Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hvilken versjon du har. En del av DLCene og ekstratingene må man laste ned manuelt hvis de ikke kommer frem i Downloadable Content-menyen selv.

 

Har den deluxe tingen med armoren, wardens keep og stone prisoner, wardens keep fikk eg lastet ned gjennom profilen hos bioware, men da står det unauthorized inne på spillet. lurer på om eg bør satse på en reinstallering. Har spillet gjennom steam btw hvis det kanskje har noe å si?

 

fikk ikke lastet inn items eller stone prisoner, de er heller ikke ingame

 

 

fikset: med fare for å virke helt noob så hadde eg bare glemt å sette spillet til å kjøre som administrator

Endret av Heldennor
Lenke til kommentar

Stiller meg lett i første rekke med sverd og skjold i hånd som en ekte warrior!

 

Synes slossing med sverd og skjold har blitt til en slags tankrolle, selv om en har (nesten) like stort potensial til å gjøre skade som med tohåndsvåpen.

Savner det å gjøre reel (blunt) skade med shield bash (f.eks), counterattacke etc. Håper det blir noe alla det i DA2 og ikke nok en fyr som skal holde all aggro.

 

Et perfekt eksempel er vel faktisk fra den DA:O traileren der de er på det fjellet.

Lenke til kommentar

Fikk lett fikset det her med ikke autoriserte addons, måtte visst bare validere produktet i steam. Siste gang jeg bruker steam til en rollespill gigant ihvertfall:P forhåpentligvis, styrer bethesda unna med Skyrim:)

 

Så hva skal folket spille i Dragon age 2? Blir lett Rogue her=)

Blir vel warrior for min del. Spilte gjennom origins som mage, men følte ikke at jeg så ut som en ordentlig hard-core helt, der jeg vandret rundt dekket av et finbrodert laken og verdens dummeste hodeplagg. En ordentlig rustning og et mektig sverd er det som må til. Eneste jeg savner ved å ikke være rouge er manglende evne til persuasion.

 

Var forøvrig litt irritert over alle de latterlige hodeplaggene som var tilgjengelig for mager i Origins... altså, man trenger ikke å være for motebevist, men armor burde jo se litt fett ut.

 

Men det virker som mange er veldig skeptiske til Dragon age 2 og er redde for at spillet skal miste mange klassiske RPG elementer til fordel for å nå et bredere spektrum av gamere. Eneste forskjellen jeg har fått med meg er at ens karakter får egen stemme og dialoghjul ala Mass Effect, og det ser jeg ikke på som et minus. Eller tar jeg feil? Riktignok ser kampene litt for ninja ut, men det tror jeg at jeg overlever. Så lenge det er en fengende story og en stilig verden så tror jeg det blir en knall opplevelse. Og jeg har stor tro på Bioware når det gjelder akkurat de aspektene.

Lenke til kommentar

Hvis Champions-traileren er noe å gå etter så får Hawke rustninger som er nesten identiske uansett klasse. Var ikke noen regnbuefarget morgenkåpe mage-Hawke gikk med i traileren, iallefall ... Så bare ut som en litt lettere og mindre spiky variant av rustningen som de to andre også gikk med.

Lenke til kommentar

Det som jeg er mest skeptisk til er vel egentlig å følge en navngitt helt så tett på egentlig. Hadde jo håpt å fortsette med min Warden som er investert mye tid i.

Men blir spennende uansett, de sier handling skal spenne seg ut over 10 år eller noe ? hva vil skje etter darkspawn trusselen? som ikke varte i 10 år i det første!

Lenke til kommentar

Det som jeg er mest skeptisk til er vel egentlig å følge en navngitt helt så tett på egentlig. Hadde jo håpt å fortsette med min Warden som er investert mye tid i.

Men blir spennende uansett, de sier handling skal spenne seg ut over 10 år eller noe ? hva vil skje etter darkspawn trusselen? som ikke varte i 10 år i det første!

Slik jeg har forstått så starter Hawkes' legende i det øyeblikket Lothering blir overrun av Darkspawn, og jeg antar hele det blight omfavnede området i Ferelden vil være svært ustabilt selv etter at Darkspawn trusselen har blitt tilintetgjort 2 år senere, hvilket altså fører til behovet for en eller annen slags champion som kan ordne oppe i sakene. I destiny traileren så ser vi Hawkes kjempe mot en Qunari, så kanskje hovedfienden i dette spillet er Qunari? Qunari folket kommer jo fra sydligere strøk, og Lothering ligger jo ganske langt syd i Ferelden.

 

Men i champion traileren så ser det ut til at det er mennesker han kjemper mot når han flykter fra Lothering, så jeg er jammen ikke sikker på hva som egentlig skjer. Uansett så har jeg hørt at darkspawn blir mindre sentralt i dette spillet, og det er da greit. Origins heter jo Origins for det hovedsakelig også er en introduksjon til Dragon Age universet, og forhåpentligvis er den verden vi får presentert stor og dyp nok til at det finnes nok av andre eventyr og konflikter å ta tak i utenom Darkspawn vs Grey Wardens scenarioet.

 

Men skal ikke fundere for mye på hva som skjer og ikke skjer. Lar heller spillet overraske meg, og jeg gleder meg nokså mye, for å si det mildt. =)

Lenke til kommentar

Ikke for å være mer kjip enn vanlig, men det ligger en del misforståelser bak tankene dine. Hawke er rett nok en flyktning fra Lothering, men han flykter nordover - og ut av Ferelden. Størsteparten av DA2 foregår i The Free Marches, landet skvist mellom Ferelden i sør og Antiva i nord, og det er også der Kirkwall ligger. Hele qunari-greien er litt rotete fordi Bioware tilsynelatende retconnet dem fra "store, mørkhudede folk fra en øynasjon" til "draenei" en gang mellom DA1 og 2, men nå er både de og religionen deres visstnok konsentrert på en halvøy som stikker ned ved siden av Antiva, og sprer seg sørover. Jeg blir ikke overrasket hvis de får en rolle som generiske antagonister denne gangen; Biowares plutselige behov for å gi dem horn støtter den tanken.

 

Ellers tenker jeg at Origins-delen av tittelen DA: Origins refererer til de forskjellige Origin-historiene snarere enn at universet for første gang - det gjorde jo romanen som kom like før spillet. Likevel, det stemmer nok at Dragon Age-universet har mange potensielle historier å by på utenom Grey Wardens og Darkspawn. Selv om jeg kanskje ikke synes at qunari-greien er den mest kreative løsningen.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ikke for å være mer kjip enn vanlig, men det ligger en del misforståelser bak tankene dine. Hawke er rett nok en flyktning fra Lothering, men han flykter nordover - og ut av Ferelden. Størsteparten av DA2 foregår i The Free Marches, landet skvist mellom Ferelden i sør og Antiva i nor, og det er også der Kirkwall ligger. Hele qunari-greien er litt rotete fordi Bioware tilsynelatende retconnet dem fra "store, mørkhudede folk fra en øynasjon" til "draenei" en gang mellom DA1 og 2, men nå er både de og religionen deres visstnok konsentrert på en halvøy som stikker ned ved siden av Antiva, og sprer seg sørover. Jeg blir ikke overrasket hvis de får en rolle som generiske antagonister denne gangen; Biowares plutselige behov for å gi dem horn støtter den tanken.

 

Ellers tenker jeg at Origins-delen av tittelen DA: Origins refererer til de forskjellige Origin-historiene snarere enn at universet for første gang - det gjorde jo romanen som kom like før spillet. Likevel, det stemmer nok at Dragon Age-universet har mange potensielle historier å by på utenom Grey Wardens og Darkspawn. Selv om jeg kanskje ikke synes at qunari-greien er den mest kreative løsningen.

aha, men da fikk jeg jo vite en hel del mer :)

Lenke til kommentar

Dragon Age er ok, men det er så altfor tydelig når du kommer til fighter og spesielt bossfighter i dette spillet. Det er på langt nær like bra som Baldur's Gate-spillene. Men spillet er fortsatt greit nok, bare ikke noe jeg kommer til å huske på samme måte som BG-serien.

Lenke til kommentar

Noen har fått demoen i hende tidlig.

http://www.youtube.com/watch?v=NRQzl5u5oeQ

http://www.youtube.com/watch?v=6BlDtbXW3o4

 

Har i skrivende stund ikke sett alt, men må si jeg digger presentasjonen!

 

 

EDIT: Det er tydeligvis ikke demoen. Men jeg tipper ganske representativt.

***ATTENTION. YOUR ATTENTION PLEASE.***

 

This IS NOT the demo that will be released to the public on February 22.

 

I see a bunch of questions thining that this person got early access to the demo or whatever. This is a build and demo from a convention appearance. It isn't the demo you will all be getting on Feb 22.

 

Just so you know.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...