Gå til innhold

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende. Er det forresten andre som opplever ekko i alle stemmene på spillet? Vanlige lyder er slik de skal være, men alle stemmer har ekko. Utrolig irriterende.

Ja, opplever dette. Men som regel i områder der det er naturlig at det vil være ekko. Men var alt for voldsom ekko lyd.

Er ellers storfornøyd med spillet.

Lenke til kommentar

Er spillet lik demoen? I demoen virket spillet veldig uferdig ut..

Relativt likts, men hovedspillet føles ikke som uferdig for meg iallefall.

edit: drepte min første store drage, måtte dog kite litte granne (løpe rundt og la dragen jage X character mens de andre slår på han). Dragen hadde overraskende nok lav motstand mot stunning :p

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg skal si, fått klokka inn rundt 10 timer. Jeg er overraska over mangel på cuztomization av både character, våpen, armour osv osv. Crafting er en vits, du finner en sjelden elfroot her og der. Det blir ikke stort og komplekst nok. Mye av samme type huler, stort sett samme design på alt for mye.

Den lyse siden er faktisk, så mye side quests at jeg ble overraska, brukte rundt 10 timer bare for å komme meg forbi første del, og det var utrolig mye artig rundt der, gode bygde historier. Som er et veldig stort lyspunkt. Sett bortifra det, combat er bedre enn forventa, men veldig dårlig design valg.

Bilde: En rogue flyr på sin fiende, stikker begge dolkene i ryggen på nevnte, han/hun sprenger i 10 biter og spres rundt som en blod flekk på gulvet. Ingen realisme i denne fightinga, noe jeg heller vil se i fantasy. Savner Da:O avsluttninger. Selv om de kunne se litt komisk ut.

Men alt i alt meget fornøyd i forhold til hva jeg hadde trodd det skulle bli=) Hva syns andre om spillet sålangt?

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Tror jeg synes mye det samme som deg egentlig. Er ca 22 timer på vei ettersom jeg først blir sittende så har jeg vanskelig for å rive meg løs. Når det kommer til customizing så har jeg litt delte meninger, det er til å leve med at jeg ikke har noen kontroll over armor på reisefølget mitt utover noen oppgraderinger som dukker opp her og der, men det føles litt tynt. Når det kommer til min egen karakter så er det akkurat som om noe mangler, synes utvalget er litt labert og det er ikke alltid at det som er bedre er pent nok. Jeg vil ikke se ut som Sauron. :D Crafting, har ikke så mye å si om det egentlig. Det er ikke mer enn å oppdage ressurser og deretter gjør butikkene resten. Også litt vel tynt.

Men alt overstående er til å leve med, selv om det ikke gir meg helt den følelsen av Dragon Age som jeg hadde med Origins. Huler og diverse bygg rundt om, det synes jeg er for dårlig. Det er omtrent akkurat samme hule, lager etc. som går igjen. Samtidig har jeg også noen problemer med å knytte meg til reisefølget mitt, jeg savner leirplassen og det å kunne slå av en prat hvor som helst. Ikke bare når det dukker opp i lista over quest, og kun kan foregå på faste plasser.

Men historien er veldig bra, og annet hadde jeg heller ikke forventet av Bioware. Så der skuffer det så absolutt ikke, selv om spillmekanikken ikke er helt som jeg kunne ønske meg.

Lenke til kommentar

Mitt største problem er lydeffektene. Det er absolutt ingen lyder i spillet som høres virkelige ut. Lyder fra combat høres ut som små klynk og som jeg har sagt før så hadde dragen forferdelig dårlig lyd. Lydene henger ofte igjen også. Utenom det er jeg fornøyd med spillet. Liker historien så langt og combat virker akkurat som det skal.

Lenke til kommentar

At fyren må ut og gjøre damage control og smekke den veldig tynnslitte "CANNOT HANDLE CHANGE"-merkelappen på alle som våger å si det åpenbare, at DA2 er svakere enn DA:O, kunne ikke gjort situasjon klarere. Det er forhåpentligvis ingen som faller for det polariserende PR-pisset til Laidlaw.

Lenke til kommentar

Hei, nødt for å komme DA2 litt til forsvaret for synest selv spillet er bra jeg. Det som skinner best er combat dynamics som jeg synest har en helt annen dybde en det DA1 hadde, det er virkelig virkelig bra, og mulighet for så mange kombinasjoner at en er nødt for å spille gjennom dette spillet flere ganger. At noen av dungeon mapsa er helt like grenser til sløvt og det hadde ikke tatt dem mye bry å bare gjort små endringer for variasjon i form av partere og shuffle litt på partier av mappet. Dette er vel det eneste jeg irriterer meg over og det virker som noe som er bestemt i siste tid for å spare tid og penger, at armor ikke kan byttes på companions ser jeg på som trivielt. Men alt dette gjør lite når det er så gøy å slåss som det er i dette spillet, og mye kan endres og fikses med patches :)

Selv har jeg ingen problemer med lyd, og grafikken og detaljer fra "art" i ingame til loading screen synest jeg er helt fantastisk, til tross for at det kan minne mye om et FF game når en rusler gjennom byen eller Devil May Cry når en freser gjennom horder av minions til en står stuck på en boss en ikke kommer forbi(som jeg ikke har vært borti siden Topgun på NES) . Men som Pablo Picasso sa: bad artists copy, good artists steal. Og minner om hvordan det var da Baldurs gate 2 kom ut i sin tid, var ikke alle som var fornøyde :D

So cheer the f*ck up and join the party! :p

Lenke til kommentar

For å starte et sted elsket jeg Mass Effect, men likte ikke ME2 noe særlig. Aner ikke hvorfor, men det føltes for uinspirert. Jeg talte dagene til Dragon Age helt siden de annonserte det, men gadd ikke spille gjennom det en eneste gang. Karakterene var kjedelige, historien uinspirert, settingen kjedelig og så videre. Med andre ord hadde jeg null forhåpninger til Dragon Age 2 og vurderte ikke engang å kjøpe det før i går. Men det gjorde jeg da, og til PS3 til og med.

Nå har jeg bare spilt i noen timer, men førsteinntrykket er faktisk svært bra. Det er langt mer Dragon Effect enn Dragon Age, men det er ikke en negativ ting. Selv om jeg innerst inne helst ville hatt Baldur's Dragon eller noe sånt liker jeg DA2 veldig mye. Bare det å få stemme på Hawke gjør at innlevelsen blir mye bedre, og å reise sammen med familien skaper en meget bra kjemi mellom dem. Selv om grafikken virker litt strukket (karakterene er litt tynne og høye, f.eks) har jeg ingen problemer med verken den eller lyden. Customisation er mer varierende. Hodene er like varierte som i Mass Effect (begrenset, med andre ord) og kroppen kan ikke modifiseres i det hele tatt. Men skills osv er meget bra og virker ganske dyp. AIen på companions er heller ikke så verst, og det er lett å finjustere hele gruppen i kamper med en enkelt tastetrykk. Vil man ha ME får man det, og vil man ha DA får man det. Det eneste jeg ikke liker helt er at det er litt vanskelig å se hvor bra en ting er i forhold til andre. Hvor bra er f.eks et sverd i forhold til et annet? De stjernene viser fint lite. Man skal da ikke være i starten av spillet og likevel ha sverd som er fire av fem stjerner om fem er maks gjennom hele spillet?

Men alt i alt var det en svært positiv opplevelse, og fortsetter det sånn gleder jeg meg til Dragon Age 3. :)

Lenke til kommentar

Er på ca 10 timer nå og er nå klar for Deep Roads :D

Me too!

Akkurat ferdig med samtlige secondary og companion quests før Deep Roads. Er ca 10 minutter inn i Deep Roads, og hohei hvor overrasket jeg ble da....(Nei, jeg spoiler ingenting), og enda mer overraskende at jeg gikk seirende ut på første forsøk.

Woop de woop!

Lenke til kommentar

Jeg tok en liten pause og oppdaget at jeg hadde spilt i fire timer i strekk. Det er nesten lengre enn jeg spilte DA:O til sammen. :p Ennå har jeg ikke kommet meg ut av byen, og jeg føler det begynner å bli på tide. Er ganske lei å surre rundt i en standard fantasy-by. Men det blir vel bedre etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg tok en liten pause og oppdaget at jeg hadde spilt i fire timer i strekk. Det er nesten lengre enn jeg spilte DA:O til sammen. :p Ennå har jeg ikke kommet meg ut av byen, og jeg føler det begynner å bli på tide. Er ganske lei å surre rundt i en standard fantasy-by. Men det blir vel bedre etterhvert.

Hvis du ikke spilte DA:O i mer enn omtrent fire timer ville jeg sterkt anbefale deg å prøve litt til. Spillet begynner virkelig å blomstre etterhvert når man får flere skills og combat blir mer variert, og når man har fått bedre tid til å bli kjent med karakterene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...