige måten for å få andre bilder der

Lenke til kommentar

Brukeranmeldelser er ikke noe poeng uansett. ... jeg mener, dette er i tråd med stort sett det meste annet. So what? Man promoterer produktene sine ved å skryte av dem. Siden han brukte ett nick han ellers har brukt på nettet, regner jeg med at det var gjort i privat regi. Hvis ikke ville naturligvis selskapet fått han til å lage en egen ny ikke identifiserbar konto. Kanskje han liker spillet og var irritert over folk som ga det 0 i score? Det er en fillesak i mine øyne uansett.

 

Nå har jeg aldri brukt user score noe sted til å bestemme meg for om det er bra eller ikke da.

 

Vel, man bør ikke kun se på scoren men se på scoren og argumentene man begrunner scoren med. Hvis en bruker gir et spill en dårlig karakter, men klager på at forløperen hadde flere items, så vil jeg ikke gi det mye vekt ettersom jeg ikke vektlegger slike ting. Hvis det er en som kritiserer det for dårlige omgivelser, kaller dem tomme og livløse så vil jeg vektlegge det. Hvis en "profesjonell" reviewer gir et spill god karakter, men priser ting jeg ikke liker eller synes er viktig så vil jeg ikke vektlegge den scoren mye.

Lenke til kommentar

Brukeranmeldelser er ikke noe poeng uansett. ... jeg mener, dette er i tråd med stort sett det meste annet. So what? Man promoterer produktene sine ved å skryte av dem. Siden han brukte ett nick han ellers har brukt på nettet, regner jeg med at det var gjort i privat regi. Hvis ikke ville naturligvis selskapet fått han til å lage en egen ny ikke identifiserbar konto. Kanskje han liker spillet og var irritert over folk som ga det 0 i score? Det er en fillesak i mine øyne uansett.

 

Nå har jeg aldri brukt user score noe sted til å bestemme meg for om det er bra eller ikke da.

 

Vel, man bør ikke kun se på scoren men se på scoren og argumentene man begrunner scoren med. Hvis en bruker gir et spill en dårlig karakter, men klager på at forløperen hadde flere items, så vil jeg ikke gi det mye vekt ettersom jeg ikke vektlegger slike ting. Hvis det er en som kritiserer det for dårlige omgivelser, kaller dem tomme og livløse så vil jeg vektlegge det. Hvis en "profesjonell" reviewer gir et spill god karakter, men priser ting jeg ikke liker eller synes er viktig så vil jeg ikke vektlegge den scoren mye.

Ja men det er jo selvfølgelig ... dvs, teksten betyr mer enn karakteren. Men man skal jo gidde å lese anmeldelsen og.

 

For mitt vedkommende er metacritic / gamerankings gode indikatorer på hvor spill plasserer seg i forhold til andre spill, men user score kunne jeg vanskelig brydd meg mindre om. Og hvis jeg først da blir interessert, er det selvfølgelig teksten i anmeldelsen som betyr noe - men jeg skal jo gidde å lese den og :)

Lenke til kommentar

Var item systemet så ødelagt (rettelse: fullstendig uinteressant) i DA:O også? Kan ikke huske fra DA:O at man måtte kvitte seg med et fancy unikt våpen nesten rundt neste hjørne fordi man fant et generisk sverd som var hakket bedre. Og de bonusene på ringer/amuletter etc er som tatt rett ut av Diablo bortsett fra en skjelden unik ring (som naturligvis blir overgått av neste generisk ring...).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problem med items i DA2, skjønt det er sjelden jeg gidder skifte våpen og armor. Blood Dragon Armor holder lenge (selv om navnet er svært misvisende; det er ikke armor fra blood dragon, men armor dynket i dragon blood), og etter å ha nesten fullført hele første del før vi går ned i deep caves eller hva de nå heter har jeg brukt tre, fire våpen til sammen. ;)

Lenke til kommentar

Har klokka inn 35+ timer på DA2 siden det kom, og det tilsvarer ca. en arbeidsuke. Og det er ca. en uke siden det kom. Mulig jeg må ta et røsk med klesvask og akvarierens en dag...(stakkars fisk) Det jeg prøver å si er at - jeg digger DA2, og det er lenge siden jeg har brukt så mye tid på et spill på så kort tid :) (naturlige unntak er Origins, og ME1/2, men det er jo teknisk sett lenge siden). Har kjørt igjennom én gang som mage, og har akkurat starta på nytt som warrior. Var litt overengasjert og spent under første gjennomspilling, så jeg gadd ikke lese alt av codexer etc, men de er faktisk ganske festlig skrevet og verdt å få med seg. Regner med å bruke 40 timer+ på den her, og da snakker vi faktisk mer verdi for pengene enn de aller fleste andre spill jeg er interessert i. Pluss at jeg må vel ha en rogue på et tidspunkt og.

 

Er selvfølgelig ting jeg kunne tenkt meg annerledes, men det var det i DA:O og ME spillene og. Likevel er det ikke nok til å dra ned helhetsinntrykket mitt - jeg synes Bioware gjøre en fantastisk jobb i begge disse spillseriene.

 

Jeg liker at hovedpersonen har tale, men savner muligheten for å snakke mer med crewet (som i campen i Origins). Jeg savner litt muligheten til å bytte armor på teamet, men om rett skal være rett forandrer de utseende etterhvert som de blir oppgradert, så får en heller holde seg til runer, belter, ringer, amuletter og våpen. Er jo litt å pusle med der og. Og man har jo fortsatt kontroll over talentpoeng og talenter, og der er det faktisk ganske mange muligheter til festlige cross-class comboer om en gidder å prøve litt på det. Kunne godt vært litt større variasjon på dungeons, og gjerne noen steder til hvor en kunne brukt litt tid utenfor byen. Likevel gikk jeg ikke lei på de første 35 timene, så får jeg heller se hva jeg synes etter 35 til.

 

Ut over det er det jo litt hva en gjør det til selv. På casual kan du vel strengt tatt cruise igjennom hele greia uten å bytte på en eneste taktikk, eller kontrollere noen av de andre folka. På hard (har ikke satsa på nightmare ennå.. :cry: ) er det noen hakk vanskeligere. Der kan det lønne seg å bruke litt tid på å få taktikker til å sitte skikkelig, pluss gi noen kommandoer selv hist og pist. På slutten dreit jeg i alt av låste esker og kjørte warrior (Fenris) og 3 mages (meg, Anders, Merrill). Var seint og jeg skulle på jobb, men måtte få med meg hva som skjedde. 3 mages med synkroniserte aoe'er og en gretten alvekriger med sinna 2-hånder.. morro!!

 

Neh. har venta på det her siden jeg hørte det skulle komme. Er ikke skuffet i det hele tatt. Er, som sagt, ting som kunne vært litt annerledes, men alt i alt koser jeg meg glugg ihjel med DA2, og forventer egentlig ikke noen lignende opplevelse igjen før ME3.

 

Go Bioware! :D

 

Spoiler om handling(?)

 

(Eneste jeg lurer litt på er måten historien blir fortalt på. Legger jo nesten direkte opp til et DA3, eller en massiv DLC. "Verden er i ferd med å gå under og vi trenger "The Champion" som rødda opp i Kirkwall". Pluss at det blir sagt rimelig rett ut at det er store problemer i de andre byene/områdene også, så man kan ikke regne med hjelp. Blir vel sagt av en Grey Warden i Act 2 elns. Historien dreier seg om hvordan man blir the Champion, men sier lite om hvorfor ho dama som plager Varric må vite hvor han/hun er. Det virker uansett som om det er større problemer på gang i verden enn lokale uenigheter innad i én by.)

 

 

Edit : Spilertag på slutten. Er ikke sikker på om det er spoilere der, men uansett. Der er den. :whistle:

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...