kompakk Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hmm. Etter å ha prøvd demoen vil jeg se hvordan historien utfolder seg, men ut fra demoen traff ikke humoren helt og replikkene virker ikke helt top-notch enda, stoler på at det blir bedre etterhvert. Dialoghjulet er ok, selv om jeg ikke alltid finner et valg jeg selv ville ha tatt (savner litt ME2 galskap). Litt tamme omgivelser, veldig livløst som i DA1 mange steder, mulig noe av dette kan skyldes på settinga for historien (kamp i gatene på nattestid, øde landskap som har sett bedre tider). Men det virker noe beta enda, særlig UI som rett og slett ikke ser ferdig ut. Kampanimasjoner er til tider komiske og jeg hadde satt pris på om det ikke var så fast-paced for det som tross alt er low-level chars. Realisme er kanskje ikke noe som er en nødvendighet i et rollespill som dette, men at min mage er en kung fu mester med stav allerede på level 3 med 10-11 i strength/dexterity osv er ikke noe jeg er vant til. Friendly AI er heldigvis forbedret fra eneren. Veldig lett demo å spille gjennom, aldri noen som helst utfordring for de som er vant med DA1. Noe som bekymrer meg litt, da jeg egentlig liker spill som er vanskelige til å begynne med, siden dette betyr at man må investere litt tid og tenke seg litt om på hvordan man skal bygge sin "Hawki" fra grunnen av. Møter man en murvegg i starten lærer man seg også spillets triks og smarte taktikker, og ingenting i rollespill er mer spennende enn en lang kamp man bare såvidt overlever gjennom febrilsk pausetrykking og dirigering av ordre. Jeg tror ikke DA2 blir dette spillet for meg da det virker noe enklere, men historien og de narrative triksene engasjerer nok til at jeg kommer til å spille fullversjonen. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) *snip* Demoen er en basert på en gammel versjon, derav beta følelsen, samt den er låst til normal, derfor blir det faceroll, akkurat som i DAO Endret 23. februar 2011 av Joakim vas Normandy Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Noen andre som har lagt merke til end crediten: Pre Order now and recieve a Digital Headstart eller no? Er det amerikanske som starter før europeerne de mener eller bare forhåndsnedlasting? Det er ingenting nytt. Bonusen for preorder, to items: Fadeshear og Lion of Orlais. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 ikke like RPG som oblivion jeeeg klarer bare ikke la dette gå, DA2 og Oblivion er ikke samme rollespillsjanger, og om de hadde vært det så hadde DA2 vært "mer rpg" fordi Oblivion strengt tatt kun hack and slash. Og hvilken del av DA2 demoen var intet annet enn hack and slash? Demoen var en visning av kampsystemet og hvordan ting ser ut, intet mer intet mindre. DA2 er ennå ikke utgitt fullt så nøyaktig hvordan sluttproduktet ser ut vet svært få. DA2 er nok ett bra spill, men det gjenstår å se sluttproduktet før man vet om det er mer RPG enn oblivion. DA:O er ett knallbra spill, men ser man på mulighetene man kan spille personen sin på så er fortsatt Oblivion i en klasse for segs elv når det kommer til å la spilleren velge selv. DA:O tvang deg som spiller til å følge en viss linjær sti, og ikke noe problem det så lenge historien er god. Om DA2 er det samme så vil det ikke være noe negativt i det så lenge historien er bra. Og Bioware er gode på historier så regner ikke med at det skulle være ett problem. Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 ikke like RPG som oblivion jeeeg klarer bare ikke la dette gå, DA2 og Oblivion er ikke samme rollespillsjanger, og om de hadde vært det så hadde DA2 vært "mer rpg" fordi Oblivion strengt tatt kun hack and slash. Og hvilken del av DA2 demoen var intet annet enn hack and slash? Demoen var en visning av kampsystemet og hvordan ting ser ut, intet mer intet mindre. DA2 er ennå ikke utgitt fullt så nøyaktig hvordan sluttproduktet ser ut vet svært få. DA2 er nok ett bra spill, men det gjenstår å se sluttproduktet før man vet om det er mer RPG enn oblivion. DA:O er ett knallbra spill, men ser man på mulighetene man kan spille personen sin på så er fortsatt Oblivion i en klasse for segs elv når det kommer til å la spilleren velge selv. DA:O tvang deg som spiller til å følge en viss linjær sti, og ikke noe problem det så lenge historien er god. Om DA2 er det samme så vil det ikke være noe negativt i det så lenge historien er bra. Og Bioware er gode på historier så regner ikke med at det skulle være ett problem. Jeg syntes DA:O var ca 50 ganger bedre enn Oblivion. Det er fordi jeg hatet systemet i oblivison med level scaling. Var rett og slett forferdelig. Og en veldig svak hovedstory. Mye bra sidequester dog. Det sagt, så vet jeg ikke om jeg kommer til å elske DA2 ... det var veldig hack and slash og "konsollgrafikk" ... men men, pleier jo å like ting fra bioware så vi får se. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Og hvilken del av DA2 demoen var intet annet enn hack and slash? Demoen var en visning av kampsystemet og hvordan ting ser ut, intet mer intet mindre. DA2 er ennå ikke utgitt fullt så nøyaktig hvordan sluttproduktet ser ut vet svært få. DA2 er nok ett bra spill, men det gjenstår å se sluttproduktet før man vet om det er mer RPG enn oblivion. DA:O er ett knallbra spill, men ser man på mulighetene man kan spille personen sin på så er fortsatt Oblivion i en klasse for segs elv når det kommer til å la spilleren velge selv. DA:O tvang deg som spiller til å følge en viss linjær sti, og ikke noe problem det så lenge historien er god. Om DA2 er det samme så vil det ikke være noe negativt i det så lenge historien er bra. Og Bioware er gode på historier så regner ikke med at det skulle være ett problem. Jeg syntes DA:O var ca 50 ganger bedre enn Oblivion. Det er fordi jeg hatet systemet i oblivison med level scaling. Var rett og slett forferdelig. Og en veldig svak hovedstory. Mye bra sidequester dog. Det sagt, så vet jeg ikke om jeg kommer til å elske DA2 ... det var veldig hack and slash og "konsollgrafikk" ... men men, pleier jo å like ting fra bioware så vi får se. Bioware sin sterke side er historiene i spillene, ser man på NWN serien så var historiene det som gjorde dem bra, kampsystemet hadde jeg alltid en følelse av var bare slengt med for å ha noe system der. Jeg forventer en god historie i DA2, for det er nettopp på det området Bioware har bevist gang på gang at de er sterke. Og skulle DA2 være mer åpent slik som oblivion og at man kan utforske verden mer enn de stedene spillet gir deg oppdrag på hadde det vært topp. men forventer ikke at det skjer, DA2 føles konsoll både i form av kampsystemet og styringen av personer. fikk veldig følelse av at dette var lagt opp til analog stikker på en kontroller. Men det fungerte og likte at kampsystemet føles raskere og mer action preget. det passer ett spill som Dragon age ganske bra synes jeg. Spent på å se om dialogvalgene og vil gi noen store utslag på spillets fremgang, spilte igjennom Mass effect 2 flere ganger for å se om dialogvalgene gjorde noen forskjell, og kan fort bli gjort det i DA2 og. Er enig i svakhetene du nevner i Oblivion, orginalt er spillet kjedelig når alt scaler med deg uansett level du er, Fordelen med Oblivion på PC er at man kan modde det til det ugjenkjennelige og det er mye bra mods som fikser de problemene. Eneste problemet jeg ikke har klart å løse ennå er å finne en mod som gjør hoved storyen mer spennende. Men når DA2 kommer tenker jeg Oblivion vil få seg en pause. Er veldig klar for ett nytt DA spill nå vet jeg. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Er friendly fire på bare på nightmare vanskelighetsgrad? Haha! Ikke rart med det kameraet. Hvordan kan noen ville spille uten friendly fire og total kontroll over NPCene? De spillerne som Bioware kan takke for sin popularitet har de tråkket bra på denne gangen, men når det er sagt så finnes kanskje knapt nok noen av disse spillerne lenger. Minsc er kansje fornøyd med at combat ser ut som noe han tror Boo hadde vært i stand til å gjøre, da. Mulig det er et spill for han. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Er friendly fire på bare på nightmare vanskelighetsgrad? Haha! Ikke rart med det kameraet. Hvordan kan noen ville spille uten friendly fire og total kontroll over NPCene? De spillerne som Bioware kan takke for sin popularitet har de tråkket bra på denne gangen, men når det er sagt så finnes kanskje knapt nok noen av disse spillerne lenger. Minsc er kansje fornøyd med at combat ser ut som noe han tror Boo hadde vært i stand til å gjøre, da. Mulig det er et spill for han. Friendly fire virker som ett mareritt uten sidestykke i demoen ihvertfall. med tanke på AOE spells som lett ville blåst hele gruppa til peking. Baldurs gate og friendly fire var morsomt, men tror vel kanskje at endel av de spillerne som likte det er i fåtall i forhold til dagens spillere som vil ha action fremfor å måtte sitte og planlegge og tenke. Ser man på trenden på spill som kommer så virker det ihvertfall at de hardbarka baldurs gate gutta er i stort mindretall. :/ Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 - Pathfinding på nivå med Temple of Elemental Evil, men her kan du ikke gjøre noe med det pga det elendige kameraet. Haha! Friskus der. Hadde vært enda frekkere som du hadde sammenlignet det med ToEE i windowed mode! Og selv om et RPG Boo hadde elsket sikkert er perfekt for meg (bortsett fra ¤%€"$! kamera) så lover ikke dette godt. Gidder vel ikke teste demoen en gang. (Spesielt siden de ikke har torrent mulighet på bioware-sida.) Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Husk at du spiller på Normal, du kunne facerolle gjennom DAO på Normal også. Prøv "deg mot verden" på Nightmare mode når det slippes du. "mot verden" delen var ikke myntet på vanskelighetsgraden, men på gruppe følelsen. De kunne fint at droppet alle gruppe medlemmer slik at jeg/hawk var alene og justert antall fiender deretter, og demoen hadde vært akkurat lik slik jeg opplevde den. Alle gruppe medlemmer gikk på full auto/tactics hele tiden, jeg følge ingen "eierskap"/forhold ovenfor de og derfor brydde jeg meg lite om dem. Derfor sammenligningen med The Witcher. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Husk at du spiller på Normal, du kunne facerolle gjennom DAO på Normal også. Prøv "deg mot verden" på Nightmare mode når det slippes du. "mot verden" delen var ikke myntet på vanskelighetsgraden, men på gruppe følelsen. De kunne fint at droppet alle gruppe medlemmer slik at jeg/hawk var alene og justert antall fiender deretter, og demoen hadde vært akkurat lik slik jeg opplevde den. Alle gruppe medlemmer gikk på full auto/tactics hele tiden, jeg følge ingen "eierskap"/forhold ovenfor de og derfor brydde jeg meg lite om dem. Derfor sammenligningen med The Witcher. Nå kan jo det skyldes at dette er en demo og, vil tippe at fullversjonen legger til dialoger og annet snask som gjør at man får ett litt annet forhold til de man har med seg. Fullt mulig og styre dem hvis man ønsker så regner med at vedå sette opp tactics osv så vil man kunne bruke dem endel bedre enn demoen viser. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 At ting var mer FAST PACED og BRUTAL (LIKE A BOSS) plaget meg ikke så mye, men at alle kampanimasjonene - selv for mages som skyter ting fra en stav - er som tatt ut av Crouching Tiger, Hidden Dragon er litt vanskeligere å svelge. Siden alt annet kan viftes bort med at det en gammel build/beta/demo/whatever er det vel ikke så mye vits i å diskutere de spesifikke aspektene av den. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Tror nok ikke det er så store forskjellen på denne demoen og retail... Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva er det du sier? Jeg nekter uansett å forholde meg til det, ALT BLIR BEDRE I RETAIL T_T Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Husk at du spiller på Normal, du kunne facerolle gjennom DAO på Normal også. Prøv "deg mot verden" på Nightmare mode når det slippes du. Det er bullshit. DA2 demoen er mye lettere enn DAO var på normal. Combat i DA2 er heilt likt som i DA:O på PC. På konsoll har dei gjort det meir action-orientert, fordi combat i DA:O fungerte dårleg på konsoll. Har ikkje prøvd det på konsoll sjølv, så eg veit ikkje, men det blir ingen forskjell for PC brukarar i alle fall Der bomma du grovt flosshatt. Dett er som natt og dag. Talent valg osv er bedre, men combaten er fucked up. Tvilsomt kjøp dette. Bra gjort bioware! (Mass effect syntes jeg ble bra med toern, men dette..) Også enig i at animasjonene var latterlige. Fyren FLYR bort til fienden du vil angripe. SKUFFA Endret 23. februar 2011 av Martino Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Uhm Mass Effect tok jo et steg ned fra 1 til 2 et veldig stort, ser ut som dragon age gjør det samme. Mye pga akkurat det samme, latterlig forenklet og kjedelig kamp system. Riktignok Mass Effect sitt ble bare forenklet og mer forrykende, men ble en stereo type i en stereotype. Syns demoen var helt ok, men fikk ikke feel av at jeg spiller et fantasy spill der drager og andre skumle beist hersker. Dialogene er helt ok så langt, litt flat humor, noen halveis recorda stemmer. Det som virkelig plagde meg var kamp systemet, abilitiene ble kasta litt rundt willy nilly, ikonene hjelper deg ikke i et fast paced action game. Også måten de fighter på, spilte rogue og når ho "slår" med daggerne er jeg overbevist om at ho står å gnir de frem og tilbake mot noe metall greier, lydene og movesa er irriterende å se og høre på. Men dette er jo ikke alt retail, så holder motet oppe en liten stund til, vil gjerne se et ordentlig inventory system og mer armour bytte i det her, kanskje mer random generert armour og våpen. Talent træra virket mer gjennom tenkt i det minste, er jo et sted å starte =) Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Syntes ikke jeg. Likte ikke det systemet med XP i Mass Effect to, men historien og combat syntes jeg var flott. Her syntes jeg combaten er dårligere, men det andre like bra.(sannsynligvis historien da ) Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 What. Historien i Mass Effect 2 er jo hullete og fylt med generell batshit Hollywood craziness signert Hack Walters. Litt samme problemet som Dragon Age 2 ser ut til å ha, i grunn - det blir så viktig å ha en jevn strøm av "episke" øyeblikk at de glemmer litt hva de driver med. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Uhm Mass Effect tok jo et steg ned fra 1 til 2 et veldig stort, ser ut som dragon age gjør det samme. Mye pga akkurat det samme, latterlig forenklet og kjedelig kamp system. Riktignok Mass Effect sitt ble bare forenklet og mer forrykende, men ble en stereo type i en stereotype. Syns demoen var helt ok, men fikk ikke feel av at jeg spiller et fantasy spill der drager og andre skumle beist hersker. Dialogene er helt ok så langt, litt flat humor, noen halveis recorda stemmer. Det som virkelig plagde meg var kamp systemet, abilitiene ble kasta litt rundt willy nilly, ikonene hjelper deg ikke i et fast paced action game. Også måten de fighter på, spilte rogue og når ho "slår" med daggerne er jeg overbevist om at ho står å gnir de frem og tilbake mot noe metall greier, lydene og movesa er irriterende å se og høre på. Men dette er jo ikke alt retail, så holder motet oppe en liten stund til, vil gjerne se et ordentlig inventory system og mer armour bytte i det her, kanskje mer random generert armour og våpen. Talent træra virket mer gjennom tenkt i det minste, er jo et sted å starte =) På hvilken måte er kampsystemet forenklet? Mulig jeg har alzheimers her, men det eneste jeg reagerte på er at animasjoner for kamp virket raskere og at det var mer fokus på at kampen skulle se rå ut enn det var i DA:O. Basis i kampen er jo rimelig lik etter hva jeg kan huske, man velger den man vil angripe, velger angrepskill og deretter hvor spellet skal plasseres. DA:O og DA2 har forskjeller på hvordan kampen føles ingen tvil om det, men at kampen er forenklet fikk jeg ikke veldig inntrykk av. Og skal bli moro og se inventory, storyen og alt det andre i tillegg til bare kampen som man fikk inntrykk av nå. Talentsystemet ser rimelig nais ut så det kan funke. Endret 23. februar 2011 av Crashloop Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Dere får diskutere videre, men hvordan er manne-Hawke i forhold til kvinne-Hawke? Jeg likte ikke manne-Shepard i Mass Effect, så er det noen som har prøvd begge som kan si litt om hva som virka forskjellig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå