Gå til innhold

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Bra jeg kikka på de videoene. Er jo mer konsoll enn Rise of the Argonauts. Orker ikke se på mer enn de to første.

Og dialoghjulet fra ME? Ikke akkurat Torment med et dusin alternativer... Overraska om det var mange steder hvor det var så få som 3 alternativer i det godsakspillet.

Nei, Dragon Age 2 må nok glemmes.

Demoen er gratis så ikke dumt å prøve selv før man avskriver det helt. ;)

Endret av Crashloop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid et godt råd. Og hadde bioware gitt mulighet for godtorrent så hadde jeg sikkert gjort nettopp det!

Kanskje om de gir ut en ny demo der det faktisk er inventory og annet snas så hadde jeg ombestemt meg.

("Switch to archery"-dialog du liksom...makan!)

Lenke til kommentar

Alltid et godt råd. Og hadde bioware gitt mulighet for godtorrent så hadde jeg sikkert gjort nettopp det!

Kanskje om de gir ut en ny demo der det faktisk er inventory og annet snas så hadde jeg ombestemt meg.

("Switch to archery"-dialog du liksom...makan!)

Switch to archery dialogen er der ene og alene for at du kan velge om du vil bruke bue eller sverd i demoen. Den vil nok ikke være der i fullversjonen, siden inventory var disabla så må de ha en annen måte og switche mellom tingene.

Og hvorfor må du ha torrent for å laste ned? Nedlastingen gikk lett som bare det uten torrent.

Lenke til kommentar

Testa demoen i går på 360. Autoattack såg ikkje ut til å virke i det heile tatt for karakteren eg styrte, så det blei endel buttonmashing.

Slik skal det vel ikkje vere, så eg stoler på at ein eller annan her tar seg tid til å fortelje meg grundig kor eg feila.

Blir vel å kjøpe når det bikker under tollgrensa.

Lenke til kommentar

Testa demoen i går på 360. Autoattack såg ikkje ut til å virke i det heile tatt for karakteren eg styrte, så det blei endel buttonmashing.

Slik skal det vel ikkje vere, så eg stoler på at ein eller annan her tar seg tid til å fortelje meg grundig kor eg feila.

Blir vel å kjøpe når det bikker under tollgrensa.

Autoattack funka dårlig på Ps3 og, men funker på PC.

Lenke til kommentar

Ganske stor forskjell mellom konsollene og PC, og faktisk relativt stor forskjell mellom konsollene også. Personlig er ikke grafikken det som plager meg mest - verre er det at det er så tomt og kjedelig overalt.

Det er mildt sagt...jeg har bare prøvd PS3 og PC utgaven. Men på klippet så ser en klart at figurene i kamp på PS3 har vesentlig lavere oppløsning på textures en X360, og selvf PC. Men at det var så stor forskjell er skuffende...ikke noe gamebreaking og en driter jo langt i det når en spiller. Men er synd at dem ikke klarer å gjøre en bedre jobb en dette.

For min del så blir det er klart PC kjøp om jeg noen gang skulle skaffe dette...grafikk er ikke uventet vesentlig bedre men også kontroll over hva som skjer på slagfeltet er såpass bedre at det blir et must for min del. Men likte at dem har gjort konsoll utgaven til en type hack'n slash da autoattack ikke er på samme måte som til PC.

Det at Dragon Age er såpass lettkjørt gjør nok at endel velger PC utgaven isteden for konsoll selv om dem som meg egentlig foretrekker å spille på konsoll.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke klarer å se det? For jeg ser absolutt ingen forskjell i kampene bortsatt fra animasjonene. Selve combaten virker helt lik for meg.

Du ser det veldig godt på texturene på karakterene i kamp. PS3 utgaven blir som grøt i forhold til X360...

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke klarer å se det? For jeg ser absolutt ingen forskjell i kampene bortsatt fra animasjonene. Selve combaten virker helt lik for meg.

Da er vi to.... Animasjonene er mye raskere og mer "fancy" enn i DA:O, men grunnprinsippet i hvordan kampen fungerer føles så å si likt som DA:O. Zoominga ut er dårligere enn i DA:O, men bortsett fra det så føles ting rimelig likt.

Lenke til kommentar

Og hvorfor må du ha torrent for å laste ned? Nedlastingen gikk lett som bare det uten torrent.

Er mer for å kunne begrense hastigheten (siden FireThrottle addon'en ikke funker i Firefox 4) og å dele den opp i flere økter. Kan ikke alle ha fancynettverk. :p

(Kunne jo brukt wget med limit og resume men stoler ikke på bioware serveren...måtte sikkert starte på nytt ved 1.8GB med den metoden!)

De er iallfall ikke frekke nok til å tvinge folk til å bruke egen download manager (Ja, jeg ser på deg Rift. Og LotRo om jeg husker rett.), men å ikke tilby en enkel torrent er vanskelig å forstå.

Men nok om det! Regner med at Dragon Age vil toppe Action kategorien på Mobygames uka etter det kommer ut!

Lenke til kommentar

Du ser det veldig godt på texturene på karakterene i kamp. PS3 utgaven blir som grøt i forhold til X360...

Nå tenkte jeg mer på selve systemet i combat. Men hva skjer med at grafikken er dårlig på Ps3? Er det virkelig gjort en så dårlig jobb med porting?

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha spilt gjennom demo på pc, gikk dette fra et Garantert Kjøp og ned til Faktisk Litt Usikker. Demoen imponerte ikke i det hele tatt. Forferdelig flat og dårlig grafikk, føltes som om jeg gikk på en bildeflate. Det virket veldig nedskalert for å kunne kjøres på de avlegs konsollene. Kjørte på med alle valg på topp av det jeg kunne velge, men var veldig skuffet.

Combat var heller ingen øyeblikkelig vinner, men det kan bli bra. Er muligens bare en liten tilvenningssak.

Men det værste var faktisk hvor lite frihet til å bevege seg det var, det var jo kun en 2 meter brei sti som du måttet følge. " Å, så du vil gå opp de 10 cm til siden her.....sry No Can Do, men du kan springe 30 meter frem og så 29,90 meter tilbake opp dit, det er ok"

Men siden jeg liker storyen, og satser på at de ikke har ofret noe på alteret til konsollene der, så blir det nok et kjøp, selv om mesteparten av entusiasmen forsvant under spilling av demoen.

Lenke til kommentar

Kva er greia med alt pratet om konsollifisering? Er det slik at hvis man sutrer lenge nok om det på alle verdens forum, så vil utviklarane til slutt innsjå at profitten frå konsollmarkedet ikkje er så viktig som kjærleiken til ekte pc-fans? Kjempeplan. :p

Det er lov å irritere seg over at spill blir dårligere, fordi de blir tilpasset konsoller framfor den suverent råeste spillplattformen som er PC, uten å late som om man ikke forstår hvorfor.

Kvalitet på bekostning av appell till massene.

Cry-Tek og Bioware har helt tydelig valgt det. Og det må de jo få lov til. Så får vi spillere ha lov til å velge å kjøpe det til PC, og klage over hvor mye bedre det kunne ha vært.

Lenke til kommentar

Vil si at et rollespill som skal være en spirituell oppfølger til noe av det råeste som har eksitert. Baldur's gate. Ikke har noe å gjøre på konsoll hvis det påvirker hvordan spille stilen og spillet generelt blir. Vi snakker om et rpg som skal være taktisk og krevende, samtidig innfri på mange andre punkter. Role playing game, er ikke et action game, det stopper så lett som der.

Origins var bedre på de punktene ihvertfall, men de faller mer og mer vekk fra hva vi forventet av rpg før. Bioware har nå gjort det med 2 spill serier, som jeg elsket.

Men vi har ikke spilt full versjon, vi har bare prøvd en veldig stale og kjedelig demo, så vi får se.

Verste er jo hvor mye media sluker det her

Lenke til kommentar

Kampene er jo radikalt forandret. Der er nå tonnevis av "weakspawns" som ikke er der for annet enn å fylle opp hacknslash'n. Alle angrep man gjør i combat gjør nå aoe damage, teit! Hvis jeg svinger ett sverd så skal jeg for fan ikke skade alle mobsa som står rundt meg. Jeg drepte 7-8 hurlocks med ett sverdangrep, samtidig! Selvfølgelig gikk de i blodig oppløsning også, alle sammen med samme animasjon og effekt! :thumbdown: Bioware mener tydeligvis at 100 meningsløse mobs som du kutter ned på noen sekunder, som en gressklipper, er veldig tøft.

Gidder ikke engang å komme inn på hvordan man beveger seg(flyr) rundt på kampområdet.

De skulle aldri kalt dette spillet Dragon Age 2. Det er mer ett Dragon Age spin-off(eller hva det nå kalles).

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å poengtere dette siden demoen kom ut, men det kommer bare nye dotter som bruker "det virker forenklet" som argument

Dragon Age2 er heller ingen spirituell oppfølger til Baldurs Gate. BioWare har sagt at det var DAO og at det var som å regne som slutten på et kapittel for dem. Dragon Age 2 er IKKE en spirituell oppfølger til Baldurs Gate.

Nei, jeg har ikke kilde, gidder ikke å lagre hver eneste Dev post på BioWare sine forum.

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...