Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testa mage så langt og tester warrior nå. må si jeg liker kampsystemet. skal bli moro og se det på konsoll. Har følelsen av konsoll styring når jeg beveger meg rundt så kan hende det er like greit og spille på konsoll. Liker absolutt det jeg ser så langt, ikke like RPG som oblivion, men dette er kun en liten demo så kan hende det oppleves annerledes når fulle spille kommer.

Lenke til kommentar

Dette er like mye RPG som Origins. Stemmeskuespillet holder BioWare-kvalitet. Grafikken er bra nok.

 

Kontrollene tar tid å bli vant med. Føltes tunge som Mage, hadde det mer moro som Rogue etterpå.

 

 

Leser jo nå at Friendly Fire kun er på Nightmare, men det eneste det fører til er at en blir nødt til å starte på Nightmare.

Ellers takk. Også warriors forårsaker friendly fire med sine AOE-angrep. Høres ut som altfor mye micro management. Men får vel se; starte på Nightmare skal jeg ihvertfall ikke.

 

En fin demo.

Lenke til kommentar

Æsj, skuff. Pathfinding var ræv, demoen var så linær at jeg fikk lys til å knekke skjermen i to sånn at jeg i alle fall hadde to veier å gå (kan blir forbedret med fullversjonen), combatsystemet føltes alt for action-preget, som om jeg spilte et hack'n'slash spill og kameraet var elendig.

 

Isometrisk vinkel du liksom? Hvis de kaller det isometrisk vet jeg ikke helt hva som skjer, var såvidt litt over skulderen.

 

Så lenge historien er bra og karakterene er gode (virket litt overfladiske, men er jo bare en demo så det kan veldig raskt endres) så spiller jeg nok igjennom bare for det, men ellers nådde dette ikke en gang opp til de lave forventningene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Æsj, skuff. Pathfinding var ræv, demoen var så linær at jeg fikk lys til å knekke skjermen i to sånn at jeg i alle fall hadde to veier å gå (kan blir forbedret med fullversjonen),

Om du prøver DAO igjen helt til du er kommer til Campen for første gang, vil du merke at det var mange flere veier å gå der. Nei, vent, det ble feil. Kun en vei å gå der også gitt.

 

combatsystemet føltes alt for action-preget, som om jeg spilte et hack'n'slash spill og kameraet var elendig.

 

Bedre animasjoner fører altså til at du mener du spiller et hack and slash spill. DAO med disse animasjonene hadde vært veldig likt. Om ikke du spiller på konsoll, og da kan du ikke klage på at det ikke føles som et RPG.

 

Isometrisk vinkel du liksom? Hvis de kaller det isometrisk vet jeg ikke helt hva som skjer, var såvidt litt over skulderen.

De kaller det vel heller ikke isometrisk lenger.

Lenke til kommentar

@Joakim: Skrev et langt svar, og så trykket jeg på tilbakeknappen ved et uhell når jeg skulle poste.. Meh

 

Long story short:

- Første quoten, jeg skrev (kan bli forbedret med fullversjonen) så jeg tok allerde høyde for det.

- Tredje quote. Jo, de har sagt at de har innført den isometriske vinkelen igjen (på PC) etter at de fikk så mye negativ respons på at de fjernet den. Husker ikke hvor jeg leste det, muligens her på gamer.

- Andre quote. Du har et poeng, følelsen av hack'n'slash er muligens pga bedre animasjoner, og det kombinert med dårlig kameravinkel gjorde kanskje at jeg trakk en litt for rask konklusjon.

 

Ellers var pathfinding fortsatt dårlig og menyene delvis bugget. Du skal få lov til å være uenig med meg, men jeg mener fortsatt at dette på langt nær rekker opp til Origins. I alle fall det jeg har fått prøve til nå (med høyde for noen elementer, pga demoversjon)

Endret av Error
Lenke til kommentar

Menyene er dårlig for PC, men det er rett og slett fordi de er laget for konsoller, idiotisk designvalg spør meg. Synes pathingen var greit dårlig i DAO også.

 

Om de sa at de fikset kameraet er jeg enig med deg, men husk likevel at dette er en demo, og at release-versjonen allerede er forbedret i forhold til hvordan det er i demoen. Kanskje derfor kameraet er som det er.

 

Jeg er åpen for at combaten er simplifisert, men da må noen peke det ut for meg, for jeg klarer rett og slett ikke se hva som er forenklet med den.

Lenke til kommentar

Bedre enn Origins garantert. Jeg trodde i starten da jeg kjøpte Origins tilbake i 2009(?) at spillet skulle være slik vi så Dragon Ag 2 i demoen. Rollelementer, dialog-systemet til Mass Effect, abilty`s slik som det er, og litt mer fast-pacet enn det Origins er.

 

For jeg synes alle må være enig i at det å gå rundt en fiende for å finne et åpent sted du kan stå for å angripe en fiende er gangske latterlig. Hvor treigt du faktisk gikk rundt i spillet. Hvor sakte ting egentlig var i combat o.s.v.

 

Jeg er uansett kjempefornøyd, uansett hva ennhver hissigpropp har å si. Elsket de nye characterne, spesielt Fenris som vi så i Gamespot-videoen, Isabella og Varric. Sorry, men ville heller hatt disse framfor Alistar, Morrigan, Leliana, Sten og Wynne anyday. Oghren og Dog(eller Barkspawn som jeg alltid kaller han) likte jeg godt, å kunne jeg gått se retunere i en form for cameo i spillet, hvertfall førstnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd demoen med warrior og mage, og jeg er veldig skuffa.

 

Leita ikke etter vansklighetsgrad, så kan være at det er litt mere morro når man faktisk må styre figurene sine for å unngå aoe.

 

Men begge mine runs ble noelunde det samme, warrior char bruke taunt skill, alt angriper han, mage står på avstand og kaster aoe og healer, resten av teammates gjør hva enn de vil...

 

Veldig skuffende med mage at vi ikke har spell comboer lengre, "autoattack" var forbedra en god del da.

 

Som warrior endte det med at jeg skjeldent styrte min egen char, det var kansje det kjederligste for meg da jeg vandligvis velger en nærkamp kriger ved første gjennomspilling. Som warrior trenger du ikke bevege deg rundt, man bare trykker på moben man vil angripe og "teleporteres"(charge whatever) dit, aggro management er bare en knapp, og man trenger ikke gjøre noe cc.

 

For begge merket jeg at det ikke lengre var noe stamina eller mana management jeg trengte å gjøre, selv med 2 aktive buffs var det ikke noe problem å kaste spells med en gang de var ute av cooldown.

 

Første run tok jeg alltid "snille"/blå valg, andre run tok jeg alle "direkte"/rød valg, eneste forskjell var hvem karakter som døde fra ogren, men det kan ha noe med kjønn eller klasse. Jeg fant aldri noen valg som var det vi ville sagt var evil eller chaotic i DnD verden.

 

Alt i alt kommer jeg ikke til å argumentere mot at dette er et action rpg, det er litt synd at bioware tar denne retningen, men det er vel som alltids pengene som bestemmer og massene har mere penger enn nisjemarkedet.

Lenke til kommentar

 

 

Forresten, noen som kan forklare meg Flemmeth i DA2, i demoen. Dette er jo samtidig når Lothering faller right?

 

Det blir etter at hun har møtt Warden, så hun har greit med tid før Morrigan skal ha henne knertet

 

 

 

Alt i alt kommer jeg ikke til å argumentere mot at dette er et action rpg, det er litt synd at bioware tar denne retningen, men det er vel som alltids pengene som bestemmer og massene har mere penger enn nisjemarkedet.

 

Om du skal kalle det for et actionrpg får du argumentere for det, det nytter ikke å si at du ikke argumenterer i mot.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet demoen på både PS3 og PC, og dem har gjort en meget bra jobb med å porte over til konsoll altså. Det er ikke voldsomt mye som skiller pc og konsoll utgaven...men det er noe og det er nok til å gjøre pc utgaven hakket kvassere med høyere oppløsning på textures og noen effekter som ikke var på konsoll utgaven i det hele tatt, samt mer "futt" i fargene. Et par effekter jeg la merke til ikke var på konsoll utgaven var noen lys effekter og varme dis fra flammer. Dette synes kun om en kjører dx11.

 

Animasjonene på konsoll utgaven hakket bitte litt også, men dette er pirk som du ikke bryr deg om eller legger spes merke til om du ikke som jeg gjorde idag så etter det for å sammenligne.

 

Jeg har ikke spilt mange timene på det første DA så kan ikke uttale meg noe spesielt om det kontra denne demoen. Men det hele virker litt "enklere" og mer action orientert, spesielt på konsoll da det føltes ut som et hack'n slash spill. Noe som passer jo konsoll meget bra...

Men etter å ha prøvd pc demoen så var det en ting som "irriterte" meg på konsoll utgaven, og det var det å kunne zoome ut litt. Du kan ikke zoome voldsomt langt ut i pc demoen men du kan ihvertfall zoome ut litt for å få en viss oversikt. For det er rotete på konsoll utgaven da du ikke ser hva som skjer rundt deg.

 

Demoen var lettkjørt også..jeg kjører det fint på en gammel Intel Dual Core @2.66GHz,4gb ram og et råttent Nvidia8800 GTX.

 

(ang DX11 så kjørte jeg det på en annen maskin...altså ikke mitt Nvidia 8800 GTX kort...)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...